لیست گران‌ترین خریدهای چلسی

مودریک با پیوستن به چلسی به دومین خرید گران‌قیمت تاریخ چلسی تبدیل شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، چلسی پس از روی کار آمدن تاد بولی به عنوان مالک، روزهای سیاهی را پشت سر می‌گذارد و این تاجر آمریکایی غریبه با فوتبال که تاکتیک مورد علاقه‌اش 3-4-4 است، تصمیمات عجیب و غریبی برای چلسی گرفته است.

ایسنا در گزارشی به بهانه خرید گران‌قیمت جدید تاد بولی برای چلسی، به گران‌قیمت‌ترین خریدهای این باشگاه پرداخت: باشگاه لندنی چلسی میخایلو مودریک اوکراینی را با ۱۰۰ میلیون یورو با احتساب پاداش خریداری کرد. این انتقال جزو ۳ خرید گران قیمت باشگاه در تاریخ قرار گرفت.  در زیر ۱۰ خرید گران تاریخ چلسی را می‌بینیم.

فرناندو تورس (لیورپول، ۱۱-۲۰۱۱)

هزینه: ۵۸.۵۰ میلیون یورو

فرناندو تورس

فرناندو تورس از زمان انتقالش از اتلتیکو مادرید به  لیورپول نامی برای خود دست و پا کرده بود.  این بازیکن اسپانیایی در لیورپول در ۱۰۲ بازی ۶۵ گل به ثمر رساند. با این حال او دچار مصدومیت شد. با وجود این، تورس با مبلغ ۵۸.۵۰ میلیون یورو  به چلسی رفت و او را به گران‌ترین بازیکن اسپانیایی تاریخ تبدیل کرد.

تورس با چنین مبلغی یکی از ناموفق‌ترین بازیکن‌ها در چلسی بود. او برای باشگاه لندنی در ۱۱۰ بازی، تنها ۲۰ گل به ثمر رساند. تقریباً ۱۰۰۰ دقیقه طول کشید تا اولین گل خود را برای چلسی به ثمر برساند. در فصل ۱۳-۲۰۱۲، این مهاجم در لیگ برتر  ۱۸ بازی پیاپی گل نزد.

با این حال تورس همراه با باشگاه موفق شد قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود.  تورس در ادامه به میلان قرض داده شد و در نهایت تیم ایتالیایی این مهاجم را با یک میلیون یورو خرید.

کریستین پولیسیچ (بوروسیا دورتموند ۲۰-۲۰۱۹)

هزینه: ۶۴ میلیون یورو

کریستین پولیشیچ

زمانی که چلسی در ژانویه ۲۰۱۹ وینگر ۲۰ ساله را به قیمت ۶۴ میلیون یورو خرید، پولیسیچ یکی از بهترین بازیکنان جوان اروپا بود. این ملی پوش آمریکایی با وجود تبدیل شدن به جوان‌ترین هت تریک کننده تاریخ چلسی، به دلیل مصدومیت نتوانست خود را در ترکیب اصلی ثابت کند.

این آمریکایی آمار خوبی از خود در چلسی ندارد ولی قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را توانسته کسب کند. پولیسیچ در این فصل در ۱۶ بازی تنها ۱ گل و ۱ پاس گل به ثمر رسانده است.

جورجینیو (ناپولی، ۱۹-۲۰۱۸)

هزینه: ۶۵ میلیون یورو (۵۷ میلیون یورو + ۸ میلیون یورو)

جورجینیو

در مجموع، جورجینیو ۱۵۳ بازی برای ناپولی در تمامی رقابت ها انجام داد و ۶ گل به ثمر رساند. او با باشگاه ناپلی، قهرمان کوپا ایتالیا و سوپرکاپ ایتالیا شد.

