گزارش جی پلاس

زلزله در نیمکت های اروپایی

در روزهای گذشته برخی از تیم های بزرگ اروپایی سرمربیان خود را برکنار کردند و به دنبال مربی مناسب می گردند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فرشته مقدم: زلزله در نیمکت تیم های اروپایی اتفاق افتاده است. پس از این که هفته گذشته باشگاه بایرن مونیخ در کمال تعجب با یولیان ناگلزمن خداحافظی کرد و توماس توخل را جانشین کرد تیم های بزرگ اروپایی در هفته های پایانی فصل دست به تغییر زدند تا سرمربی ایده آل خود را پیدا کنند. تاتنهام نخستین تیم بدون سرمربی پس از خداحافظی با آنتونیو کونته است. تاتنهام نخستین تیمی بود که دست به تغییر زد. تیم انگلیسی اولین باشگاهی بود که به سراغ ناگلزمن رفت اما سرمربی آلمانی نمی خواهد به زودی با تیم جدیدی قرارداد امضا کند و منتظر خواهد ماند. 

دیگر تیم انگلیسی که به دنبال سرمربی است چلسی است. یکشنبه شب باشگاه لندنی پس از شکست برابر استون ویلا با گراهام پاتر قطع همکاری کرد. با وجود بیش از ۳۰۰ میلیون یورو خرج در فصل نقل و انتقالات زمستانی اکنون بعید است که چلسی بتواند سهمیه لیگ قهرمانان فصل آینده را کسب کند. این شرایط موجب شد پاتر برکنار شود. به نوشته آس، تنها قهرمانی در لیگ قهرمانان فصل جاری می تواند اجازه دهد آبی های لندن در فصل بعد در این بازی ها رقابت کنند. به همین خاطر برونو سالتور تا پایان فصل هدایت چلسی را بر عهده خواهد داشت تا برای معجزه تلاش کند. ابتدا باید رئال مادرید را حذف کند و سپس با منچسترسیتی یا بایرن روبرو خواهد شد. ناگلزمن گزینه مورد نظر چلسی است اما باشگاه انگلیسی زین الدین زیدان و لوییس انریکه را نیز مد نظر دارد. 

گالتیه و آنچلوتی در ابهام 

تاتنهام و چلسی تنها تیم هایی نیستند که به دنبال سرمربی جدید هستند. آینده کارلو آنچلوتی در رئال مادرید نامشخص است. سفیدپوشان در لالیگا ۱۲ امتیاز کمتر از بارسلونا دارند و سه ال کلاسیکو قبلی خود را با شکست به پایان رساندند. این مسائل موجب شده است به احتمال فراوان سرمربی ایتالیایی آینده ای در مادرید نداشته باشد. تنها فتح لیگ قهرمانان کارلتو را نجات خواهد داد و یک سال از قرارداد باقی مانده اش را خواهد گذراند. بازی چهارشنبه شب برابر بارسلونا در نیمه نهایی کوپا دل ری که سفیدپوشان نیاز به کامبک دارند نیز در سرنوشت آنچلوتی تاثیرگذار خواهد بود. در صورت خداحافظی کارلتو نام  سرمربیایی همچون ناگلزمن، ژابی آلونسو، زیدان، رائول و ژوزه مورینیو روی میز است. در حال حاضر تا پایان فصل شرایط در برنابئو آرام است. 

آنچلوتی در صورت ترک مادرید می تواند سرمربی برزیلی شود که به دنبال مربی است. کارلتو و پپ گواردیولا دو گزینه اصلی سلسائو برای هدایت تیم ملی این کشور هستند. فدراسیون فوتبال برزیل حاضر است تا ژوئن صبر کند و بستگی به وضعیت رئال مادرید و سیتی دارد که به یکی از این دو مربی پیشنهاد بدهد. 

پاری‌سن ژرمن هم به دنبال سرمربی جدید است. تیم فرانسوی با شکست مقابل بایرن دوباره در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا حذف شد و گالتیه به خاطر اینکه تیم را نتوانست در اروپا قدرتمند کند نشانه گرفته شد. تا پایان فصل تغییری وجود نخواهد داشت. به نظر می رسد پاری‌سن ژرمن بتواند فاتح لیگ یک فرانسه شود و به همین خاطر سرمربی را تا پایان فصل اخراج نخواهد کرد. رویای بزرگ پاریس زیدان است. 

تیم های دیگری همچون لسترسیتی با سرمربی خود خداحافظی کردند. اینتر هم اگر نتایج مورد نظر را کسب نکند این کار را خواهد کرد. در رم ممکن است با مورینیو خداحافظی کنند. رافائل بنیتس و پاتر از گزینه های اصلی هدایت لیدز به حساب می آیند. دیگر تیمی که در وضعیت مناسبی قرار ندارد لیورپول است اما به نظر می رسد مدیران باشگاه انگلیسی به یورگن کلوپ اعتماد کنند و تغییری در نیمکت ایجاد نکنند. 

زیدان، ناگلزمن و انریکه سرمربیان محبوب 

مقابل این زلزله ای که در نیمکت ها رخ داده است نام سه سرمربی اکنون روی میز تمام تیم هایی است که به دنبال مربی هستند: زیدان، ناگلزمن و انریکه. هر سه بدون تیم هستند و به همین خاطر امضای قرارداد با آن ها آسان است و نباید با باشگاهی در این رابطه مذاکره کنند. هیچکدام از آن ها برای انتخاب تیم بعدی شان عجله ای ندارند و تا پایان فصل مقصد بعدی خود را انتخاب نخواهند کرد. آن ها منتظر می مانند تا ببینند چه تیم هایی تا ژوئن بدون سرمربی می شوند. 

آن سه نفر تنها سرمربیانی نیستند که تیم های بزرگ به دنبالشان هستند. مورینیو و آنچلوتی دیگر مربیان مورد علاقه باشگاه ها هستند اما باید دید وضعیتشان در تیمشان چگونه پیش می رود، آنجا را ترک می کنند یا بر سمت خود باقی می مانند. کونته که در ایتالیا محبوب است مدنظر تیم هایی همچون اینتر و رم قرار دارد. انتظار می رود پس از زلزله ای که شروع شده است تغییرات زیادی در نیمکت ها اتفاق بیفتد. تنها دو ماه به پایان فصل باقی مانده است.

دیدگاه تان را بنویسید