قهرمانی ایران در تورنمنت کشتی فرنگی زاگرب

۱۸ فرنگی کار اعزامی ایران به تورنمنت رنکینگ کرواسی با کسب ۴ مدال طلا، ۴ نقره و ۵ مدال برنز و کسب عنوان قهرمانی به کار خود پایان دادند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، در وزن 55 کیلوگرم که با حضور 7 نفر و به صورت دوره ای و در دو گروه برگزار می شود، پویا دادمرز در گروه A در کشتی نخست با نتیجه 5 بر 2 آریتیوم دلانو از مولداوی را مغلوب کرد. وی در دورهای بعد با نتیجه 10 بر 2 دالتون دوفیلد از آمریکا را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه 5 بر 3 اختیار باتیروف از ازبکستان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. دادمرز در نیمه نهایی جواهری را از پیش رو برداشت و به فینال رسید. وی در فینال در یک دیدار تکراری به مصاف اختیار باتیروف رفت و بار دیگر موفق شد با نتیجه 5 بر 3 به برتری رسید و قهرمان شد. 

محمدمهدی جواهری، دیگر نماینده کشورمان نیز در گروه B در دور اول 6 بر صفر مانجیت از هند را مغلوب کرد. وی در کشتی دوم با نتیجه 8 بر صفر مقابل دنیس میهای از رومانی شکست خورد و بعنوان نفر دوم گروه به مرحله نیمه نهایی رفت.  وی در نیمه نهایی به مصاف پویا دادمرز رفت و با نتیجه 2 بر 1 و ضربه فنی مغلوب شد و راهی دیدار فینال شد. جواهری نیز به دیدار رده بندی بار دیگر مقابل نیس میهای رومانیایی قرار گرفت و با نتیجه بر به پیروزی رسید صاحب مدال برنز شد. 

در وزن 60 کیلوگرم مهدی محسن نژاد پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 7 بر 3 کایتو اینابا از ژاپن را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 8 بر صفر لی گیو سائو از چین را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این دیدار مقابل مایتو کاوانا از ژاپن با نتیجه 7 بر صفر از پیش رو برداشت و به دیدار فینال راه یافت.  محسن نژاد در دیدار پایان مقابل حریف آذربایجانی خود را با نتیجه 8 برصفر این کشتی گیر را شکست داد و قهرمان شد. 

سجاد ایمن طلب دیگر نماینده کشورمان نیز که در همین جدول قرار دارد پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 3 بر 1 پاتریک اسمیت از آمریکا را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 6 بر 1 جمال جومابایف از ازبکستان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 3 بر 1 از سد روبرت فریتچ قهرمان اروپا از مجارستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت. ایمن طلب در دیدار فینال مقابل حریف سلوکیان از ترکیه قرار گرفت و با نتیجه 3 بر یک مغلوب شد و نایب قهرمان شد. 

در وزن 82 کیلوگرم علیرضا مهمدی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 9 بر 0 مارسل هین از دانمارک را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. پژمان پشتام نیز در دور نخست با نتیجه 9 بر 0 تونجای وزیرزاده از آذربایجان را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 9 بر 0 ایوو اسویگلر از چک را از پیش رو برداشت. نمایندگان کشورمان در مرحله نیمه نهایی به مصاف هم رفتند که مهمدی با نتیجه 3 بر 3 پشتام را مغلوب کرد و راهی دیدار فینال شد. پشتام نیز به دیدار رده بندی رفت و در این دیدار مقابل مارسل هین از دانمارک با نتیجه 8 بر 0 به برتری رسید و صاحب مدال برنز شد. مهمدی در دیدار فینال با نتیجه 3 بر 1 فیلیپ ساسیچ از کرواسی را از پیش رو برداشت و به مدال طلا دست یافت.

دیدگاه تان را بنویسید