عنوان پولدارترین بازیکن جهان تنها دستاورد رونالدو در النصر

حضور رونالدو در لیگ عربستان او را به صدر فهرست پولدارترین بازیکنان جهان برد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ نشریه فوربس فهرست جدید پردرآمدترین ورزشکاران دنیا را منتشر کرد و در این فهرست کریسیانو رونالدوبا سبقت گرفتن از صدرنشین قبلی، لیونل مسی، با درآمد 136 میلیون دلاری در سال 2022 میلادی عنوان پردرآمدترین ورزشکار دنیا را به خود اختصاص داد.

رونالدو در شروع سال جدید میلادی منچستریونایتد را در انتقالی پر حرف و حدیث ترک کرد و راهی باشگاه النصر عربستان شد. با اینکه کیفیت فوتبالی رونالدو نسبت به روزهای درخشش او در چمپیونزلیگ افت کرده است اما این باعث نشده که درآمد مالی این سوپراستار پرتغالی کاهش یابد.

نشریه فوربس در کنار فهرست پردرآمدترین ورزشکاران دنیا گزارشی منتشر و اعلام کرد کریستیانو رونالدو در سال 2022 میلادی مبلغ 136 میلیون دلار درآمد داشته که این مجموع دریافتی او از محل دستمزد، پاداش و دریافتی‌های نقل و انتقالاتی بوده است. به غیر از درآمدهای مستقیم فولادی، او از قراردادهای اسپانسرینگ، شرکت در برنامه‌های تبلیغاتی و دیگر موارد مشابه هم مبالغ قابل توجهی کسب کرده است.

رونالدو به این ترتیب با پیشی گرفتن از لیونل مسی که در مدت زمان مشابه 130 میلیون دلار درآمد داشت به صدر فهرست فوربس صعود کرد. رتبه سوم این فهرست به کیلیان امباپه، ستاره پاری سن ژرمن، تعلق دارد که در این سال 120 میلیون دلار درآمد داشته است.

نکته جالب اینجا است که میزان درآمد سالانه رونالدو بیشترین مبلغی است که تا کنون در تاریخ فوتبال ثبت شده است. کریستیانو آخرین بار در سال 2017 در صدر فهرست پردآمدترین ورزشکاران دنیا قرار داشت و حالا بعد از 5 سال دوباره به این جایگاه برگشته است.

جالب اینجا است که با توجه به اخبار روزهای اخیر به نظر می‌رسد احتمال پیوستن لیونل مسی به رقیب سنتی‌اش کریستیانو رونالدو در عربستان وجود دارد. در این صورت احتمالا بار دیگر شاهد بازگشت مسی به صدر جدول پردرآمدترین ورزشکاران دنیا خواهیم بود. البته که اوضاع خود رونالدو نیز در عربستان پایدار نیست و زمزمه هایی مبنی بر جدایی او از النصر به گوش می رسد.

 

دیدگاه تان را بنویسید