در سال ۲۰۱۸، این هافبک به دنبال مائوریتزیو ساری به چلسی پیوست. او در تیم اصلی جای گرفت و به بازیکن کلیدی تیم تبدیل شد. عملکرد او در سال ۲۰۲۱ به سطح کیفی توپ طلا رسید  و در بین نامزدهای توپ طلا قرار گرفت و پس از کمک به چلسی در لیگ قهرمانان اروپا، به عنوان بهترین بازیکن سال یوفا انتخاب شد. او در مجموع در چلسی ۲۱ گل به ثمر رساند و ۵ پاس گل داد.

مارک کوکوریا(برایتون ۲۳-۲۰۲۲)

هزینه: ۷۷ میلیون یورو (۶۸ میلیون یورو + ۹ میلیون یورو)

مارک کوکوریا

این مدافع چپ اسپانیایی زمانی که از ختافه اسپانیا به برایتون رفت ناشناخته بود ولی رفته رفته به بازیکن مقتدری در انگلیس تبدیل شد. او اولین فصل خود در انگلیس بازیکن فصل برایتون شد.

در آگوست ۲۰۲۲، این بازیکن اسپانیایی قراردادی ۶ ساله به مبلغ ۷۷ میلیون یورو با چلسی امضا کرد. پس از اخراج توماس توخل، کوکوریا دوباره با گراهام پاتر که در برایتون سرمربی او بود کار کرد.

در این فصل، این مدافع در ۱۷ بازی دو پاس گل داد.

کپا آریزابالاگا (اتلتیک بیلبائو، ۱۹-۲۰۱۸)

هزینه: ۸۰ میلیون یورو

کپا

چلسی در روز جدایی تیبو کورتوا توانستت کپا دروازه‌بان اتلتیک بیلبائو را به خدمت گیرد. به لطف مبلغ ۸۰ میلیون یورویی چلسی، این دروازه‌بان اسپانیایی گران‌ترین دروازه‌بان تاریخ فوتبال شد.

این دروازه‌بان در اولین فصل حضورش در چلسی قهرمان لیگ اروپا شد. او در لیگ برتر انگلیس ۳۶ بازی انجام داد که در آنها ۳۹ گل دریافت کرد اما در عین حال موفق شد ۱۴ کلین شیت کند. در فصل بعد، کپا کمتر قابل اعتماد شد و تنها ۵ کلین شیت در ۳۳  بازی انجام داد. پس از این فصل، ادوارد مندی به عنوان دروازه‌بان اصلی خریداری شد و کپا نیمکت نشین او شد.

او به عنوان بازیکن چلسی، قهرمان لیگ اروپا، لیگ قهرمانان اروپا، سوپر جام یوفا و جام باشگاه‌های جهان شد.

آلوارو موراتا (رئال مادرید ۱۸-۲۰۱۷)

هزینه: ۸۰ میلیون یورو (۶۶ میلیون یورو + ۱۴ میلیون یورو)

آلوارو موراتا

بازگشت به رئال مادرید برای موراتا موفقیت آمیز بود. او در این تیم در ۲۶ بازی ۱۵ گل به ثمر رساند. موراتا پس از یک فصل حضور در  مادرید تصمیم گرفت باشگاه خود را تغییر دهد و به چلسی برود.

مالک سابق باشگاه رومن آبراموویچ ۸۰ میلیون یورو برای موراتا پرداخت. این بازیکن ۲۸ ساله بلافاصله در ۸ بازی اول خود ۷ گل به ثمر رساند، اما  در ادامه دچار افت شدیدی شد. او در مجموع در ۴۷ بازی لیگ برای این باشگاه لندنی ۱۶ گل به ثمر رساند.

در اواسط فصل  باشگاه این بازیکن را به اتلتیکو مادرید قرض داد و در ادامه باشگاه اسپانیایی این مهاجم را با مبلغ ۳۵ میلیون یورو خریداری کرد.  

