گزارش سایت ایتالیایی از قرمزهای ایران/ پرسپولیس؛ پرطرفدارترین تیم آسیا

سایت ایتالیایی در گزارشی به پیشینه باشگاه پرسپولیس پرداخت و سرخ ها را پرطرفدارترین تیم آسیا معرفی کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، سایت ایتالیایی social media soccer، امروز در گزارشی درباره پرسپولیس،‌این تیم را «پرطرفدارترین باشگاه فوتبال در قاره آسیا» معرفی کرد و نوشت: در کشورهایی مثل چین، هند و ژاپن گردش مالی مرتبط با فعالیت‌های فوتبالی بسیار بالاست اما محبوب‌ترین باشگاه آسیا در این کشورها قرار ندارد. طبق اطلاعات جمع آوری شده توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا، باشگاهی که بیش‌ترین تعداد هوادار را دارد، پرسپولیس است. پرسپولیس تهران در سال‌های اخیر دو بار به قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا نزدیک شده بود.

از بولینگ تا آرسنال

گزارش یک سایت ایتالیایی از "بیانکوروسی" ایرانی/ پرسپولیس؛ پرطرفدارترین تیم آسیا

اولین فعالیت ورزشی پرسپولیس که در سال ۱۹۶۳ (۱۳۴۲) تأسیس شد در رشته بولینگ بود. 

این تیم فوتبال، چند سال بعد میراث باشگاه شاهین - یکی از مهم‌ترین باشگاه‌های کشور که به دستور دولت در سال ۱۹۶۷ (۱۳۴۶) منحل شد - را به ارث برد. یک سال بعد، تیم فوتبال پرسپولیس اولین بازی دوستانه خود را آغاز کرد و در سال ۱۹۶۹ (۱۳۴۷) در جام باشگاه‌های آسیا که در تایلند برگزار می‌شد، شرکت کرد.

رنگ‌های باشگاه سفید و قرمز (بیانکوروسی) است. ابتدا پیراهن خانگی پرسپولیس طرحی عمدتاً سفید داشت که برگرفته از پیراهن شاهین بود اما در سال ۱۹۷۲ (۱۳۵۰) آلن راجرز، سرمربی انگلیسی در راس باشگاه پیشنهاد کرد که پیراهن پرسپولیس باید مانند پیراهن آرسنال، قرمز با آستین‌های سفید باشد. رئیس وقت باشگاه این ایده را پذیرفت و حتی الان هم آن را حفظ کرده است.

گزارش یک سایت ایتالیایی از "بیانکوروسی" ایرانی/ پرسپولیس؛ پرطرفدارترین تیم آسیا

ورزشگاه خانگی پرسپولیس، ورزشگاه آزادی است که در سال ۱۳۵۰ افتتاح شد.

با توجه به تاییدیه‌های به دست آمده از فیفا، این ورزشگاه کمی بیش از ۷۸ هزار صندلی ظرفیت دارد اما بارها بوده که بیش از ۱۰۰ هزار تماشاگر در بازی‌ها حضور داشتند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا این باشگاه ایرانی را پرطرفدارترین باشگاه در آسیا و اولین و تنها باشگاهی معرفی کرده که در چهار بازی لیگ قهرمانان آسیا حداقل ۱۰۰ هزار تماشاگر داشته است.

باشگاه امروز

گزارش یک سایت ایتالیایی از "بیانکوروسی" ایرانی/ پرسپولیس؛ پرطرفدارترین تیم آسیا

در شش سال گذشته، باشگاه خود را در سطح فنی و در صحنه بین‌المللی برجسته کرده است. پرسپولیس از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ دو بار به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید که هر دو بار شکست خورد. این تیم همچنین پنج دوره متوالی قهرمان ایران شد.

از فصل ۲۰-۲۰۱۹ شرکت آلمانی Uhlsport اسپانسر این تیم بوده و از این فصل اسپانسر اصلی تیم، ایرانسل، یک شرکت مخابراتی ایرانی است که بخشی از آن دولتی است که بزرگ‌ترین شبکه تلفن همراه را مدیریت می‌کند و دارای گردش مالی ۴.۹ میلیارد دلاری است. 

شبکه‌های اجتماعی که این باشگاه عمدتاً از آن استفاده می‌کند یوتیوب، توییتر و اینستاگرام هستند اما با توجه به این که کل دنبال‌کنندگان در سه شبکه اجتماعی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته‌اند، بیش از ۸ میلیون نفر تخمین زده می‌شوند که مطمئناً تعداد طرفداران، چیزی نیست که این‌جا نشان داده شده است.

اینستاگرام - ۸.۳ میلیون دنبال کننده 
توییتر - ۱۶۸.۷ هزار دنبال کننده 
یوتیوب  - ۵۴.۱ هزار مشترک 

 

دیدگاه تان را بنویسید