گزارش جی پلاس

کی روش در دوحه؛ کارلوس در قطر مثل ایران نیست!

در روزهای خیر شایعاتی مبنی برعلاقه قطری ها به کارلوس کی روش برای جانشینی سانچس در رسانه های این کشور منتشر شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، با وجود اینکه فلیکس سانچس همراه با تیم ملی قطر در جام ملت های آسیا به عنوان قهرمانی رسید و یک افتخار ارزشمند را برای عنابی ها به دست آورد اما او پایان خوشی با این تیم نداشت.

قطر ضعیف ترین میزبان تاریخ جام جهانی که با سه باخت و قرار گرفتن در رده سوم گروهش از جام کنار رفت نتوانست انتظارات را برآورده کند و همین باعث قطع همکاری فدراسیون فوتبال قطر با سانچس اسپانیایی شد.

جدی ترین گزینه اعلام شد از سوی برخی رسانه های قطری برای جانشینی سانچس، کارلوس کی روش بود! البته این ادعا هیچ گاه رسمی نبود و صرفا چند سایت قطری آن را منتشر کردند. حتی چند روز پیش اعلام شد که در ساعات آینده قرارداد این سرمربی پرتغالی با فدراسیون فوتبال قطر امضا خواهد شد و تقریبا کار تمام است! با این حال هنوز خبری از این انتقال نیست هرچند که خیلی عجیب نیست که کی روش جزو گزینه های این تیم آسیایی باشد.

اینکه قطری ها با آینده نگری خاص خود و البته جیب پر پول چطور به دنبال مربی به مانند کی روش هستند که جز وزیر ورزش و رئیس فدراسیون ایران و البته برخی از ملازمانش کسی علاقه ای به او ندارد و تقریبا کارش در فوتبال روز دنیا تمام شده؛ سوال برانگیز است اما بدبینی مبنی بر بازارگرمی کی روش از این ماجرا حذف می کنیم چرا که مطمئنا کارلوس نمی تواند رفتاری که با ایرانی ها دارد را در قطر تکرار کند و آن جا چاره ای جز گوش به فرمان بودن و داشتن رفتار حرفه ای ندارد!

اگر قطری ها به خاطر هرآنچه که کی روش تا 8 سال پیش به دست آورده بود به دنبال او هستند و چشم روی ناکامی با کلمبیا و مصر در راه رسیدن به جام جهانی بسته اند اما شاید کارشناسان فوتبال این کشور نتایج تیم ملی ایران در جام جهانی 2022 با این مربی را که حدود یک ماه پیش رقم خورد را عامل مهمی برای خط زدن نام او بدانند.

در واقع اگر فدراسیون فوتبال قطر هم به حضور این سرمربی روی نیمکت عنابی ها علاقمند باشد اما اینکه افکار عمومی و کارشناسان فوتبال این کشور بتوانند به بازنده 8-9 سال اخیر فوتبال ملی دنیا  اعتماد کند حتما کار سختی خواهد بود.

دیدگاه تان را بنویسید