جی پلاس

جام جهانی کشتی آزادl ترکیب ناقص ایران چگونه کامل می شود؟

تیم ملی کشتی آزاد ایران در حالی با ترکیبی ناقص راهی جام جهانی شد که برای حضور در مسابقات باید با استفاده از کشتی گیران دیگر اوزان، خلا 86 و 97 کیلوگرم را پر کند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ ماجرای صادرنشدن ویزای آمریکا برای ورزشکاران ایرانی، باز هم تکرار شد و این بار برای دومین سال پیاپی، این کشور به برخی اعضای تیم ملی کشتی آزاد ایران ویزا نداد تا مسئولان فدراسیون کشتی با تصمیم شورای برون مرزی، ترکیبی ناقص را روانه جام جهانی کنند.

همین موضوع باعث شده تا پیش بینی ترکیب ایران در آیووا سخت باشد و پر کردن اوزان خالی به یک سردرد برای درستکار تبدیل شود؛ جایی که علیرضا کریمی و امیرعلی آذرپیرا، نمایندگان ایران در اوزان ۸۶ و ۹۷ کیلوگرم نتوانستند راهی آمریکا شوند و حالا برای پر کردن ترکیب تیم و اوزان خالی، از کشتی گیران دیگر اوزان در این دو وزن استفاده شود.

مطمئنا اولین گزینه برای کادر فنی استفاده از کامران قاسمپور در وزن ۸۶ یا ۹۷ کیلوگرم است که با توجه به شرایط وزنی قاسمپور، شاید کاهش وزن برایش سخت باشد و البته غیرضروری؛ به همین دلیل ممکن است کادر فنی تصمیم به استفاده از او در ۹۷ کیلوگرم بگیرد؛ وزنی که پیش از این هم اتحادیه جهانی کشتی از حضور قاسمپور در آن و احتمال رویارویی اش با اسنایدر خبر داده بود. با این وصف قاسمپور که برخی پیش بینی می کنند برای المپیک پیش رو به وزن ۹۷ کیلوگرم بیاید، می تواند در این مسابقات خود را محک بزند و شرایط این وزن را بسنجد.

از سوی دیگر خلا وزن ۸۶ کیلوگرم هم به راحتی برای تیم ملی قابل پر شدن نیست؛ کما اینکه کادر فنی قصد داشت با استفاده از علیرضا کریمی که در یکسال اخیر توانسته به روند خوب خود برگردد، در این وزن نتایج خوبی بگیرد اما با صادر نشدن ویزای این کشتی گیر، باید دید کادر فنی چه تصمیمی می گیرد؛ تصمیمی که احتمالا منجر به حضور علی سوادکوهی در یک وزن بالاتر شود و نخودی در همان ۷۹ کیلوگرم کشتی بگیرد. سوادکوهی یکی از کشتی گیران وزن کم کن است و با توجه به شرایط مسابقه، می تواند خود را در یک وزن بالاتر محک بزند؛ وزنی که به نظر می رسد برای المپیک هم شانس خودش را در آن امتحان کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید