جی پلاس،

والیبال ایران به قعرنشین لیگ ملت ها هم نه نگفت!

تیم ملی والیبال ایران مقابل قعرنشین لیگ ملت های 2023 هشتمین شکستش را تجربه کرد!

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، تیم ملی والیبال ایران در دهمین بازی خود در لیگ ملت های ۲۰۲۳ به مصاف بلغارستان قعرنشین مسابقات رفت و 3 بر 2 باخت. ست های این بازی با نتایج 21-25، 25-21، 22-25، 25-22 و 15-11 به پایان رسید.

با این نتیجه بلغارستان با 2 برد 8 امتیازی  و ایران با یک امتیازی این مسابقه، با 2 برد 9 امتیازی شد.

با توجه به نتیجه این بازی و دیگر نتایج ایران شانسی برای صعود به مرحله نهایی ندارد.

ایران که دیگر شانسی برای صعود به مرحله نهایی ندارد در 9 بازی گذشته 7 باخت و 2 برد را در کارنامه دارد و 8 امتیازی است. بلغارستان نیز با یک برد و 6 امتیاز قعرنشین است.

مرتضی شریفی، امیرحسین اسفندیار، مهدی جلوه، سیدمحمد موسوی، جواد کریمی، علی حاجی پور و محمدرضا موذن ترکیب شروع کننده ایران در بازی بودند.

 

گزارش تصویری بازی ایران و بلغارستان در لیگ ملت های والیبال 2023

 

ست اول 25-21 ایران

بازی با دو امتیاز پیاپی برای بلغارها آغاز شد اما عملکرد خوب موسوی اجازه نداد اختلاف امتیازی ایجاد شود و دو تیم در امیتاز دو به تساوی رسیدند. حاجی پور در خط سرویس دو امتیاز مستقیم پیاپی کسب کرد و بازی 4-2 شد. در اواسط بازی اما ایران خوب کار نکرد و قعرنشین لیگ ملت ها عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشت و 17-13 جلو افتاد. به یک باره عملکرد تیم ملی در دفاع روی تور به رهبری محمد موسوی همه چیز را برگرداند و بازی به سود ایران رقم خورد و تیم ملی 20-19 پیش افتاد. در نهایت این ست با نتیجه 25-21 به سود ایران به پایان رسید.

ست دوم 25-21 بلغارستان

این دست را هم بلغارستان بهتر شروع کرد و 7-5 جلو افتاد. برخلاف ایران، حریف از توپ های برگشتی استفاده لازم را می برد و اگر دفاع روی تور ایران نبود اوضاع حتی در ست اول هم متفاوت رقم می خورد. تا امتیاز 9-7 به سود بلغارستان، ایران 7 امتیاز را از دفاع به دست آورد. برخلاف ست قبل این بار بلغارستان قدر امتیازات خود را دانست و زودتر از ایران و با اختلاف امتیاز 5 به امتیاز 20 رسید. نتیجه ست اول در ست دوم هم رقم خورد با این تفاوت که بلغارها برنده شدند.

تا پایان ست دوم ایران 4 امتیاز مستقیم سرویس گرفت اما آمار بلغارها صفر بود. در دفاع روی تور که عامل اصلی برد ایران در ست اول بود ایران 9 امتیاز و بلغارستان 2 امتیاز گرفت.

ست سوم 25-22 ایران

اوضاع برای ایران در اوایل این ست سخت شد و بیرون رفت توپ موسوی بازی را 6-2 به سود بلغارستان کرد. دوباره دفاع روی تور و موسوی به داد ایران رسیدند تا بازی در امتیاز 11 مساوی شود. برخلاف بلغارستان، ایران به خاطر دریافت های نامناسب در انجام کار سرعتی دچار مشکل شد. اسپک بی دقت حاجی پور با اختلاف زیاد و بدون برخورد به دست مدافع به خارج از زمین رفت و بازی 15-12 به سود حریف شد و طلوع کیان چاره ای جز گرفتن وقت استراحت نداشت. امتیاز مستقیم اسفندیار از خط سرویس بازی را 17-17 کرد اما او در سرویس بعدی اشتباه عجیبی انجام داد و به دلیل لمس خط هنگام زدن سرویس خطای او اعلام شد! در حالی که ایران با اسپک سعادت 21-19 پیش افتاده بود اما سرویس های خوب آتاناسوف بازی را به تساوی رساند. امتیاز سرویس همایونفرمنش و کسب امتیاز 23، کنستانتینوف را مجبور به گرفتن وقت استراحت کرد.  در نهایت دشوار با نتیجه 25- 22 به سود ایران به پایان رسید.

ست چهارم 25-22 بلغارستان

سناریوی سه ست گذشته این بار هم تکرار شد و بلغارستان بازهم بازی را بههتر از ایران شروع کرد و 7 بر 3 جلو افتاد. در ادامه باز هم ایران امتیازات را جبران کرد و بازی 12-12 شد. دوباره نوبت به پیشی گرفتن بلغارستان شد و گروزدانوف امتیاز مستقیم سرویس گرفت تا تیمش 16-13 پیش بیفتد. بعد از او دمیتروف امتیاز مستقیم سرویس گرفت و 18-14 اروپایی ها پیش افتادند. این ست نوبت بلغارستان بود که امتیازات را حفظ کند و شاگردان طلوع کیان در امتیازات پایانی ضعیف عمل کردند و در نهایت بلغارستان 25-22 برنده شد.

ست پنجم 15-11 بلغارستان

عملکرد خوب بردیا سعادت در ست چهارم سبب شد او و رمضانی در ست پایانی در ترکیب باقی بمانند. در این ست بازی نزدیک تر از چهار ست گذشته دنبال شد اما در امتیاز 6 بلغارستان توانست از ایران پیشی بگیرد و 8 بر 6 جلو افتاد. ست پایانی نوبت دفاع های بلغارستان بود و دفاع خوب مقابل شریفی بازی را 10-7 کرد و طلوع کیان وقت استراحت گرفت. تک دفاع خوب موسوی مقابل آتانوسوف اختلاف را کم کرد و به یک رساند. سرویس خوب همایونفرمنش و دفاع اسفندیار بازی را 11-11 کرد. تعویض های به موقع کنستانتیوف سبب شد این ست و بازی به سود بلغارستان به پایان برسد و قعرنشین مسابقات 3 بر 2 ایران را شکست بدهد و از رتبه شانزدهم جدا شود.

 

تیم ملی ساعت 3:30 بامداد یکشنبه به مصاف آرژانتین می رود.

 

تیم نتیجه نتیجه تیم تاریخ
ایران

0

3

ژاپن سه شنبه ۱۶ خرداد
ایران

2

3

لهستان پنج شنبه ۱۸ خرداد
ایران

3

1

چین شنبه ۲۰ خرداد
ایران

0

3

اسلوونی یکشنبه ۲۱ خرداد
ایران

3

0

آلمان سه شنبه ۳۰ خرداد
ایران

0

3

ایتالیا چهارشنبه ۳۱ خرداد
ایران

0

3

آمریکا جمعه ۲ تیر
ایران

2

3

هلند شنبه ۳ تیر
ایران

0

3

فرانسه چهارشنبه ۱۴ تیر
ایران

 

 

بلغارستان جمعه ۱۶ تیر
ایران

 

 

آرژانتین یکشنبه ۱۸ تیر
ایران

 

 

کوبا دوشنبه 19 تیر

دیدگاه تان را بنویسید