مارسی اولین میزبان فرانسوی مشعل المپیک

مارسی اولین شهر فرانسه برای میزبانی مشعل المپیک در بازی های ۲۰۲۴ است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به نقل از سایت leadership، حمل مشعل بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ سفر خود را از شهر مارسی شروع خواهد کرد. این شهر میزبان مسابقات قایقرانی و فوتبال در بازی‌های المپیک خواهد بود. 

در بیانیه‌ای که توسط برگزارکنندگان منتشر شد، آمده است: در بهار ۲۰۲۴، مارسی این افتخار را خواهد داشت که اولین شهری باشد که از مشعل المپیک در خاک فرانسه استقبال خواهد کرد. در واقع بعد از روشن شدن مشعل در آتن یونان، این مشعل از طریق کشتی و مسیر دریایی از طریق دریای مدیترانه از آتن به مارسی برده خواهد شد؛ دو شهری که تاریخ مشترک و نزدیک به هم دارند.

پس از رسیدن مشکل المپیک به مارسی، این شهر میزبان اولین مرحله حمل مشعل المپیک خواهد بود که آغاز یک سفر حماسی است که چندین هفته طول می کشد. مشعل المپیک در پایان سفر خود، در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک روشن در پاریس قرار خواهد گرفت.

مسئولان پاریس ۲۰۲۴، شهر مارسی را به دلایل زیادی انتخاب کرد، برخی دلایل تاریخی، برخی نمادین و برخی جغرافیایی بوده است. نقش کلیدی که ورزش در این شهر و در قلب ساکنان آن ایفا کرده نیز عامل مهمی بود.

تونی استنگوت، رئیس کمیته سازماندهی بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ اعلام کرد تا ۶۰۰ هزار نفر می‌توانند در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۴ پاریس حضور داشته باشند.  بر اساس برنامه‌ریزی‌های منتشر شده این مراسم در قلب شهر پاریس در کنار رود سن برگزار می‌شود.  به این ترتیب ورزشکاران در سطح شهر رژه خواهند رفت و دیگر در ورزشگاه نخواهند بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید