کاپوجیانی: از حضور در ایران هیجان زده هستم/از تیم بسکتبال زنان شناخت دارم

سرمربی یونانی تیم ملی بسکتبال زنان ایران در یک کنفرانس خبری شرکت کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ فدراسیون بسکتبال ایران برای هدایت تیم ملی بسکتبال زنان "النی کاپوجیانی" یونانی را انتخاب کرده است. 

کاپوچیانی در نشست خبری پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود و در مورد حضورش در ایران گفت: بابت حضورم در ایران بسیار خوشحال و هیجان زده هستم. به کشور و تمدن شما احترام می‌گذارم و احترام هم دیده‌ام. بابت پیشنهاد بسکتبال ایران برای حضور در قهرمانی دسته دوم آسیا اینجا هستم. خوشحالم از حضورم در ایران و از مهمان نوازی شما سپاسگزارم. تلاشم این است که بهترین روش را برای هدایت تیم ملی به کار ببندم. هدف صعود است و تلاشم را می‌کنم. 

او در مورد شروع کارش با حضور ۱۵ بازیکن در حالی که ایران بازیکنان دیگری هم دارد، بیان کرد: در اردوی تیم ملی دو گروه داریم، گروه با تجربه و گروه جوان‌تر. حدود ۲۲ نفر حضور دارند و تقسیم بندی کرده‌ایم اما بر هر دو گروه نظارت دارم. همه هم استعداد دارند. تمرین هر دو گروه به صورت همزمان سخت است. ۱۵ نفری هم که حضور دارند بهترین تلاش را می‌کنند تا یکی دو هفته آینده هم فرصت داریم که نفراتی اضافه شوند. 

او در مورد شناخت از بازیکنان ایران و نحوه دعوت‌شان به تیم ملی بسکتبال گفت: یک سال قبل در لبنان بودم و تیم گروه بهمن را آنجا دیدیم. شناخت نسبی در مورد بازیکنان پیدا کردم. اطلاعاتی هم باید خودم به دست می‌آوردم. شاید بازی شان شکل اروپا نباشد اما عاشق بسکتبال هستند. بازیکنان بزرگی حضور دارند که ما بابت آموزش به آنها زمان لازم داریم. 

او در مورد قرارداد خود گفت: قطعا باید تیم را به مسابقات برسانم و برنامه من در ایران کوتاه مدت است. فعلا تمرکزم برای این مسابقات است. 

کاپوجیانی در مورد نحوه انتخاب کادر فنی تیم ملی که شناخت خودش بوده یا انتخاب فدراسیون، گفت: کمپ بازیکنان تیم ملی و اردوها را دیدم. مربیان هم به همین روش انتخاب شدند. مربیان هم خوب هستند و در این زمینه کمک می‌کنند. 

او در پاسخ به این سوال که هدف شما از قبول هدایت تیم ایران صرفا صعود به دسته اول آسیاست یا به دنبال تاثیرگذاری در بخش زنان هستند، بیان کرد: ماموریت من اینجا هدایت تیم در آسیا برای رسیدن به دسته اول است. سه ماه فرصت دارم بچه‌ها را بهتر کنم و تضمیمن می‌کنم تاثیرات خوبی روی آنها خواهیم گذاشت که در آینده کارشان هم اثرگذار خواهد بود. برنامه ما کوتاه مدت است و  اگر زمان بیشتری داشتم فرایند هم متفاوت می‌شد.

این مربی یونانی در مورد بازیکنان ایران گفت: بازیکنان خیلی خوب و منظمی هستند و همکاری خوبی دارند. البته باید عادت هایشان را تغییر بدهیم. مشتاق یادگیری هستند. شما را دعوت می‌کنم که به تمرین ما بیایید و تاثیرات ما را ببینید. 

او در پاسخ به این سوال که زمان کم آماده‌سازی تیم ملی برای حضور در قهرمانی آسیا چالش نیست؟ بیان کرد: قطعا چالش بزرگی است و من هم برای همین اینجا هستم. اینکه با چه سرعتی بازیکنان و کادر را به این مرحله برسانیم چالش است و باید تلاش خود را بکنیم. 

این مربی یونانی در مورد برنامه‌اش برای تقویت بازیکنان ایران از نظر بدنی گفت: من مربی بسکتبال هستم و شما خبرنگار. من به شما نمی‌گویم چکار کنید. من هم مربیگری خودم را بلدم و بدنساز هم دارم. نکات مدنظرم را می‌گویم و او هم کار می‌کند. شاید بدنسازی کار من نباشد اما قطعا نقاط ضعف را به مربی بدنساز می‌گویم. با هم همکاری داریم و سه ماه  هم زمان داریم که البته فرصت کمی است.

