گلاره ناظمی نایب رییس تاج می‌شود

با اعلام یکی از مدیران فدراسیون فوتبال، داور خانم مطرح فوتسال به عنوان جانشین شهره موسوی در فدراسیون فوتبال فعالیت خواهد کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، هیات رییسه فدراسیون فوتبال در جلسه روز سه شنبه‌اش بالاخره شهره موسوی، نایب رییس بانوان فدراسیون فوتبال را برکنار کرد. البته این تصمیمی بود که مهدی تاج دو ماه پیش گرفته بود اما اعلام رسمی آن به برگزاری جلسه هیات رییسه موکول شده بود.

فوتبال ۳۶۰ گزارشی از جانشین شهره موسوی نوشت: تاج با گزینه‌های مختلف در روزهای گذشته مذاکرات اولیه خود را انجام داد و نام چند چهره نام‌آشنا برای حضور در کسوت سرپرستی نایب‌رئیسی زنان فدراسیون فوتبال به میان آمد اما سرانجام رئیس فدراسیون تصمیم گرفت تا کرسی خالی هیات‌رئیسه را در اختیار یکی از مدیران نام‌آشنای سازمان لیگ و چهره‌های بین‌المللی فوتسال ایران قرار بدهد و با گلاره ناظمی برای حضور او در کسوت سرپرست نایب‌رئیسی زنان فدراسیون فوتبال به توافق رسید.

گلاره ناظمی در 39 سالگی، تجربه کار در سازمان لیگ فوتبال ایران به عنوان مسئول کمیته مسابقات زنان را دارد و در سالیان اخیر برگزاری موفق و منظم مسابقات لیگ برتر فوتبال زنان از جمله دستاوردهای ناظمی به‌شمار می‌رود. او به جز موفقیت در انجام ماموریت محوله در سازمان لیگ، در عرصه داوری فوتسال هم توانست افتخارات بی‌سابقه‌ای را به‌دست آورد و به اولین داور زن فوتسال ایران تبدیل شد که توانسته در مسابقات جام جهانی فوتسال مردان قضاوت کند.

یکی از مدیران فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار فوتبال 360، انتخاب گلاره ناظمی به عنوان سرپرست نایب‌رئیسی زنان فدراسیون فوتبال را تایید کرد.

«اکبریان» در راه سازمان لیگ

ناظمی در 15 سال اخیر مسئولیت مهمی را در سازمان لیگ برعهده داشت و توانست رفته‌رفته فعالیت‌های مرتبط با برگزاری مسابقات فوتبال زنان (لیگ برتر و لیگ دسته اول و ...) را سامان بخشد و تازه‌ترین اقدام گلاره ناظمی، برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال ساحلی بود که پیشتر توسط کمیته فوتبال ساحلی به انجام می‌رسید اما در فصل اخیر این مسابقات زیرنظر کمیته مسابقات زنان سازمان لیگ برگزار شد.

سرپرست نایب‌رئیسی زنان فدراسیون فوتبال حالا بعد از سال‌های متمادی حضور در سازمان لیگ، باید جایگاه خود را در کسوت مسئول کمیته مسابقات زنان تحویل بدهد و گفته می‌شود که منیژه اکبریان، جدی‌ترین گزینه جانشینی گلاره ناظمی است و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، بعد از معارفه رسمی ناظمی در ساختمان سئول، اکبریان هم در سازمان لیگ کار خود را در نقش مسئول کمیته مسابقات زنان سازمان لیگ آغاز می‌کند.

مجمع انتخاباتی تا پیش از عید نوروز

سخنگوی فدراسیون فوتبال اعلام کرد که قرار است 2 مجمع فوق‌العاده تا پیش از پایان سال 1401 برگزار شود و امکان ویرایش دستور کار هر 2 جلسه و اضافه شدن دستوری جدید وجود دارد که بدون‌شک این اتفاق طی روزهای آینده رخ خواهد داد. گلاره ناظمی در نقش سرپرست نایب‌رئیسی فدراسیون فوتبال از مهدی تاج حکم خواهد گرفت و برای رسمیت‌یافتن فعالیتش در فدراسیون فوتبال، او باید از اعضای مجمع هم رأی اعتماد بگیرد.

مجمع اول قرار است 8 بهمن و مجمع دوم هم قرار است 27 اسفند به انجام برسد و باید دید با هماهنگی انجام شده از سوی هدایت ممبینی دبیرکل فدراسیون فوتبال، در کدامیک از این جلسات که احتمالاً به صورت برخط و آنلاین هم برگزار خواهد شد، جلسه رأی اعتماد اعضای مجمع به گزینه نایب‌رئیسی زنان فدراسیون فوتبال به انجام می‌رسد.

بازی خداحافظی در انتظار داور بین‌المللی فوتسال زنان ایران؟

گلاره ناظمی در ورودش به ساختمان سئول، باید انبوهی از مشکلات و معضلات فوتبال و فوتسال زنان را حل‌وفصل کند؛ از تیم ملی فوتسال زنان که 6 بهمن‌ماه باید عازم مسابقات کافا 2023 شود و هنوز سرمربی ندارد تا مشکلات تیم ملی فوتبال زنان در مسیر حضور در انتخابی المپیک 2024 و نابسامانی تیم‌های ملی پایه و البته مشکلات ساختاری حوزه زنان در فدراسیون فوتبال.

ناظمی در شرایطی پذیرفته که در کسوت سرپرست نایب‌رئیسی به ساختار مدیریتی فدراسیون فوتبال اضافه شود که او همزمان به عنوان یک داور بین‌المللی در فوتسال کار خود را دنبال می‌کند اما احتمالاً باتوجه به حجم کاری سنگین، باید در انتظار برگزاری یک دیدار خداحافظی برای گلاره ناظمی از عرصه داوری بود.

داور شناخته‌شده فوتسال ایران امروز قرار است در لیگ برتر فوتسال زنان قضاوت کند اما فعلاً خبری از ارسال دعوت‌نامه برای حضور گلاره ناظمی در مسابقات برون‌مرزی نیست و باید دید تصمیم نهایی سرپرست نایب‌رئیسی زنان فدراسیون فوتبال بعد از مشورت با رئیس فدراسیون فوتبال چیست و آیا بازی خداحافظی برای او از سوی مدیران فدراسیون تدارک دیده خواهد شد یا بدون انجام بازی، ناظمی تصمیم به خداحافظی از عرصه داوری می‌گیرد. البته حالت سوم هم وجود دارد و آن، فعالیت موازی گلاره ناظمی به عنوان سرپرست نایب‌رئیسی زنان فدراسیون فوتبال و داور بین‌المللی فوتسال ایران است که باتوجه به حجم کاری او در فدراسیون، به نظر میسر نیست.

 

دیدگاه تان را بنویسید