برد قاطع بارسا در شب وداع با کاپیتان ها/ اسپانیول سقوط کرد

تیم فوتبال بارسلونا آخرین بازی فصل خود را هم با برد سپری کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ پرونده هفته سی‌و‌هفتم لالیگا، هفته ماقبل پایانی این رقابت‌ها در فصل 23-2022 با برگزاری 9 دیدار همزمان بسته شد که در پایان آنها تیم‌های بارسلونا و اتلتیکومادرید در آخرین دیدارهای خانگی‌شان برابر رقبا به برتری رسیدند.

بارسلونا، قهرمان زودهنگام مسابقات در روزی که نوکمپ با کاپیتان کهنه‌کار تیم سرخیو بوسکتس وداع کرد، میهمانش مایورکا را با نتیجه 3 بر صفر شکست داد.

آنسو فاتی در دقیقه نخست برای بارسلونا گلزنی کرد. در دقیقه 14 آماس اندیایه از مایورکا اخراج شد و کار بارسلونا برای زدن گل‌های بعدی آسان‌تر. فاتی در دقیقه 24 خودش و تیمش را دو گله کرد و در دقیقه 70 هم گاوی سومین گل بارسایی‌ها را زد.

اتلتیکومادرید در خانه با نتیجه 2 بر یک از سد رئال سوسیه‌داد گذشت. آنتوان گریزمان در دقیقه 37 و ناهوئل مولینا در دقیقه 73 برای اتلتیکومادرید گلزنی کردند و الکساندر سورلوس در دقیقه 88 تنها گل سوسیه‌داد را زد.

 

سوسیه‌داد با وجود این شکست، جایگاه خودش را در رده چهارم جدول تثبیت کرد و سهمیه لیگ قهرمانان گرفت چرا که نزدیک‌ترین تعقیب کننده‌اش ویارئال هم در خانه رایووایکانو با نتیجه 2 بر یک تن به شکست داد تا اختلاف 5 امتیازی دو تیم در فاصله یک هفته به پایان لیگ پابرجا بماند. ویارئال 63 امتیازی با باقی ماندن در رده پنجم سهمیه لیگ اروپا گرفت. دیگر سهمیه اسپانیا در لیگ اروپا به رئال بتیس رده ششمی رسید که 2 بر یک در خانه جیرونا پیروز شد.

اتفاق مهم دیگر هفته ماقبل آخر لالیگا، قطعی شدن سقوط اسپانیول به دسته دوم بود. تیم دوم کاتالونیا در ورزشگاه مستایا برابر والنسیا 2-2 مساوی کرد اما فاصله 4 امتیازی‌اش با سلتاویگو در حالی که تنها یک هفته دیگر به پایان فصل باقی مانده، سقوطش را در پی داشت. پیش از این سقوط الچه به دسته پایین‌تر قطعی شده بود.

در سایر بازی‌ها نتایج زیر رقم خورد:

آلمریا صفر - وایادولید صفر

اتلتیک بیلبائو صفر - الچه یک

کادیس یک - سلتاویگو صفر

ختافه 2 - اوساسونا یک

با توجه به تثبیت جایگاه اکثر تیم‌ها در جدول رده‌بندی، در هفته پایانی مسابقات، چهره سومین تیم سقوط کننده مشخص خواهد شد و همینطور تیم هفتم برای کسب سهمیه لیگ کنفرانس اروپا.

انتهای پیام/

دیدگاه تان را بنویسید