جی پلاس؛ تکرار تاریخ بعد از ۴ سال

جوانان ایران بر بام والیبال جهان/ طلای ارزشمند با شکست ایتالیای پرافتخار

تیم ملی والیبال جوانان ایران برای دومین بار در تاریخ قهرمان جهان شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، تیم ملی والیبال جوانان ایران با پیروزی 3 بر 2 مقابل تیم قدرتمند ایتالیا برای دومین بار قهرمان جهان شد. ملی پوشان لایق والیبال ایران در این دوره از رقابت های هیچ شکستی نداشتند تا با شایستگی بر بام والیبال جهان بایستند.

دست های اول، چهارم و پنجم را با نتایج 25-20، 25-15 و 15-9 به سود ایران رقم خورد. ایتالیایی ها دست های دوم و سوم را با نتیجه مشابه 25-23 پیروز شدند.

تیم ملی ایران پیش از این در سال 2019 با هدایت بهروز عطایی برای اولین بار با شکست ایتالیا در بحرین فاتح این رقابت ها شده بود.

 

گزارش تصویری از قهرمانی پسران والیبال ایران در جهان

 

ست اول؛ 25- 20 ایران

نصری، گلزاده،سپهری، حسین خانزاده، به نژاد، جلوداریان و نوروزی برای ایران و اوریولی، بونینفانته، اچر، لروولینو، آلبرتو و ولپه برای ایتالیا بازی را شروع کردند. در همان ابتدا ایران 6 بر یک پیش افتاد. گلزاده از ابتدای ست توانست سرویس های خوبی بزند و در این اختلاف امتیاز تاثیر زیادی داشت. تا امتیاز 10 بر 5 به سود ایران، شاگردان مومنی مقدم 2 امتیاز مستقیم سرویس را کسب کردند. در ادامه ایران با سرویس های خوب و البته اسپک های با دقت توانستند 18 بر 9 جلو بیفتند. روبرتی در خط سرویس برای ایتالیا خوب کار کرد و بازی 19-14 شد. با وجود اینکه در انتهای ست ایتالیا اختلاف امتیاز را کم کرد اما در نهایت این ست 25 بر 20 به سود ایران به پایان رسید.

ست دوم؛ 25-23 ایتالیا

این ست را ایتالیا بهتر شروع کرد و 7 بر 5 پیش افتاد. سرویس به نژاد امتیاز ایران را به 8 رساند تا ایران برای به تساوی کشاندن بازی یک امتیاز نیاز داشته باشد. شانس با ایتالیا و بونینفانته یار بود و برخورد سرویس او به تور و فرود در زمین ایران باعث شد بازی 13 بر 9 به سود این تیم شود. در نهایت حریف اروپایی توانست اختلاف امتیاز خود را حفظ کند و 25 بر 23 این ست را ببرد.

ست سوم؛ 25-23 ایتالیا

در ست سوم هم ایتالیا بهتر کار کرد و 4 بر یک از ایران جلو افتاد. شاگردان مومنی مقدم تلاش زیادی کردند تا اختلاف امتیاز این ست را جبران کنند و بازی مساوی شود. بارها به یک امتیازی حریف هم رسیدند اما بازهم این ایتالیا بود که توانست در ست سوم 18 بر 14 جلو بیفتد. در نهایت این ست هم با نتیجه 25-23 به سود ایتالیا به پایان رسید و این تیم دو بر یک در ست شماری جلو افتاد.

ست چهارم؛ 25- 16 ایران

ایران که به دنبال جبران نتیجه ست قبل بود در این ست هوشمندانه تر به میدان رفت و 10 بر 6 پیش افتاد. دریافت نامناسب بازیکن ایتالیا اختلاف امتیاز دو تیم را به 7 رساند و ایران 16 بر 9 جلو افتاد و سرمربی حریف درخواست وقت استراحت کرد. ست های بازیکنان ایران دریافت های ایتالیایی ها را با مشکل رو به رو کرد و تلاش آن ها برای رسیدن به امتیازات ایران فایده نداشت و ایران 25 بر 16 ست چهارم را برد تا قهرمان در ست پنجم معرفی شود.

ست پنجم؛ 15-9 ایران

این ست با هیجان زیاد بازیکنان ایران آغاز شد و شاگردان مومنی مقدم 4 بر2 جلو افتادند. سرویس های خوب حسین خانزاده امتیاز ایران را به 6 رساند و بازی 6 بر 2 شد. بازی خوب تیم ملی در این ست ادامه داشت و در نهایت این ست با نتیجه 15 بر 9 به سود ایران به پایان رسید تا تیم ملی با این برد قهرمانی تاریخی و بدون شکست را در این رقابت ها جشن بگیرد.

ایران در این رده سنی در والیبال جهان تاکنون دو طلا و یک برنز به دست آورده است.

دیدگاه تان را بنویسید