مسی و رونالدو با هم به فدرر نمی رسند!

بلیت بازی راجر فدرر در لیور کاپ، از گران ترین بلیت فینال جام جهانی هم گران تر است و حتی اگر مسی و رونالدو با هم به فینال برسند، باز هم نمی توانند رکورد راجر را بزنند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ فینال جام جهانی. نیازی به معرفی ندارد، اما هواداران نمی‌دانند چه چیزی به دست خواهند آورد: گل‌های دیدنی، شکست تیم‌ها، کارت‌های قرمز، اوج‌گیری یا سقوط. همه این‌ها بر هزینه بهترین بلیت‌ها برای فینال جام جهانی در ورزشگاه لوسیل قطر در ۱۸ دسامبر تأثیر می‌گذارد که ۶۴ بازی به پایان می‌رسد و ۳۲ تیم شرکت‌کننده به مدت یک ماه در این کشور کوچک خلیج فارس جمع می‌شوند.

هواداران حاضر در جام جهانی مطمئن نیستند که تیم‌شان به فینال می‌رسد یا خیر، آیا مسی و رونالدو یا هر دو به فینال می‌رسند؟ در این صورت این اتفاق شبیه به هیچ رویدادی نخواهد بود چرا که تقریبا می‌توان گفت این آخرین جام جهانی مشترک برای هر دو بازیکن در دوران بزرگ ورزشی آن‌هاست. این مساله به ویژه برای افرادی صادق خواهد بود که بی وقفه در مورد سوال قدیمی و بیهوده «کدام یک بهتر است» بحث می‌کنند. به همین ترتیب این حس می‌تواند برای نیمار که می‌خواهد جام را برای برزیلی‌ها به ارمغان بیاورد یا ام‌باپه که در ۲۴ سالگی به دنبال دومین عنوان متوالی برای فرانسه است، صادق خواهد بود.

اما با وجود این احتمالات وسوسه انگیز، فینال جام جهانی رویدادی نیست که بر همه چیز غلبه کند. فقط کافی است از کسانی که در اوایل سال جاری برای دیدن یک رشته دیگر هزینه هنگفتی کردند، سوال کنید. جایی که مردم برای تماشای آخرین بازی راجر فدرر که به تازگی بازنشسته شده، به جام تنیس لیور کاپ در لندن رفتند که حول محور استعدادهای یک تنیسور و نه یک تیم در ورزشگاه حاضر شدند تا چیزی را تماشا کنند که دقیقا می‌دانستند چه چیزی هم حاصل خواهد شد.

گران‌ترین بلیت برای تماشای راجر فدرر در لیورکاپ ۱۸ هزار و ۵۰۰ دلار بود که به راحتی از بالاترین قیمت پیش‌بینی شده برای فینال جام جهانی قطر گران‌تر خواهد بود که ارزشی کمتر از ۷ هزار و ۴۰۰ دلار دارد. این ارقام به تنهایی معنی زیادی ندارند، اما نشان می‌دهند که فوتبال به عنوان یک ورزش پول ساز و جهانی، در جام جهانی هم به گران‌ترین قیمت‌ها در جام جهانی دست نمی‌یابد.

در مجموع، جام جهانی با استقبال خوبی همراه بوده و حدودا ۹۴ درصد ظرفیت استادیوم‌ها در طول بازی‌های مرحله گروهی تکمیل شده است و بینندگان شاهد بازی‌های غیرقابل پیش‌بینی و حداقل یک گل از هر کشور بوده‌اند.

 

دیدگاه تان را بنویسید