یک ایرانی- آمریکایی مشتری تاتنهام شد!

یک سرمایه دار دو رگه ایرانی- آمریکایی، برای خرید باشگاه تاتنهام انگلیس دست به کار شده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ یک میلیاردر ایرانی-آمریکایی به نام «جم نجفی» در حال تشکیل گروهی از سرمایه‌گذاران برای ارائه پیشنهادی ۳٫۷۵ میلیارد دلاری (۳٫۱ میلیارد پوند) برای خرید تاتنهام است.

«فایننشال تایمز» گزارش می‌دهد جم نجفی، که رئیس MSP Sports Capital است، با کنسرسیموی برای ارائه پیشنهادی بزرگ کار می‌کند و انتظار می‌رود این گروه در هفته‌های آینده به سراغ مالک اسپرز «جو لوئیس» و رئیس هیئت مدیره اسپرز  «دنیل لوی» بروند.

این پیشنهاد قرار است به گونه‌ای ترتیب داده شود که MSP و نجفی ۷۰ درصد پیشنهاد را ارائه بدهند و ۳۰ درصد باقی مانده بر عهده دیگران باشد، که احتمالاً گروهی از خلیج فارس به ویژه ابوظبی بخشی از این ۳۰ درصد خواهند بود.

این خبر احتمالا مورد استقبال طرفداران اسپرز قرار خواهد گرفت زیرا منجر به پایان مالکیت نامحبوب فعلی خواهد شد.

مالکان فعلی به دلیل توسعه یک استادیوم جدید، مدیریت مالی کارآمد و راهیابی منظم اسپرز به لیگ قهرمانان و حضور در رده‌های بالای لیگ برتر، همواره تحسین می‌شدند. اما با توجه به اینکه آخرین قهرمانی باشگاه مربوط به سال ۲۰۰۸ و در جام لیگ بوده، هواداران اسپرز از اینکه مالکان فعلی جاه‌طلبی لازم را ندارند خشمگین شدند و در چند وقت اخیر اعتراضاتشان از مالکان و مدیران فعلی را ابراز کردند.

بر اساس گزارش‌ها، تمایل گروه تحت رهبری نجفی برای خرید این باشگاه با حق و حقوق املاک و توسعه که از طریق مالکیت امکان‌پذیر است، افزایش یافته است. بخش مهمی از پیشرفت باشگاه در سال‌های اخیر به دلیل تنوع درآمد برای باشگاه بوده و ورزشگاه همواره میزبان بازی‌های NFL و حتی مبارزات بوکس سنگین وزن، و غیره بوده است.

چلسی و بورنموث در سال گذشته توسط مالکان آمریکایی تصاحب شدند و نجفی جدیدترین میلیاردر آمریکایی خواهد بود که به صف مالکان لیگ برتر می‌پیوندد.

نجفی دارای مدرک کارشناسی ارشد اقتصاد بازرگانی از دانشگاه هاروارد است و در تیم فرمول یک مک‌لارن سهام دارد.

دیدگاه تان را بنویسید