مسی حالا همان رهبری است که آرژانتین به او نیاز داشت

مائوریسیو پوچتینو معتقد است هر چقدر لیونل مسی بیشتر در زمین قدم بزند و انرژی ذخیره کند، به سود تیمش خواهد بود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، تنها یک روز دیگر تا فینال جام جهانی باقیمانده و همه نگاه ها به لیونل مسی و کیلیان امباپه است. دو بازیکنی که ستاره‌های تیم‌شان محسوب می شوند و می توانند سرنوشت‌ساز باشند. آرژانتین و فرانسه هر کدام این شانس را دارند تا سومین قهرمانی خود را جشن بگیرند.

مائوریسیو پوچتینو، سرمربی آرژانتینی سابق پی اس جی و تاتنهام، در مورد انتقاداتی که به مسی در مورد قدم زدن در زمین و عدم شرکت در کارهای دفاعی می شود، گفت:«مردم خیلی زیاد در مورد این قضیه صحبت می کنند ولی یکی از مزیت های تیمی که مسی را در اختیار دارد این است که او نیازی به پرس کردن ندارد. وقتی مسی را دارید، دیگر بازیکنان باید به این درک برسند که هرچه زودتر با پرس کردن بازیکن مقابل توپ را بگیرند و به مسی برسانند. مسی چرا باید در کارهای دفاعی شرکت کند وقتی باید انرژی اش را ذخیره کند؟ مطرح کردن این قضیه احمقانه است. مسی همیشه باید به اندازه کافی انرژی داشته باشد تا وقتی توپ را تصاحب می کند، یک حمله را طرح ریزی کند. هر توپی که به مسی می رسد می تواند تعیین کننده باشد.»

پوچتینو ادامه داد:«در پی اس جی معضلی که داشتیم به حضور همزمان مسی، امباپه و نیمار مربوط بود. هر سه بازیکنانی هستند که نیاز دارند تیم برای‌شان بازی کند. همه می دانند که وقتی این سه بازیکن همزمان در زمین حاضرند، چه کارهای باورنکردنی ای می توانند انجام دهند اما از سوی دیگر برقراری توازن بین آنها نیز دشوار است.»

قدرت رهبری مسی:«مسی همیشه همین بوده است. او شخصیتی بسیار قوی دارد و کم ولی به موقع حرف می زند. شاید چون الان تعداد دوربین ها زیاد شده، رفتارهایی به نظر غیرمعمول از مسی می بینید ولی او همواره همینی بوده که الان شاهد هستید. مسی حالا همان رهبری است که آرژانتین به او نیاز داشت. انتقاداتی که به خاطر آرام بودن مسی می کردند، اصلا منصفانه نبود.»

 

دیدگاه تان را بنویسید