طلسم شکن باروز در زاگرب طلایی شد/ چهارمین طلای کشتی ایران به نام زارع

در رده بندی تیمی رقابت های کشتی آزاد زاگرب ، تیم ۶ نفره ایران با کسب ۱۴۰ امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، تورنمنت اوپن زاگرب از صبح روز گذشته (12 بهمن) آغاز شده که در روز اول این رقابت‌ها رضا اطری و حسن یزدانی در 57 و 86 کیلو صاحب نشان طلا شده و یونس امامی نیز به مدال نقره رضایت داد.

علی سوادکوهی که در مرحله مقدماتی پیلانگ لی از چین و سیف‌الدین آلکما از فرانسه را شکست داد و در نیمه‌نهایی نیز ولادمیری گامکرلیدزه از گرجستان را 10 بر یک مغلوب کرد، در فینال مقابل آوتاندیل کنتچادزه از گرجستان، نایب‌قهرمان جهان کشتی گرفت. او تایم اول را دو -صفر به سود خود تمام کرد اما در تایم دوم کنتچادزه خیلی بسته کشتی گرفت و از هجوم خود، صاحب یک امتیاز شد. کشتی در پایان 6 دقیقه 2-یک به سود سوادکوهی تمام شد تا مدال طلای این رقابت‌ها را از آن خود کند. سوادکوهی آذرماه گذشته موفق شد به طلسم شکست‌ناپذیری جردن باروز مقابل کشتی‌گیران ایرانی خاتمه داده و این حریف عنوان‌دار آمریکایی را شکست دهد.

در وزن 79 کیلوگرم، امیرعلی آذرپیرا در فینال هیجان‌انگیز وزن 97 کیلوگرم مقابل قهرمان جهان و المپیک از آمریکا قرار گرفت. اسنایدر که در جام‌جهانی آمریکا عضو وزن 97 کیلوگرم ایران بود، خیلی دوست داشت که با اسنایدر کشتی بگیرد که با تصمیم کادر فنی تیم ملی آزاد در آن رقابت‌ها، کامران قاسم‌پور در وزن بالاتر محک زده شد که با نتیجه 5-صفر مقابل اسنایدر شکست خورد. مصاف بین آذرپیرا و اسنایدر، دو ماه بعد از جام‌جهانی در فینال تورنمنت کرواسی اتفاق افتاد. آذرپیرا بعد از شکست نیشان راندهاوا از کانادا، ابراهیم جیفتجی از ترکیه و هابیلا آووسایمان چینی، در فینال مقابل حریف صاحب‌نام و عنوان‌دار آمریکایی روی تشک رفت. در حالی که قهرمان امیدهای جهان در سال‌های 2021 و 2022 در تایم اول کشتی خوشمندانه‌ای مقابل حریف آمریکایی گرفت، تنها یک امتیاز از دست داد. در وقت دوم هم آذرپیرا که از تجربه بسیار کمتری در مقایسه با اسنایدر برخوردار است و اولین سال حضورش در رده سنی بزرگسالان را پشت سر می‌گذارد، با خروج پایش از تشک، دو امتیاز دیگر از دست داد تا این کشتی سه بر صفر به سود اسنایدر تمام شود.

امیرحسین زارع نماینده وزن ۱۲۵ کیلوگرم ایران و دارنده مدال های طلای جهان و برنز المپیک آخرین نماینده ایران در این مسابقات بود که در دیدار فینال باید مقابل گئورگی مشویلدیشویلی از آذربایجان به میدان می رفت که حریف به روی تشک نیامد و زارع صاحب مدال طلا شد.  زارع پیش از این در دور اول با نتیجه ۱۱ بر صفر میلان کورسوگ از مجارستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱۰ بر صفر کامیل کوسیولک از لهستان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله دانیل لیگتی از مجارستان  را با نتیجه ۹ بر ۲ از پیش رو برداشت و به دیدار فینال راه یافت.

به این ترتیب تیم کشتی آزاد ایران که با ۶ نماینده عازم این مسابقات شده بود در پایان با کسب ۴ مدال طلای رضا اطری در ۶۱ کیلوگرم، علی سوادکوهی در ۷۹، حسن یزدانی در ۸۶ و امیر حسین زارع در ۱۲۵ کیلوگرم به ۴ مدال طلا رسید و یونس امامی در ۷۴ و امیرعلی آذرپیرا در ۹۷ کیلوگرم به مدال نقره رسیدند.

دیدگاه تان را بنویسید