والیبال برای من تمام شد

ستاره والیبال دنیا و تیم ملی برزیل بعد از حواشی ایجاد شده برای او در یک پست اینستاگرامی که بعدا حذف شد نوشت:از نظر تئوری والیبال برای من تمام شده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، والاس دسوزا، قهرمان والیبال المپیک برزیل پس از انتشار پستی در شبکه‌های اجتماعی که رییس‌جمهور لولا را تهدید کرده بود، محروم شد.

والاس دسوزا، قهرمان المپیک ۲۰۱۶ و یکی از بزرگ‌ترین نام‌های ورزشی برزیل با  انتشار نظرسنجی در اینستاگرام درباره تیراندازی به رییس‌جمهور کشورش (لولا) حواشی را به وجود آورد. والاس استوری‌هایی را در اینستاگرام منتشر کرد که شامل اسلحه بود. او در یکی از این پست‌ها از دنبال کنندگانش پرسید که آیا از این اسلحه برای شلیک به رییس‌جمهور لولا استفاده خواهند کرد یا خیر؟ این پست بازتاب منفی زیادی داشت و انتقاداتی را نه تنها در دنیای ورزش، بلکه در سیاست نیز به دنبال داشت.

پیش از این حکم محرومیت ستاره والیبال برزیل منتشر شده بود که طبق این حکم والاس دسوزا مرحله نهایی سوپرلیگ والیبال برزیل را از دست داد. در این حکم که توسط شورای اخلاق کمیته المپیک برزیل (COB) منتشر شده بود، ستاره والیبال جهان به مدت ۹۰ روز تعلیق شده است.

اما پس از محرومیت دسوزا توسط کمیته المپیک برزیل، او با اجازه فدراسیون این کشور برای ساداکروزیر در دیدار فینال لیگ والیبال برزیل به میدان رفت. پس از این اتفاق  کمیته المپیک برزیل محرومیت این بازیکن را به ۵ سال افزایش داد.

دسوزا در باره این حکم گفت: این من را بسیار شگفت زده کرد. پنج سال خیلی زیاد است! امروز من ۳۵ ساله هستم و امسال ۳۶ ساله خواهم شد. اگر واقعا اینطور باشد، از نظر تئوری والیبال برای من تمام شده است. امیدوارم این رای تغییر کند. بگذارید این یک مجازات معقول باشد.

والاس پس از این حواشی سریعا پست خود را حذف کرد و روز بعد عذرخواهی کرد.

او ادامه داد: حداکثر مجازات در والیبال برای من اتفاق افتاده است؟ حداکثر مجازات دوپینگ دو سال، سه و یا چهار سال است. از انجام این کار عمیقا متاسفم. اگر می دانستم، بدیهی است که این کار را نمی کردم.من اشتباه کردم، مثل هر کسی که اشتباه می کند.

ساداکروزیر ۳ بر صفر میناس را شکست داد و برای هشتمین بار قهرمان سوپرلیگ والیبال برزیل شد. باشگاه این ورزشگار هم در این خصوص نوشت:  والاس یک اشتباه بزرگ مرتکب شد وبعد عذرخواهی کرد و مجازات شد. او و تمام خانواده اش به خاطر این اقدام ناگوار متضرر شدند.  آیا باید این بازیکن مورد آزار و اذیت ابدی قرار بگیرد؟ ساداکروزیر به اطلاع می رساند که تمامی اقدامات قانونی مناسب را برای حفظ حقوق ورزشکار انجام خواهد داد.

 

دیدگاه تان را بنویسید