جی پلاس؛

هومن افاضلی، زیدان کشف نشده‌ی ایران!

همسر هومن افاضلی در شرایطی معتقد است که همسرش یکی از استعدادهای فوتبال ایران به حساب می‌آید که تیم‌های او سرنوشت مشابهی داشتند؛ سقوط.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، زهره هراتیان، مدیر مرکز ایفمارک است؛ مرکزی که در ماه‌های اخیر حواشی زیادی را پشت سر گذاشته است. هراتیان در واقع مدیر دو مرکز ایفمارک است که اولی در مرکز ملی فوتبال و در سال 1394 تاسیس شده و مجوز فیفا دارد و دومی در یکی از مراکز تجاری. هر دو اسمی مشابه دارند اما اولی IFMARC و دومی IFMARK نوشته می‌شود، اولی مجوز فیفا دارد و دومی احتمالا ندارد. در کل می‌توان گفت که مرکز دوم از نام و اعتبار مرکز اول استفاده می‌کند.

بگذریم؛ زهره هراتیان اخیرا مصاحبه‌ای با ورزش 3 داشته و صحبت‌های جالب و حتی عجیبی درباره همسرش هومن افاضلی مطرح کرده است. او در این گفت‌وگو گفته است: متفاوت بودن او باعث جذاب بودن او شده است. سبک مربی‌‌گری و لحن صحبت کردن او با باقی مربیان تفاوت دارد. من با برانکو که دوست خانوادگی‌مان است صحبت می‌کردم، چندین بار مصاحبه کرد که از نظر برانکو، هومن افاضلی بهترین مربی است. من فکر نکنم برانکو کسی باشد که بخواهد هندوانه زیر بغل کسی بگذارد.

او ادامه می‌دهد: من به عنوان کسی که هشت دوره جام جهانی بوده، با مربیان و داورانی صحبت کردم. امیدوارم دوستان مربی از من ناراحت نشوند اما هومن افاضلی از نظر من با اختلاف بهترین مربی داخلی ایران است. نگاه او به فوتبال کاملا علمی است. همیشه سعی می‌کند خودش را آپدیت نگه دارد. کتاب‌های فوتبالی که سفارش می‌دهد و من برایش می‌خرم را هایلایت می‌کند. تسلط به زبان انگلیسی دارد. اگر من زبانم 15 باشد، مال ایشان 21 است. او از کارش لذت می‌برد، این مهم‌ترین کار است. کسی که بدون پول تیمی را قبول می‌کند، عاشق فوتبال است. متاسفانه زیرساخت کشور ما به شکلی نیست که از تلنت‌هایی (استعدادهایی) مثل آقای هومن افاضلی استفاده شود. این مثل یک خنجر در قلب من است. او خودش به این نتیجه نرسیده است اما اگر یک بار به خارج از کشور برود و مربی‌گری کند، فکر کنم خیلی از او بشنویم. من به او باور دارم. من فکر کنم جامعه فوتبال از یک تلنت واقعی استفاده نکردند.

حالا نگاهی بیندازیم به رزومه هومن افاضلی که در حال حاضر مدیر فنی نفت مسجد سلیمان است. آخرین تیم‌های تحت هدایت هومن افاضلی صبا باتری، نفت تهران، اروند خرمشهر، پارس جنوبی و ماشین‌سازی بوده که همه سرنوشت مشابهی تحت هدایت این مربی داشته‌اند؛ سقوط. در واقع هومن افاضلی مطلقا هیچگونه تغییر مثبتی در این تیم‌ها ایجاد نکرده و رکوردی عجیب با سقوط به همراه این تیم‌ها به نام خودش به ثبت رسانده‌ است با این حال همسر او معتقد است که جامعه فوتبال از داشتن چنین تلنتی (استعدادی) بی‌نصیب مانده است.

علاوه بر این، این که فردی زبانش خوب است و کتاب‌هایش را هایلایت می‌کند، دلیلی بر توانایی‌اش در مربی‌گری فوتبال است؟ این صحبت‌ها آدم را یاد صحبت‌های جواد خیابانی در جام جهانی 2018 می‌اندازد که می‌گفت، "سعید ما اسپانیایی بلده!" خب که چه؟ قرار بود سعید عزت‌اللهی با زبان اسپانیایی بازیکنان اسپانیا را هیپنوتیزم کند؟

همه این‌ها را گفتیم تا به این نتیجه برسیم که شاید عشق و علاقه، چشم زهره هراتیان را تا حدودی به روی واقعیت بسته است وگرنه هومن افاضلی هیچ رزومه مثبتی در بحث مربی‌گری نداشته و ندارد. تنها شباهت هومن افاضلی با مربیان مطرح دنیا این است که در حال حاضر هم افاضلی تیم ندارد، هم زیدان.

دیدگاه تان را بنویسید