جی پلاس؛

بهترین انیمه و کارتون های سریالی ورزشی +تصاویر

کارتون و انیمه های برجسته ورزشی در طول تاریخ ساخته شده اند که محبوبیت جهانی دارند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فرشته مقدم: همه ما با تماشای کارتون و انیمیشن بزرگ شده ایم که در این میان انیمه های ژاپنی محبوب تر از همه بودند. اغلب آن ها بر اساس مانگا (کمیک ژاپنی) خلق شدند. در ادامه به ۱۳ کارتون و انیمه برتر ورزشی اشاره می شود. 

داش کاپی | بسکتبال

کارتون وانیمه ورزشی

سریال Dash Kappei داستان کاپی ساکاموتو را روایت می کند. این مانگا توسط نوبورو رکودا نوشته و تصویر سازی شده است. کاپی دانش آموز کوتاه قدی است که به لطف چرخش های سریع، پرش و توانایی بالای جسمانی در تیم مدرسه بازی می کند. 

کازه گا تسویوکو فویتیرو | دوومیدانی

کارتون وانیمه ورزشی انیمه Run With the Wind اقتباسی از یکی از رمان های شیون میورا است. نقش اول هایجی کیوسه نام دارد که دانشجو است و به صورت حرفه ای در رقابت های دوومیدانی و ماراتن شرکت می کند. او به همراه دیگر هم تیمی اش هدفش دویدن در هاکونه اکیدن، یکی از بزرگترین مسابقات دوومیدانی دانشگاهی است. در این مسیر داستان پیشرفت و دوستی نشان داده می شود.  

اتاکا یو | والیبال 

کارتون وانیمه ورزشی

انیمه مانگا Attacker You توسط یون ماکیمورا و شیزو کویزومی نوشته شده است و داستان دختر ۱۳ ساله ای به نام یو هازوکی را روایت می کند. او پس از یک رقابت مضحک با ستاره تیم مدرسه وارد آن تیم می شود. یو عاشق شو تاکیکی، کاپیتان تیم والیبال مردان مدرسه اش است. او تمام تمرکز و قدرتش را روی ورزش گذاشته است تا بتواند به یک ورزشکار حرفه ای تبدیل شود. این انیمه محبوبیت زیادی در اروپا پیدا کرد بخصوص در ایتالیا. 

سورامو دانکو | بسکتبال 

کارتون وانیمه ورزشی

یکی دیگر از انیمه های کلاسیک Slam Dunk است که برای نخستین بار در سال ۱۹۹۰ پخش شد. این سریال داستان ساکوراگی، یک مجرم جوان را روایت می کند که عضو تیم بسکتبال موسسه اش می شود تا توجه دختر رویاهایش را جلب کند. کم کم دوستانش را می شناسد و می فهمد چگونه به دنبال درخشش در دنیای ورزش باشد. متاسفانه پخش این سریال پس از ۱۰۱ قسمت ناگهان متوقف شد و پایان نداشت. 

کیاپوتن سوباسا | فوتبال 

کارتون وانیمه ورزشی

یکی از مشهورترین انیمه های فوتبال Caption Tsubasa است. سوباسا اوزورا فوتبالیست بزرگی است که به یک شهر جدید می رود و عضو تیم فوتبال مدرسه اش می شود. گنزو واکابایاشی بهترین دروازه‌بان است و در ابتدا میان این دو نفر رقابت وجود دارد که سپس به یک دوستی بزرگ تبدیل می شود. کوجیرو هیوگا رقیب اصلی سوباسا است. شخصیت های این سریال محبوب می خواهند به فوتبالیست های حرفه ای تبدیل شوند و در پایان می توانند در باشگاه های بزرگ اروپایی پا به توپ شوند.

هایکو | والیبال 

کارتون وانیمه ورزشی

انیمه Haiku یکی از جدیدترین سریال های مانگا است که توسط هارویشی فروداته نوشته شده است. نقش اول  سریال شویو هیناتا پس از تماشای یک مسابقه والیبال در تلویزیون آرزو می کند تبدیل به یک والیبالست شود. او وارد تیم مدرسه اش می شود، در حالی که تنها عضوش است. زمانی که تست موسسه کاراسونو را می دهد متوجه می شود رقیب با استعدادش به نام توبیو کاگیاما نیز در آنجا بازی می کند. 