او در پاسخ به این سوال که برای ایجاد یک تیم قوی‌ به چه مدت زمان نیاز است، گفت: ما تعداد مشخص و محدودی بازیکن داریم. شاید بازیکنان ما از نظر جثه بزرگ نباشند اما از نظر سرعت خوب هستند. ایران استعدادهای خوبی دارد و قطعا این موضوع به برنامه بلند مدت نیاز دارد. ما هم تلاش خود را می‌کنیم. اگر تمامی دختران ما نه فقط ملی پوشان بسکتبال شانس این را داشته باشند که بسکتبال را تماشا کنند برایشان تجربه ارزشمندی خواهد بود. 

کاپوجیانی در مورد شناختش از بسکتبال آسیا و رقبای ایران گفت: من همه را به خوبی نمی‌شناسم. اردن، اندونزی ومالزی را بررسی کرده‌ام. تایلند میزبان است و تیم خوبی دارد. کار هم سخت است. قزاقستان را خوب نمی‌شناسم اما تلاش می‌کنیم موثر کار کنیم. خیلی از تیم هایی که در این مسابقات حضور دارند از بازیکنان دو ملیتی استفاده می‌کنند. مثلا اردن از بازیکنان دوملیتی استفاده می‌کند اگر ما هم بتوانیم از این شرایط استفاده کنیم خوب است. من هم پیشنهاد داده‌ام از ایرانیان مقیم خارج استفاد کنیم. شاید نشود اما عادلانه نیست تیم من با بازیکنان یکدست ایرانی به مصاف تیم هایی برود که بازیکنان دوملیتی باشد. 

او در پاسخ به این سوال که آیا برای حضور در ایران با کاترینا مربی سابق تیم زنان مهرام مشورت  کرده است، بیان کرد:  خیلی باید نادان باشم اگر چنین کاری نکنم. قطعا با او مشورت کرده ام. اطلاعات زیادی را راجع به ایران و بقیه موارد کسب کرده‌ام.

سرمربی تیم ملی در مورد نبودن شادی عبدالوند در تیم ملی و احتمال دعوت او در آینده گفت: هر بازیکنی که بتواند کمک بدهد فضا برایش وجود دارد و با او همکاری می‌کنیم. 

او در مورد امکانات ایران برای بسکتبال زنان و همچنین برنامه‌اش برای بازی تدارکاتی گفت: پیدا کردن رویداد آمادگی سخت است. کمپی در اردن هست اما شاید به دلیل روادید نرسیم. دوست داریم بازی تدارکاتی داشته باشیم. خوشبین هستم و خبرهای خوبی از چند رویداد تدارکاتی خواهید شنید.  در مورد امکانات هم زمین، سالن‌بدنسازی و فیزیوتراپی خوبی داریم. چیزهایی که خواسته‌ام فراهم شده است. 

او در پاسخ به این سوال که مهمترین چالش بعد از ورود به ایران چیست، گفت: برای هر فرد حرفه‌ای همه چیز می‌تواند چالش باشد. تیم ایران، تیم خودم در یونان چالش هستند. وقتی چالش‌ها تمام شوند باید خانه‌نشین شد. من هنوز خانه‌نشین نشده‌ام. نحوه رویارویی من با چالش ها این است که باید انگیزه داشته باشیم. همیشه اینگونه بوده‌ام و همیشه دوست داشته‌ام بهترین باشم. اینگونه نباشد باید خانه بنشینم که فعلا قصد این کار را ندارم.

کاپوجیانی در مورد تفاوت سطح بسکتبال ایران با اروپا گفت: سطح بسکتبال اروپا با آسیا کاملا متفاوت است. بسکتبال در اروپا قوی‌تر، برنامه‌ها بلندمدت‌تر، و محبوبیت این رشته هم بیشتر است. اگر کسی در ایران سرمایه‌گذاری کند و صبور باشد از اروپا هم بهتر خواهد بود. زمان، برنامه و متخصصان این حوزه را می‌خواهد. سه سال قبل در لبنان بودم. بسکتبال اینجا متفاوت نیست بلکه ذهنیت و تفکر متفاوت است.  بازیکنان ایران عاشق بسکتبال و تمرین هستند اما شاید فرمان پذیری و منیت شان نسبت به قوانین سخت‌تر است. باید به نحوه آموزش اهمیت بدهیم که قوانین را بهتر جا بیندازیم. اینجا کار کردن بهتر از لبنان است چون فرمان پذیری بچه‌ها متفاوت است. 

او در پاسخ به این سوال که از یونان آنالیزور به تیم ملی اضافه می‌شود یا با نفرات فعلی ادامه می‌دهد، بیان کرد: نیروها و کادر خودم را دارم. بازی فقط شوت زدن نیست بلکه امتیاز آوردن است. نفر خیلی تخصصی لازم ندارم. در مسابقات که آنالیزور داریم و اینجا هم خودم آنالیزهایی دارم.

 

دیدگاه تان را بنویسید