عباس جدیدی: حضور قاسمپور در 97 کیلوگرم اشتباه بود

قهرمان اسبق کشتی آزاد جهان حضور کامران قاسمپور در وزن 97 کیلوگرم را به سه دلیل اشتباه دانست.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ یکی از اتفاقات جالب و عجیب در جام جهانی کشتی آزاد آمریکا، حضور یکباره کامران قاسمپور، کشتی گیر وزن 92 کیلوگرم در یک وزن بالاتر بود که منجر به شکست او مقابل کایل اسنایدر شد.

عباس جدیدی، در گفت و گو با تسنیم، تغییر وزن کامران قاسم‌پور در جام‌جهانی آمریکا در وزن بالاتر را اشتباه دانست و گفت: اهالی فن از سه جهت این موضوع را مردود می‌دانند، یکی اینکه اولا کامران قاسم‌پور تازه از 86 کیلو به 92 کیلو آمده و رفتن به 97 کیلو، دو وزن بالاتر از وزن طبیعی او محسوب می‌شد و ریسک خیلی بزرگی بود. دوم آنکه ما باید حریفی را که برای او در اولین مبارزه 97 کیلو انتخاب می‌کردیم با وسواس خاصی بود. باید می‌دانستیم چه کسی را در اولین آزمون وزن بالاتر برایش انتخاب کنیم.

وی ادامه داد: سومین خطا هم این بود که این مسابقه با دو کیلوگرم ارفاق برگزار شد و این فاصله وزنی بین او و اسنایدر را خیلی بیشتر می‌کرد. هر کسی را به این شکل به وزن بالاتر می‌بردند، این سه شاخصه می‌توانست یک مانع باشد. هر مربی‌ دست به چنین ریسکی نمی‌زند. کامران قاسم‌پور قهرمان جهان ما بود و نباید به این شکل با او بازی می‌شد.

جدیدی با تاکید بر اینکه محک کشتی‌گیران باید خیلی حساب شده صورت بگیرد، خاطرنشان کرد: من منکر این نیستم که بچه‌ها باید میدان ببینند ولی این میدان باید روی حساب و کتاب انتخاب شود. اینکه بگوییم «ببازی مشکلی ندارد و ترست می‌ریزد» برای کشتی‌گیری است که اولین میدان‌هایش را پشت سر می‌گذارد، مثلا ما این تصمیم را می‌توانیم برای آذرپیرا و معصومی بگیریم، نه برای کامران قاسم‌پور که قهرمان جهان است و اینطور روی او قمار کرده و با روحیه‌اش بازی کنیم. باید به جایگاه کشتی‌گیر نگاه کرد. باید این را در نظر می‌گرفتند ضربه‌هایی که الان به تیم ملی می‌زنند نتیجه‌اش را در جهانی و المپیک می‌بینیم. ما باید از الان تیم‌مان را در فضای روحی جسمی مناسب برای المپیک قرار دهیم. باخت‌های غیرمنطقی در روحیه نفرات اصلی ما می‌تواند خیلی اثر بدی داشته باشد.

سرمربی سابق تیم ملی کشتی آزاد در مورد اینکه با وجود داشتن دو مهره خوب چون حسن یزدانی و کامران قاسم‌پور که وزن بدن‌شان بیشتر مناسب 86 کیلوست، باید چه تصمیمی گرفته شود؟، گفت: اینجا باید وارد بحث دیگری شویم. من دقیق نمی‌دانم شرایط وزنی کامران قاسم‌پور و حسن یزدانی به چه گونه است. علاوه بر آن، نمی‌شود از این دو جوان شایسته به راحتی گذشت ولی اینکه این خشت را درست بچینیم که در دیوار درست بنا شود، خیلی اهمیت دارد. یک برنامه حساب شده لازم است و به یک چشم انداز بلندمدت نیاز داریم که اگر لازم است وزن های‌شان را ثابت نگه داریم یا تغییر بدهیم این یک پروسه طولانی است و هر کدام شاخصه‌های خودش را دارد.

جدیدی همچنین در مورد عملکرد امیررضا معصومی تصریح کرد: خیلی از او خوشم آمد، بچه مستعدی است، خوب کشتی می‌گیرد. پدرش هم خیلی علاقمند است و از قهرمانان سابق ماست، منتها یک مقدار روی نحوه گارد گرفتنش باید دقت کند. من احساس می‌کنم گارد او گیله مردی است و باید سبک گارد گرفتنش به سبک سنگین وزنی باشد. او خیلی باشهامت است، از کشتی‌اش خوشم آمد و امیدوارم از این امتیاز جوانی که دارد بتواند خوب استفاده کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید