عصبانیت ساپیتنو از عملکرد استقلال/ اندازه 13 بازی قبلی به مس موقعیت دادیم!

سرمربی استقلال از نمایش بازیکنانش در دیدار با مس رفسنجان انتقاد کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، استقلال و مس رفسنجان در هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال به تساوی بدون گل رسیدند تا شاگردان ساپینتو فرصت فاصله گرفتن از مدعیان را از دست بدهد.

ریکاردو ساپینتو، سرمربی استقلال در نشست خبری پس از بازی اظهار کرد: در خصوص بازی، بازی خوبی انجام ندادیم. حتی با این که چند موقعیت داشتیم و ارسلان یک توپ را به تیرک زد و دوباره یک پنالتی هم برای ما نگرفتند. بیشتر بازی‌ها اینطور است. شاید با این پنالتی می‌توانستیم بیشتر انرژی بگذاریم ولی در مقابل یک تیم قدر بازی می‌کردیم. سعی می‌کردیم برنامه‌هایمان را انجام دهیم. تیم حریف خوب جنگید. تمامی دوئل‌ها را تقریبا آن‌ها برنده شدند. نه تنها با توپ بلکه بدون توپ هم خوب بازی نکردیم و نتوانستیم تفاوت را ایجاد کنیم.

او افزود: ما در نیمه اول آنطور که باید بازی می‌کردیم، بازی نکردیم و در لحظات آخر درست عمل نکردیم. با وجود موقعیت‌هایی که داشتیم، آن صحنه پنالتی بود. مس یک فرصت در دقایق آخر داشتند ولی ما بیشتر از این لایقش نبودیم چون فرصت‌های کافی ایجاد نکردیم. این یک هشدار برای تیم من است چون وقتی ما زیاد با روحیه نیستیم و با تمام وجود کار نمی‌کنیم و از استعدادمان استفاده نمی‌کنیم، بیشتر از این زجر می‌کشیم.

سرمربی استقلال بیان کرد: ما یکی از مهم‌ترین فرصت‌ها برای رفتن به صدر جدول را از دست دادیم. با این که یک امتیاز بالاتر هستیم اما یک فرصت مهم از دست دادیم چرا که می‌توانستیم سه امتیاز از همه بالاتر باشیم.

ساپینتو درباره تاثیر بدون تماشاگر بودن بازی‌ها توضیح داد: در این طور بازی‌ها ما این احساس را داریم که برخی لحظات پرانگیزه نیستیم پس حضور آن‌ها خیلی مهم هستند. تیم‌های دیگر هم از این قضیه بهره‌مند نیستند و برای همه شرایط یکسان است پس یک بهانه نیست. این یک حقیقت است که وقتی تماشاگرانمان را داریم، می‌توانند حمایت بیشتری از ما داشته باشند.در ترکیه هم وضعیت سختی داشتیم. شرایط کرونا بود و اینطور شرایط را تجربه کرده بودم. همچنین در برزیل چنین وضعیتی را تجربه کردم. آن‌جا هم خیلی مهم بود چون هواداران میلیونی داشتیم.

او در ادامه درباره دلایل خوب بازی نکردن استقلال و این که بالاخره از بازیکنانش انتقاد کرد، گفت: من همیشه از بازیکنانم حمایت می‌کنم ولی باید حقیقت را بگویم. وقتی خوب نیستیم باید بگویم خوب نیستیم. این که کجاها باید خودمان را درست کنیم. باید دوباره بازی را با خونسردی ببینیم و بازی را تحلیل کنیم و برای بازی بعدی آماده کنیم. من همیشه از بازیکنانم حمایت کرده‌ام ولی باید بفهمیم که باید بیشتر از این خوب باشیم. 

سرمربی استقلال درباره نمایش‌ها و نتایج سینوسی این تیم و در پاسخ به این سوال که آیا استقلال پیشرفت کرده است، توضیح داد: فکر می‌کنم ما خیلی خوب بازی می‌کردیم تا لحظه‌ای که لیگ متوقف شد. هنوز به آن نقطه قبل از تعطیلات نرسیده‌ایم. خیلی اتفاقات افتاده است. لیگ یک ماه و بیست روز تعطیل بود. چند مورد مهم هم از دست دادیم. البته من تیم‌های حریف هم قدر ندیدم. در بازی امروز هم ما و هم حریف فرصت داشتیم. ما معمولا به تیم‌های حریف موقعیت نمی‌دهیم ولی امروز به اندازه ۱۳ بازی قبلی به حریف فرصت دادیم.

ساپینتو در پاسخ به این سوال که برای لیست ورودی و خروجی استقلال با مدیریت صحبت کرده، گفت: هنوز با مدیرعامل درباره این موضوع صحبت نکرده‌ام، فقط به خاطر یک دلیل. چون نمی‌دانم این امکان وجود دارد این کار را بکنم یا نه. مشکلات مالی در باشگاه وجود دارد. پس باید با مدیرعامل صحبت کنم که آیا با توجه به شرایط مالی امکان جذب بازیکن داریم یا نه. در حال حاضر روی تیم خودمان تمرکز داریم.

 

دیدگاه تان را بنویسید