نکونام: تا لحظه آخر هم می‌دانستم انتقال بیرانوند نشدنی است/ تا وقتی هواداران با من باشند استعفا نمی دهم

سرمربی استقلال گفت: من می‌دانستم که 3، 4 روز یا یک هفته را از وقت را از دست می‌دهیم و همه پشت نقل و انتقال بیرانوند پنهان می‌شوند و مشکلات ما بیرون می‌زند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، جواد نکونام، سرمربی تیم فوتبال استقلال در حاشیه تمرین امروز (پنجشنبه) تیمش در رابطه با وضعیت آبی‌پوشان اظهار کرد: از روز اول که سر تمرین آمدم، حضور هواداران مرا شرمنده کرد. آن‌ها برای حمایت از استقلال آمدند ولی دیدید چه اتفاقاتی روی سکو رقم زدند. حضور مردم زیر سایه آن اتفاق پنهان شد اما مردم ما باهوش هستند. این مساله باعث ناراحتی کل تیم بود و من هم در این خصوص عذرخواهی کردم اما اتفاقی بود که پیش آمد و نمی‌شد جمعش کرد.

او ادامه داد: ما تنها تیمی هستیم که پارسال ۲۰ بازیکن و امسال ۷ بازیکنش کم شدند و ۱۳ بازیکن داریم. بازیکنان امید را آوردیم تا آن‌ها را ببینیم و برای آینده استقلال تربیت‌شان کنیم. اصلا شرایط خوبی نداریم.

نکونام درباره ماجرای تلاش استقلال برای جذب بیرانوند گفت: روز اولی که صحبت شده بود، در جریان نبودم و اعتقاد داشتم که این انتقال صورت نمی‌گیرد و نمی‌گذارند. من بعدش با بیرانوند صحبت کردم و قرار بر حضورش بود اما می‌دانستم نمی‌شود. ما یک هفته وقت را از دست دادیم و همه زیر این انتقال قایم می‌شوند و مشکلاتمان بیرون می‌زند.

او اضافه کرد: ما ابتدا یک بازیکن جذب و با بازیکنان دیگر مذاکره کردیم. اتفاق مثبتی در شروع تمرینات افتاد اما به هر حال بازیکنان نسبت به مطالبات پارسالشان گلایه کردند. مطالبات بسیاری از بازیکنان بالای ۶۰ درصد است و این مشکلات از روز اول بود و تیم را اذیت می‌کرد. همه گفتند مشکلات حل می‌شود اما هیچ اتفاقی رخ نداد تا اینکه مدیرعامل هم رفت. با استعفای کریمی نمی‌دانیم با چه کسی باید صحبت کنیم.

سرمربی استقلال در رابطه با شایعاتی مبنی بر استعفایش گفت: این هم کار همان‌هایی است که دوست ندارند من اینجا باشم. من در استقلال که بودم هیچ حاشیه‌ای نداشتم و وقتی رفتم هم کار خودم را انجام دادم. این هواداران آنقدر لطف داشتند که حتی اگر یک نفر هم اینجا باشد، تا روز آخر تمام جانم را می‌گذارم. حتی اگر همین ۱۳ نفر هم باشیم تمام وجودم را می‌گذارم تا دشمن‌شاد نشویم. امسال سعی می‌کنیم کاری انجام دهیم که برای تیممان خوب باشد.

او درباره برنامه‌هایش برای استقلال گفت: ما یک اردو در تهران خواستیم که لغو شد. من درباره برخی مسائل صحبت نمی‌کنم اما وقتی نشود مجبورم هواداران را در جریان بگذارم چون آن‌ها از من توقع دارند. من هم قبلا هوادار بودم و آن‌ها باید بدانند. اردویمان لغو شد و برنامه‌ای وجود نداشت چون بازیکن نداشتیم. امیدوارم اردوی دوم ما برنامه ریزی شود و با تمام تیم به اردو برویم چون بازیکن به اندازه کافی نداریم.

نکونام اضافه کرد: باید ببینیم از کدام بازیکنان امیدمان استفاده می‌کنیم. مردامند قرارداد ندارد. او یک روز به احترام من آمد و تمرین کرد که از او ممنونم. سعید مهری قراردادش را فسخ کرد و رفت و این‌ها اتفاقاتی است که مردم باید بدانند. هیچ کاری را نمی‌بینیم که رو به جلو باشد و اصلا دلگرمی نداریم. باشگاه می‌تواند با حرف و وعده خیال بازیکنان را راحت کند و کاری است که همه انجام می‌دهد. من لیست هم به باشگاه دادم اما متاسفانه نتوانستیم بازیکنی جذب کنیم.

او درباره گزینه‌های احتمالی مدیریت استقلال گفت: من نمی‌توانم اسم خاصی را ببرم. مدیرعامل جدید باید خواسته هواداران را تمام و کمال را برآورده کند و به آن‌ها احترام بگذارد تا یک تیم خوب داشته باشیم و شرمنده نشویم. هر سال وسط فصل صحبت بود که نمی‌خواهند استقلال قهرمان شود اما امسال از پیش‌فصل همه چیز علیه ما شده است.

نکونام اضافه کرد: از من سوال شد که سقف ۱۵ میلیارد برای استقلال درست است؟ من به عنوان مثال از شما می‌پرسم بیرانوند با ۱۵ میلیارد به پرسپولیس رفت؟ عارف آقاسی را می‌خواستیم ولی به تراکتور منتقل شد. بهتر است اسم دیگری را نیاورم اما سه بازیکنی که می‌خواستم با پول خوب به تیم‌های دیگر رفتند. نوش جانشان اما ما هم باید یک تیم خوب ببندیم.

سرمربی استقلال ادامه داد: نمی‌خواهم کسی نگران من باشد. تا این هواداران هستند تنها نیستم اما تیم، باشگاه و هواداران را نباید تنها بگذارند. من اینجا مربی هستم و باید وظیفه‌ام را انجام بدهم. باید یک تیم قوی ببندیم. ما اصلا نمی‌توانیم با چند تیم مقابله کنیم. ما دو بازیکن گرفتیم و هفت بازیکن از دست دادیم. با جذب پنج بازیکن تیممان تازه به حالت عادی برمی‌گردد. این‌ها مشکلات ماست. قانون‌های عجیبی گذاشته‌اند که خواهید دید فوتبالمان چقدر ضرر می‌کند.

او ادامه داد: از لیست من توانستیم سهرابیان و محمدی را جذب کنیم. با شارلوا و آقای بیات خودم صحبت کردم تا حسین زاده را جذب کنیم و این بازیکن هم دوست دارد بیاید اما به پول نیاز داریم و باید برای سه سال او را جذب کنیم. باید مذاکره شود تا او بیاید اما با کدام مدیریت؟ من که سرمربی‌ام باید زنگ بزنم؟ اکنون دیگر نمی‌دانم باید چه کار کنم. فقط امید دارم که انتخاب خوبی داشته باشند تا سه ماه دیگر نگویند یک مدیرعامل دیگر بیاید. اگر تغییر خوب است چرا مدیرعامل پرسپولیس تغییر نمی‌کند؟

نکونام درباره قایدی و محبی هم گفت: من از روز اول گفتم این دو بازیکن را می‌خواهم و به همه بازیکنان سال گذشته نیاز دارم. با محبی و قایدی صحبت کردم اما متاسفانه بد قولی اتفاق افتاده بود. الان قایدی تهران است و گفتم بروید با او صحبت کنید و قرارداد ببندید اما چه کسی برود؟ باید چه کار کنیم؟

دیدگاه تان را بنویسید