رکورد دست نیافتنی "فرهاد" در لیگ برتر می‌شکند؟

باز شدن دروازه پرسپولیس مقابل هوادار باعث شد تا سرخ‌پوشان پایتخت در آستانه از دست دادن یک رکورد ویژه قرار بگیرند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، در سالیان اخیر همواره در لیگ برتر فوتبال ایران فوتبال تدافعی توانسته امتیازآورتر باشد و نگاهی به کارنامه تیم‌هایی که توانسته‌اند عنوان قهرمانی را از آن خود کنند نشان می‌دهد که ساختار دفاعی قدرتمند مهم‌تر از ساختار تهاجمی پرستاره است و حتی می‌تواند موفقیت در دفاع، یک تیم را به سوی قهرمانی سوق دهد. آخرین مثال در این‌باره می‌تواند استقلالِ فصل گذشته باشد؛ تیمی که توانست با عملکردی خیره‌کننده در خط دفاعی، رکورد تاریخ لیگ برتر را جا به جا کند.

فوتبال 360 نوشت: شاگردان فرهاد مجیدی فصل گذشته در طول 30 هفته، فقط 10 گل دریافت کردند و در نقطه مقابل 39 گل به‌ثمر رساندند که هر چند فاز تهاجمی سومین خط حمله برتر لیگ بودند اما درخشش در فاز دفاعی به کمک آبی‌های پایتخت آمد و آن‌ها با طلسم‌شکنی و تاریخ‌سازی توانستند صاحب عنوان قهرمانی لیگ بیست‌ویکم شوند. در شرایطی که پیش‌بینی می‌شد رکورد دفاعی آبی‌ها در فصل جاری شکسته شود، اما حالا تحقق این احتمال به حداقل رسیده است.

مدعیانی که از استقلالِ «مجیدی» عقب افتادند

مس رفسنجان نیم‌فصل نخست لیگ برتر را با 4 گل خورده به پایان رساند که آماری استثنایی و بی‌سابقه بود. شاگردان محمد ربیعی امیدوار بودند تا با تکیه بر آمار فوق‌العاده خود بتوانند رکورد فصل گذشته استقلال را بشکنند و در تاریخ لیگ برتر، رکورد جدید را به نام خود به‌ثبت برسانند اما این اتفاق رخ نداد و دریافت 5 گل در 5 بازی ابتدایی نیم‌فصل دوم باعث شد تا شمار گل‌های خورده مس رفسنجان در پایان هفته بیستم، به عدد 9 برسد.

پرسپولیس که خود پیش از استقلال، سابقه رکوردشکنی در تاریخ لیگ برتر را دارد، به‌دنبال آن بود تا در فصل جاری بتواند مجدداً صاحب عنوان کم‌ترین گل خورده در یک فصل در تاریخ لیگ برتر شود، اما سرخ‌پوشان پایتخت که نیم‌فصل اول را با 6 گل خورده به پایان برده بودند، در 5 بازی اخیر 3 بار دروازه‌شان باز شد تا آن‌ها هم‌تراز با مس رفسنجان 9 گل خورده در پایان هفته بیستم داشته باشند.

آلومینیوم اراک هم در شرایطی مشابه پرسپولیس با 6 گل خورده به کار خود در نیم‌فصل نخست پایان داد اما شاگردان مهدی رحمتی در 5 بازی ابتدایی نیم‌فصل دوم نتوانستند از رکورد فوق‌العاده خود به خوبی حراست کنند و این ناکامی سبب آن شد تا با دریافت 3 گل در 5 مسابقه، در کنار پرسپولیس و مس رفسنجان مشترکاً صاحب عنوان بهترین خط دفاعی فصل با 9 گل خورده باشد.

3 تیم مدعی رسیدن به عنوان برترین خط دفاعی فصل در لیگ بیست‌ودوم در شرایطی تا پایان هفته بیستم، 9 بار دروازه‌شان باز شده که در فصل گذشته، استقلال تحت هدایت فرهاد مجیدی در پایان هفته بیستم فقط 6 گل خورده داشت تا رسیدن به رکورد ویژه شاگردان مجیدی دور از دسترس به‌نظر برسد.

یک معجزه رکورد تاریخی را از استقلال می‌گیرد؟

آبی‌پوشان پایتخت فصل گذشته در شرایطی توانستند تاریخ‌سازی کنند و کمترین میزان گل خورده در یک فصل را در تاریخ لیگ برتر به نام خود به‌ثبت برسانند که در 10 بازی پایانی، 4 بار دروازه‌شان باز شد. در لیگ بیست‌ودوم و در فاصله 10 هفته مانده به پایان فصل، پرسپولیس، مس رفسنجان و آلومینیوم اراک با 9 گل خورده در سودای شکستن رکورد استقلال هستند.

آن‌ها برای رسیدن به رکورد فصل گذشته آبی‌ها ماموریتی غیرممکن را در مقابل خود می‌بینند؛ به‌طوری که در 10 بازی آینده باید حداکثر یک گل دریافت کنند تا بتوانند هم‌تراز با استقلال به رکورد کم‌ترین گل خورده در یک فصل در تاریخ لیگ برتر برسند. اتفاقی که به نظر دور از ذهن می‌رسد و اگر اتفاق معجزه‌آسایی رخ ندهد، احتمالاً رکورد ویژه گل خورده در پایان یک فصل، همچنان در اختیار استقلالِ لیگ بیست‌ویکم باقی خواهد ماند.

دیدگاه تان را بنویسید