جی پلاس

جزئیات تخلفات مالی یوونتوس/ پای رونالدو در میان است!

تحقیقات درباره جزئیات تخلفات مالی یوونتوس نشان می‌دهد که پای فوق ستاره پرتغالی هم در این ماجرا است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، با اعلام دادگاه تجدید نظر فدراسیون فوتبال ایتالیا، ۱۵ امتیاز از یوونتوس در فصل ۲۳-۲۰۲۲ کسر شد و بیانکونری به رده دوازدهم سقوط کرد. این حکم در پی تقلب یووه در ثبت سود سرمایه در خرید و فروش بازیکن صادر شده است. البته این پایان کار نیست و مدعی‌العموم درخواست داده تا محرومیت‌های در نظر گرفته شده برای سران یوونتوس در یوفا و فیفا هم اعمال شود. اما ماجرا از کجا شروع شد؟

ماجرا از جایی شروع شد که باشگاه یوونتوس اعلام کرد که 23 بازیکن این تیم با کاهش چهار ماهه حقوقشان برای کمک به یوونتوس برای عبور از بحران همه‌گیری کرونا موافقت کرده‌اند؛ موضوعی که دادستان تورین آن را باور نکرد و پس از پیگیری‌ها مشخص شد که بازیکنان یووه حقوق تنها یک ماهشان را کاهش داده‌اند.

همچنین در جریان این تحقیقات مشخص شد که یوونتوس پرداختی‌های مخفیانه‌ای به کریستیانو رونالدو داشته است. در پی تحقیقات از بیانکونری مشخص شد که باشگاه یوونتوس با پرداخت ۱۹.۹ میلیون یورو به رونالدو به طور مخفیانه موافقت کرده که این مبلغ در ترازنامه‌های گزارش‌ شده باشگاه یوونتوس وجود ندارد.

با این حال یوونتوس در ابتدای ماه آوریل توسط دادگاه ورزشی تبرئه شد اما پس از جمع‌آوری اوراق توسط فدراسیون فوتبال ایتالیا از دادستان تورین، درخواست تجدید نظرخواهی به حکم اولیه داده شد تا جایی که جوزپه چینه، مسئول تحقیقات فدراسیون فوتبال ایتالیا ابتدا درخواست جریمه کسر 9 امتیازی برای یوونتوس کرده بود. با این حال حکم نهایی چیزی بیشتر از هدف مدنظر چینه بود.

البته ماجرا برای یوونتوس پایان نیافته و ممکن است با مجازات‌های بیشتری از سوی یوفا روبرو شود چرا که دادستانی تورین درخواست اعمال محرومیت‌های بیشتری برای آنیلی، 10 عضو سابق هیات مدیره یوونتوس و همچنین خود باشگاه کرده است.

در این بین باشگاه یوونتوس هم در نظر دارد به بالاترین دادگاه کمیته ملی المپیک ایتالیا اعتراضش را اعلام کند تا شاید در این حکم تجدید نظر شود.

دیدگاه تان را بنویسید