ویدئو| مشتهای گره کرده گزارشگر تبریزی جنجال ساز شد!

گزارشگر تبریزی در دیدار تیم های پرسپولیس و تراکتور عملکرد یک طرفه و ضعیفی داشت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ تیم فوتبال پرسپولیس در شرایطی توانست تراکتور را در تبریز شکست دهد که تا ثانیه های بازی پیروزی 2-0 را با تساوی 2-2 عوض کرده بود اما هنانوف با گل دقیقه 95 سه امتیاز ارزشمند خارج از خانه را برای شاگردان گل محمدی به ارمغان آورد. اتفاقی که با ناراحتی و سرخوردگی گزارشگر همراه بود و این مساله در صدای او به مخاطبان نیز منتقل شد.

مشکل گزارشگران شهرستانی و طرفداری آنها از تیم شهرشان مساله جدیدی نیست. سازمان صداوسیما بنا به سیاست خود تصمیم گرفته تا در دیدارهایی که پرسپولیس و استقلال در شهرهایی غیر از تهران انجام می دهند از گزارشگران مرکز استفاده نکرده و وظیفه گزارش را به گزارشگران بومی واگذار کند. مساله ای که به دلیل حرفه ای نبودن این افراد اکثرا مساله ساز می شود.

گزارشگران شهرستانی به دلیل تعصب به تیم شهر خود عموما نمی توانند گزارش بی طرفانه و به دور از تعصبی ارائه دهند. عدم بالانس در تونالیته و شدت صدا در توصیف اتفاقات بازی و همچنین صحنه های گل از دیگر مشکلات این گزارشگران است. اتفاقی که در تبریز نیز رخ داد.

دو گل پرسپولیس با صدایی آرام و با لحنی که کاملا ناراحت و ناامید به نظر می رسید گزارش شد. در ادامه وقتی عباس زاده با ضربه سر اختلاف را کم کرد گزارش کاملا با صدایی متفاوت از گل های پرسپولیس به گوش بینندگان رسید. ویدئویی که از باکس گزارش در تبریز منتشر شده نیز گزارشگر را نشان می دهد که با مشت های گره کرده و لحنی احساسی از بازگشت تراکتور به بازی می گوید. این اتفاق در صحنه اعلام پنالتی برای تراکتور و به ثمر رسیدن گل مساوی نیز تکرار می شود.

اما گل دقیقه پایانی هنانوف که اوج دراماتیک بودن یک مسابقه فوتبال را به نمایش می کشد با لحنی سرد و اندوه فراوان گزارش می شود. طرفداران تیم های استقلال و پرسپولیس چه گناهی کرده اند که باید لحظه برد دراماتیک تیم محبوبشان را با صدایی ناله وار از تلویزیون تماشا کنند.

با وجود تکرار چند باره این اتفاق برای هر دو تیم استقلال و پرسپولیس سازمان صداوسیما همچنان بر این رویه غلط اصرار دارد. نه خبری از تذکر به گزارشگران شهرستانی برای ایجاد تعادل و بی طرفی در گزارش است و نه کار گزارش به گزارشگران پایتخت محول می شود.

تصویر منتشر شده از باکس گزارشگری در تبریز را در زیر مشاهده می کنید

دیدگاه تان را بنویسید