وسلی فوفانا (لستر، ۲۳-۲۰۲۳)

هزینه: ۸۶ میلیون یورو (۸۰.۴ میلیون یورو + ۵.۶ میلیون یورو)

وسلی فوفانا

این مدافع فرانسوی در اکتبر ۲۰۲۰ با مبلغ ۴۰ میلیون یورو به لسترسیتی انگلیس رفت. او در لستر ۳۷ بازی انجام داد و جام حذفی را به دست آورد. او در آگوست ۲۰۲۲ در آخرین روز نقل و انتقالات با ۸۰.۴ میلیون یورو به باشگاه لندنی چلسی رفت و قراردادی هفت ساله امضا کرد.  

کای هاورتز (بایر لورکوزن، ۲۱-۲۰۲۰)

هزینه: ۱۰۰ میلیون یورو (۸۰ میلیون یورو + ۲۰ میلیون یورو)

کای هاورتز

بایرلورکوزن به دلیل توانایی خود در پرورش بازیکنان جوان تیم شناخته شده‌ای از این حیث است. یکی از این ستاره‌های جوان کای هاورتز بود. این هافبک در مجموع ۱۱۸ بازی برای تیم لورکوزن انجام داد  و ۳۶ گل و ۲۲ پاس گل به ثمر رساند.

در تابستان ۲۰۲۰، هاورتز به چلسی پیوست. این بازیکن در این فصل تاکنون ۵ گل به ثمر رسانده است.

یکی از دستاوردهای اصلی هاورتز با باشگاه لندنی تنها گل او در فینال لیگ قهرمانان اروپا است که در آن چلسی منچسترسیتی را شکست داد.

میخایلو مودریک (شاختار، ۲۳-۲۰۲۲)

هزینه: ۱۰۰ میلیون یورو (۷۰ میلیون یورو + ۳۰ میلیون یورو)

میخایلو مودریک

 وینگر جوان در این فصل برای شاختار نامی دست و پا کرد و در ۱۲ بازی لیگ اوکراین ۷ گل برای شاختار به ثمر رساند و ۷ پاس گل داد. او همچنین در لیگ قهرمانان ۳ گل به ثمر رساند. او در مجموع ۴۴ بازی برای تیم اوکراینی انجام داد، ۱۲ گل به ثمر رساند و ۱۷ پاس گل داد. همچنین همراه با این تیم قهرمان سوپرکاپ اوکراین شد.

در ۱۵ ژانویه چلسی با این بازیکن ۲۲ ساله تا تابستان ۲۰۳۱ قرارداد امضا کرد. پیرس مورگان روزنامه نگار، انتقال اوکراینی به چلسی را عجیب خواند. مورگان در توییتر نوشت: عجیب است که ببینیم یک اوکراینی  با آرسنال مذاکره می‌کند و سپس در آخرین لحظه باشگاهی را انتخاب می‌کند که هوادارانش در حمایت از یکی از بهترین دوستان پوتین شعار می‌دهند.

روملو لوکاکو (اینتر، ۲۲-۲۰۲۱)

هزینه: ۱۱۵ میلیون یورو

روملو لوکاکو

در طول دو فصل، لوکاکو عملکرد خوبی در اینتر نشان داد و ۶۴ گل در ۹۵ بازی به ثمر رساند و به این باشگاه کمک کرد تا اولین قهرمانی خود در سری آ را بعد از ۱۰ سال کسب کند. این مهاجم با مبلغ ۱۱۵ میلیون یورو به لیگ انگلیس بازگشت. او در دومین بازی خود، ۱۵ دقیقه طول کشید تا در داربی مقابل آرسنال گلزنی کند. با وجود شروع امیدوارکننده، او در آن فصل در ۲۶ بازی ۸ گل به ثمر رساند. در اواسط فصل، این مهاجم تمایل خود را برای بازگشت به اینتر اعلام کرد و در نهایت راهی اینتر شد و هنوز رکوردار چلسی در زمینه خرید بازیکن است.

 

دیدگاه تان را بنویسید