هدیه به داوران لالیگا از جیب بارسا!

پرونده رشوه به داوران از سوی بارسلونا هر روز ابعاد پیچیده تری پیدا می کند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ ال‌موندو به اسنادی دست یافته که نشان می‌دهد انریکز نگریرا، نایب رئیس سابق کمیته داوران اسپانیا، با پول‌هایی که از بارسلونا دریافت می‌کرد، برای داوران هدایایی گران‌قیمت خریداری می‌کرد.

چند هفته پیش بود که ال‌موندو فاش ساخت بارسلونا به انریکز نگریرا، نایب رئیس سابق کمیته داوران اسپانیا، بین سال‌های 2001 تا 2018 رقم 7.3 میلیون یورو پرداخت کرده است. این موضوع چندین ماه پیش مورد توجه دادستانی بارسلونا قرار گرفته بود و تحقیقات خود را از همان زمان شروع کرد هرچند همچنان به هیچ مدرکی مبنی بر اینکه بارسا داوران را خریده باشد، دست پیدا نکرده است.

ال‌موندو در همین رابطه اسنادی را منتشر کرد که نشان می‌دهند نگریرا در دوران حضورش در کمیته داوران با دریافتی‌هایش از بارسلونا برای کمیته و نیز داوران سطح بالای اسپانیا هدایایی بعضا گران‌قیمت خریداری می‌کرد. برای مثال او برای کمیته داوران بیش از 1500 کارت زرد و قرمز و سکه قرعه‌کشی داوری خریداری کرده بود.

فاکتورهای موجود نشان می‌دهند که نگریرا بلیت‌ فینال‌های بزرگ داخلی و بین‌المللی را در اختیار برخی داوران قرار می‌داد. او داوران را به رستوران‌های معروف در مادرید و بارسلونا دعوت می‌کرد و پرداختی‌های 10 و 20 هزار یورویی به برخی از داوران داشته است. هدایای مختلف گران‌قیمت دیگری نیز از سوی او به داوران اسپانیایی داده شده که فهرستی بلندبالا دارند.

نگریرا در پاسخ به این اتهامات گفته است که از کمیته داوران اسپانیا هیچ دستمزدی دریافت نمی‌کرد چون یکی از شرکت‌های او با بارسلونا قرارداد داشت. او دادن هدیه به داوران را نیز تکذیب نکرده ولی گفته است که در بسیاری موارد داوران به او مبلغ را پس می‌دادند.

 

دیدگاه تان را بنویسید