جی پلاس

چرا پله در اروپا و رئال مادرید بازی نکرد؟

با وجود افتخارات فراوان فوتبالی پله او هیچ گاه در تیم های اروپایی بازی نکرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، ادسون آرانتس ملقب "پله" اسطوره دنیای فوتبال سه بار جام جهانی را بالای سر برد و توانست افتخارات فردی و تیمی ارزشمندی را کسب کند. او که 29 دسامبر در بیمارستان آلبرت انیشتین شهر سائو پائولو درگذشت هیچ گاه در تیم های اروپایی بازی نکرد. رئال مادرید مشتری پروپاقرص پله بود.

او در یکی از خاطراتش درباره عدم حضور در رئال مادرید گفت: دلایل داشتم، خلاصه از برنج و حبوباتی که مادرم درست می‌کرد خوشم آمد و در کشورم احساس راحتی و خوشحالی می‌کردم. علاوه بر این که ما در چند متری دریا زندگی می کردیم، دمای هوا همیشه 25 درجه بود، ساحل عالی بود، بنابراین ترجیح دادم در برزیل بمانم و پیشنهاد رئال مادرید را نپذیرم. دفعات زیادی پیش آمد که به امضای قرارداد با رئال مادرید بسیار نزدیک شدم.

او همچنین گفته بود که برای خودش هم همیشه سوال بوده که بازی در اروپا چگونه است اما هیچوقت از ترک نکردن سانتوس احساس پشیمانی نکرد.

اما "دیدی" همبازی برزیلی پله در نامه ای که به او ارسال کرده و در روزنامه ال موندو دپورتیوو - 18 اکتبر 1959 منتشر شده بود سربازی را علت رد پیشنهاد رئال مادرید عنوان کرد. در این نامه آمده است: قهرمان جهان عزیز: زندگی دشوار در اسپانیا و رئال مادرید مانع از این شد که من زودتر برات بنویسم. اگه الان تصمیم گرفتم که برات نامه بنویسم به این علت هست که متقاعد شده ام که برایت جالب هست که بدونی یک فوتبالیست برزیلی بعد از منتقل شدن به قاره قدیمی، چه زندگی ای خواهد داشت. من فراموش کردم که عنوان کنم که تو تقریباً مادریدیستا هستی و فقط خدمت سربازی مانع از پیوستنت به من شده است. می دانم که دیر یا زود (متوجه هستم که تا 1960) بازیکن رئال مادرید خواهی شد. اگر می دانستی که پوشیدن این پیراهن چقدر خوب است ...!

 

 

دیدگاه تان را بنویسید