یوری ان ایسی | اسکیت روی یخ 

کارتون وانیمه ورزشی

انیمه Yuri on Ice توسط میتسورو کوبو نوشته شده است و درباره یوری کاتسوکی است. او که انتظار می رفت در گرند پری اسکیت روی یخ در سکو قرار بگیرد شکست تلخی را تجربه کرد. یوری غمگین به زادگاهش برگشت و تصمیم گرفت دیگر به این ورزش ادامه ندهد اما در آنجا ویکتور نیکیفوروف، قهرمان پنج دوره رقابت های جهانی و یوری پلیستکسی جوان را شناخت. به همین خاطر مسیرش کاملا تغییر یافت و تلاش کرد تا دوباره فاتح گرند پری شود.

هاجیمه نو ایپو | بوکس 

کارتون وانیمه ورزشی

انیمه The Frist Step به صورت سریال و فیلم در سال های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۳ پخش شد. داستان آن درباره زندگی ماکونوچی ایپو است که تمام اوقاتش را صرف بوکس می کند تا یکی از بهترین های این رشته شود. او بر سختی ها غلبه می کند و تمرینات دشواری انجام می دهد. مبارزه ها در رینگ و پیشرفت شخصیت ها از نکات برجسته سریال است. 

کوروکو نو باسوکه | بسکتبال 

کارتون وانیمه ورزشی

مانند بیشتر انیمه های این لیست kuroko's Basketball نیز بر اساس یک مانگا است که توسط تاداتوشی فوجیماکی نوشته و تصویرسازی شده است. نقش اول تتسویا کوروکو ششمین عضو خیالی "نسل معجزه ها" است. او به همراه هم تیمی هایش تلاش می کند تا باشگاه را به بهترین جایگاه برساند. کوروکو در جریان بازی مانند یک روح است و دیده نمی شود. به همین خاطر در توپ گیری و پاس دادن خیلی به کار می آید. 

آیشیرودو نیجویشی | فوتبال آمریکایی 

کارتون وانیمه ورزشی

سریال Eyeshield 21 بر اساس یک مانگا به نوشته ریشیرو ایناگاکی است. سنا کوبایاکاوا دانش آموزی است که همیشه دوستانش با او بدرفتاری می کنند. به همین خاطر سعی کرد سرعت و دوندگی اش را بهتر کند. زمانی که وارد دوره راهنمایی می شود به تیم فوتبال آمریکایی مدرسه می پیوندد. سنا با کلاه کاسکت بازی می کرد و به همین دلیل به او لقب "ایشیلد ۲۱" داده بودند. 

واکی ریسز | اتومبیلرانی 

کارتون وانیمه ورزشی

سریال Wacky Races توسط استودیو آمریکایی هانا-باربارا ساخته شده است. قدیمی ترین کارتون این فهرست است چون نخستین بار در سال ۱۹۶۸ پخش شد. در این سریال مسابقات اتومبیلرانی خاص هستند. هر یک از اتومبیل ها رفتارهای دیوانه واری از خود نشان می دهند و به همین خاطر مسابقه خیلی سرگرم کننده است. یکی از نقش های اصلی پی‌یر نودویونا و سگش پاتان هستند که تلاش دارند در هر مسابقه حریفانشان را بایکوت کنند تا بتوانند پیروز رقابت شوند. این سریال شخصیت های به یادماندنی مانند پنه‌لوپه گلامور و یا برادران ماکانا را دارد.

اسپورت بیلی | همه ورزش ها 

کارتون وانیمه ورزشی

سریال اروپایی Sport Billy در سال ۱۹۸۰ خلق شد و اسپورت بیلیگ نقش اول داستان متعلق به سیاره المپوس است. ساکنین این سیاره خدایانی هستند که توانایی هایی زیادی در ورزش دارند و اسپورت بیلی را به زمین فرستادند تا ارزش های ورزش و کار تیمی را به آن ها انتقال دهد. موفقیت این سریال موجب شد فیفا اسپورت بیلی را به عنوان عروسک جام جهانی ۱۹۸۲ اسپانیا انتخاب کند. 

سورونه | تیراندازی با کمان ژاپنی 

کارتون وانیمه ورزشی

انیمه Tsurune بر اساس مجموعه کتاب های راحت خوان به نوشته کوتوکو آیانو ساخته شده است. سریال درباره میناتو، جوانی است که تیراندازی با کمان سنتی را تمرین می کند. با این حال پس از یک سانحه رانندگی تصمیم می گیرد این ورزش را کنار بگذارد. زمانی که دوره راهنمایی شروع می شود به لطف دوستان جدیدش دوباره علاقه اش به این ورزش را در خود پیدا می کند. سپس به تیم مدرسه می پیوندد.

دیدگاه تان را بنویسید