شوک عجیب؛ گری لینه کر از BBC کناره گیری کرد

در خبری تعجب برانگیز، گری لینه‌کر از اجرای برنامه Match of the day کناره گیری کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، اطلاعیه که بی بی سی منتشر کرده است، گری لینه‌کر تا زمانی که آن‌ها بر سر استفاده از شبکه‌های اجتماعی و نوع فعالیت در آن با یکدیگر به توافق برسند، او از اجرای برنامه Match of the day کناره گیری می‌کند.

این اتفاق پس از انتقاد لینه‌کر از سیاست مربوط به پناهجویان در انگلیس بوده که باعث درگیری شدید بین دولت و پردرآمدترین مجری این شرکت شده است.

بی بی سی در اطلاعیه خود اعلام کرده: فعالیت‌های اخیر لینه‌کر در فضای مجازی برخلاف دستورالعمل‌های ما بوده است. او باید از جانبداری در مورد مسائل سیاسی و حزبی جلوگیری کند. به همین دلیل تصمیم گرفته شد لینه‌کر از اجرای برنامه Match of the day کنار گذاشته شود تا به یک موضع روشن و شفاف در مورد استفاده از فضای مجازی برسیم.

در ادامه آمده است: هرگز به لینه‌کر گفته نشده که نمی‌تواند نظر آزادی داشته باشد و یا در مورد مسائلی که برای او مهم است، صحبت نکند. تنها به وی گفته شده تا از جانبداری سیاسی خودداری کند.

یان رایت یکی از کارشناسان برنامه Match of the day نیز گفته است به خاطر حس همبستگی و اتحاد، علی‌رغم اینکه برنامه برای او خیلی مهم است اما اجرا آن را بر عهده نخواهد گرفت.

این اتفاق در حالی رخ داده است که هفته گذشته دولت انگلیس اعلام کرد، سیاست‌های سخت‌گیرانه‌ای در قبال مهاجرین اتخاد می‌کند. همین هم باعث شد تا لینه‌کر در توییتر واکنش نسبتا شدیدی به این موضوع داشته و موضع‌گیری شفافی اتخاد کند.

اظهار نظری که باعث خشم مدیران بی بی سی شده است. چرا که آن‌ها معتقدند، سیاست شبکه رعایت اصل بی طرفی بوده و لینه‌کر این دستورالعمل را زیر پا گذاشته است. به همین دلیل این مجری سرشناس تصمیم گرفته است برای مدتی از اجرای برنامه Match of the day کناره‌ گیری کند و باید دید در نهایت سرنوشت این اختلاف به کجا ختم می‌شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید