جی پلاس

مقایسه جدول لیگ برتر ایران ۲۱ و ۲۲ در پایان هفته بیست و ششم

لیگ برتر در شرایطی با رقابت نزدیک صدرنشین ها پیگیری می شود که سال گذشته استقلال با فاصله به سوی قهرمانی حرکت می کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ پس از سال ها یکه تازی پرسپولیس در لیگ برتر، سال گذشته استقلال موفق شد در لیگ بیست و یکم به قهرمانی برسد اما با این وجود، فصل بیست و دوم لیگ برتر تا اینجای کار حساس تر از سال های قبل بوده و رقابت صدرنشینی آن داغ تر از هر زمانی است.

در پایان هفته بیست و ششم، استقلال و سپاهان  با 55 امتیاز به ترتیب اول و دوم هستند و پرسپولیس با 54 امتیاز در تعقیب آن هاست؛ در هفته بیست و هفتم هم استقلال و پرسپولیس باید در دربی به مصاف هم بروند که برنده این بازی می تواند یک گام بلند به سوی قهرمانی بردارد.

با این وجود نگاهی آماری به جدول امسال و سال گذشته لیگ برتر در پایان هفته بیست و ششم، نشان می دهد صدرنشین لیگ در فصل گذشته در شرایط مشابه، وضعیت امتیازی بهتری داشته؛ در فصل قبل در پایان هفته 26، استقلال با 60 امتیاز در صدر جدول بود و با 17 برد، 9 و مساوی و بدون شکست، به سمت قهرمانی حرکت می کرد.

پس از آبی ها هم پرسپولیس با 54 امتیاز، 15 برد، 9 تساوی و 2 باخت نفس به نفس رقیب حرکت می کرد و سپاهان هم با 49 امتیاز بر پله سوم ایستاده بود. در پایان فصل هم استقلال با 19 برد، 11 تساوی و بدون باخت، موفق شد با 68 امتیاز قهرمان شود. پرسپولیس با 60 امتیاز دوم شد و سپاهان با 56 امتیاز در رده سوم قرار گرفت.

در لیگ بیست و دوم اما حکایت صدرنشینی و مدعیان قهرمانی فرق زیادی دارد؛ در هفته های اخیر تنور کورس قهرمانی حسابی داغ شده و سه تیم سپاهان، استقلال و پرسپولیس بدون عقب نشینی و شانه به شانه به سمت قهرمانی می روند که این روند ممکن است تا هفته آخر هم ادامه داشته باشد و کار قهرمانی به محاسبات جزیی و آمار بازی رو در رو بکشد.

در پایان هفته بیست و ششم لیگ برتر، استقلال با 55 امتیاز، 16 برد، 7 مساوی و 3 باخت در صدر جدول قرار گرفته و سپاهان هم امتیاز با این تیم، با 16 برد، 7 مساوی و 3 باخت و روندی کاملا مشابه در رده دوم است. البته این در شرایطی است که بر اساس اعلام سازمان لیگ، در صورت هم امتیاز شدن تیم ها در صدر جدول، نتیجه بازی رو در رو تیم برتر را مشخص می کند نه تفاضل گل؛ با این وجود استقلال فعلا در صدر جدول قرار دارد و باید دید شرایط جدول در هفته های آینده چگونه می شود.

اینجا بخوانید؛ چرا استقلال به جای سپاهان صدرنشین لیگ برتر شد؟

پس از دو تیم هم امتیاز صدر، پرسپولیس با 54 امتیاز به دنبال کوچک ترین لغزش از سوی رقباست؛ شاگردان گل محمدی با 54 امتیاز، 16 برد، 6 تساوی و 4 باخت سوم هستند که این آمار کلی، نشان از افت عملکرد صدرنشین لیگ در مقایسه با فصل قبل دارد اما بر خلاف آن، نبرد قهرمانی حسابی گرم شده و باید دید در پایان فصل بالاخره کدام تیم می تواند جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

دیدگاه تان را بنویسید