صعود تاریخی دنور به فینال NBA با فتح قلعه پادشاه!

تیم بسکتبال دنور با قهرمانی در کنفرانس غرب، به فینال NBA رسید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ در جریان چهارمین بازی از سری فینال کنفرانس غرب لیگ بسکتبال NBA، تیم دنور ناگتس موفق شد با کسب چهارمین برد متوالی مقابل لس‌آنجلس لیکرز، قهرمان این کنفرانس شده و راهی فینال شود.

نیکولا یوکیچ و یاران در این دیدار نیز همانند سه بازی گذشته نبض بازی را در اختیار داشتند تا با کسب پیروزی ۱۱۳ - ۱۱۱، چهارمین برد خود در سری فینال کنفرانس غرب را به دست آورده و به عنوان نخستین تیم راهی فینال این فصل لیگ NBA شوند.

در این دیدار لبران جیمز فوق ستاره تیم لیکرز ملقب به پادشاه، بهترین عملکرد خود در این سری را به نمایش گذاشت ولی با وجود کسب ۴۰ امتیاز، ۱۰ ریباند و ثبت ۹ پاس گل، نتوانست مانع شکست و حذف لیکرز شود.

در سمت مقابل نیز نیکولا یوکیچ، فوق ستاره صربستانی ناگتس بار دیگر خوش درخشید و با کسب ۳۰ امتیاز، ۱۴ ریباند و ۱۳ پاس گل ضمن ثبت تریپل دبل، بهترین بازیکن ناگتس بود.

نتایج سری کنفرانس غرب NBA که به صورت ۴ برد از ۷ بازی برگزار شد:

دنور ناگتس ۱۳۲ - ۱۲۶ لس‌آنجلس لیکرز

لس‌آنجلس لیکرز ۱۰۳ - ۱۰۸ دنور ناگتس

دنور ناگتس ۱۱۹ - ۱۰۸ لس‌آنجلس لیکرز

لس‌آنجلس لیکرز ۱۱۱ - ۱۱۳ دنور ناگتس

این نخستین صعود دنور ناگتس به فینال لیگ بسکتبال NBA است که به واسطه درخشش ستارگانی چون نیکولا یوکیچ و جمال مورای به ثبت رسید.

در فینال کنفرانس شرق NBA نیز تیم‌های میامی هیت و بوستون سلتیکس به مصاف یکدیگر رفته‌اند که تا پیش از بازی چهارم، میامی ۳ بر صفر سری را پیش است و با کسب تنها یک برد دیگر، حریف دنور ناگتس در فینال NBA می‌شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید