باارزش‌ترین فوتبالیست‌های آسیا/ افت آزمون و ثبات طارمی

با به‌روزرسانی شدن ارزش بازیکنان در سایت ترانسفرمارکت مشخص شد که ارزش سردار آزمون و مهدی طارمی به ترتیب دچار افت و ثبات شده است.

لینک کوتاه کپی شد

عملکرد بازیکنان در جام جهانی 2022 قطر روی ارزش آن‌ها در بازار نقل و انتقالات تاثیر زیادی داشته اشت. سایت ترانسفرمارکت به عنوان مرجع ارزش‌گذاری بازیکنان فوتبال اقدام به به‌روزرسانی ارزش بازیکنان کرده است.

ایسنا در گزارشی جدیدترین ارزش‌گذاری بازیکنان آسیایی در سایت ترانسفرمارکت را مورد بررسی قرار داده است: در صدر فهرست گران‌ترین فوتبالیست‌های آسیایی هم‌چنان نام سون هیونگ مین، ستاره تاتنهام دیده می‌شود. بعد از چهار بازیکن از کره‌جنوبی، نام مهدی طارمی با ۲۰ میلیون دیده می‌شود. طارمی در جام جهانی ۲۰۲۲ دو گل زد و یک پاس گل داد. به جز طارمی، نام سردار آزمون هم دیده می‌شود که همراه با چندین بازیکن ژاپنی و کره‌ای با ۱۲ میلیون یورو در جمع ۱۰ بازیکن برتر قرار گرفته‌اند.

چهار بازیکن ژاپنی، چهار بازیکن کره‌ای و در نهایت دو بازیکن ایرانی دیده می‌شود. در این فهرست هیچ بازیکنی از کشورهای استرالیا، عربستان، ازبکستان و قطر به عنوان سایر کشورهای برتر آسیا دیده نمی‌شود.

سومین بازیکن ارزشمند فوتبال ایران اللهیار صیادمنش با ۴ میلیون یورو است که فاصله زیادی برای ورود به جمع ۱۰ بازیکن برتر آسیا دارد.

۱- هیونگ مین سون - کره جنوبی - ۷۰ میلیون یورو - تاتنهام

۲- کیم مین جائه - کره‌جنوبی - ۳۵ میلیون یورو - ناپولی

۳- دایچی کامادا - ژاپن - ۳۰ میلیون یورو - فرانکفورت

۴- تاکهیرو تومیاسو - ژاپن - ۲۵ میلیون یورو - آرسنال

۵- مهدی طارمی - ایران - ۲۰ میلیون یورو - پورتو

۶- ریتسو دوان - ژاپن - ۱۵ میلیون یورو - فرایبورگ

۷- سردار آزمون - ایران - ۱۲ میلیون یورو - لورکوزن

۷- کو ایتاکورا - ژاپن - ۱۲ میلیون یورو - گلادباخ

۷- هوانگ هی چان - کره جنوبی - ۱۲ میلیون یورو - ولورهمپتون

۷- لی کانگ این - کره‌جنوبی - ۱۲ میلیون یورو - مایورکا

دیدگاه تان را بنویسید