ژاپن بهترین تیم آسیایی در جام جهانی

ژاپن در بین تیم های آسیایی حاضر در جام جهانی قطر، بهترین عملکرد را از خود ثبت کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ جام جهانی 2022 با حضور شش تیم آسیایی برگزار شد. با این تعداد، بیشترین تیم آسیایی حاضر در تاریخ جام جهانی را شاهد بودیم. نصف تیم‌های این قاره در پایان مرحله گروهی، موفق به صعود شدند تا یک رکورد دیگر را به ثبت برسانند؛ تا پیش از این دوره، بیشترین تیم آسیایی حاضر در مرحله حذفی جام جهانی، دو تیم بود که امسال به سه ارتقا یافت. استرالیا، ژاپن و کره جنوبی سه صعود کننده آسیایی این جام بودند و ایران، عربستان و قطر سه تیم دیگر این قاره بودند که از صعود بازماندند.

ژاپن که در مرحله گروهی با غلبه بر آلمان و اسپانیا همه را شگفت زده کرده بود، امید اول فوتبال آسیا در مرحله یک هشتم نهایی بود. این تیم مطابق انتظار حسابی کرواسی را در مرحله یک هشتم نهایی اذیت کرد ولی در نهایت بعد از تساوی یک بر یک در 120 دقیقه، از این تیم در ضربات پنالتی شکست خورد و حذف شد. دیگر تیم‌های آسیایی حاضر در مرحله یک هشتم نهایی استرالیا و کره جنوبی نیز به ترتیب با قبول شکست مقابل آرژانتین و برزیل از ادامه پیشروی بازماندند. با توجه به اینکه پرونده تیم های فوتبال آسیا بامداد امروز در جام جهانی بسته شد، نگاهی داریم به آن چه که این شش تیم در قطر به جای گذاشتند:

قطر: میزبان صفر امتیازی

قطر به عنوان میزبان مسابقات، حضور در جام جهانی را برای اولین بار تجربه می کرد. این تیم با متحمل شدن سه شکست به عنوان ضعیف ترین میزبان تاریخ، با مسابقات وداع کرد. آمار مربوط به این تیم به شرح زیر است:

سه بازی/ سه باخت/ 7 گل خورده/ یک گل زده/ صفر امتیاز

نتایج:

قطر 0- اکوادور 2

قطر 1- سنگال 3

قطر 0- هلند 2

ایران: فاصله‌ زیادی با طلسم‌شکنی نبود

ایران برای سومین دوره متوالی با هدایت کی‌روش در جام جهانی حضور یافت. این تیم به دنبال اولین صعود تاریخ خود به مرحله حذفی بود و بعد از شکست سنگین مقابل انگلیس و پیروزی مقابل ولز، فاصله زیادی با طلسم شکنی نداشت اما در بازی آخر با یک گل مغلوب امریکا شد و به خانه برگشت. آمار مربوط به این تیم به شرح زیر است:

سه بازی/ دو باخت/یک برد/ 7 گل خورده/ 4 گل زده/ 3 امتیاز

نتایج:

ایران 2- انگلیس 6

ایران 2- ولز 0

ایران 0- امریکا 1

عربستان: شگفتی کامل نشد

شاگردان رنار با کسب پیروزی دو بر یک مقابل آرژانتین در گام اول، همه را شوکه کردند. آنها اما طی دو بازی بعدی شکست خوردند تا با حسرت از جام جهانی خداحافظی کنند. عربستان هم مثل ایران با دو شکست و یک برد به کار خود در مرحله گروهی پایان داد. آمار مربوط به این تیم به شرح زیر است:

سه بازی/ دو باخت/یک برد/ 5 گل خورده/ 3 گل زده/ 3 امتیاز

نتایج:

عربستان 2- آرژانتین 1

عربستان 0- لهستان 2

عربستان 1-2 مکزیک

***سه تیم بالا، تیم‌هایی از آسیا بودند که در مرحله گروهی جام جهانی از دور رقابت‌ها کنار رفتند و در ادامه سه تیم بعدی این قاره که توانستند از مرحله گروهی صعود کنند را مورد بررسی قرار داده ایم:

استرالیا: آبروداری بعد از فاجعه

استرالیا شروع خوبی در جام نداشت و با چهار گل مغلوب مدافع عنوان قهرمانی شد. این تیم برای صعود چاره‌ای جز پیروزی در دو دیدار بعدی خود نداشت که آن را انجام داده و همراه با فرانسه به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد. در این مرحله اما استرالیا نتوانست از پس آرژانتین برآید و با قبول شکست 2-1 با قطر خداحافظی کرد.

آمار مربوط به این تیم به شرح زیر است:

چهار بازی/ دو باخت/دو برد/ 6 گل خورده/ 4 گل زده/ 6 امتیاز

ژاپن: گل سر سبد قاره

بهترین تیم آسیایی حاضر در جام جهانی 2022 بی شک ژاپن بود. این تیم در گروه مرگ دست به کار بزرگی زد و با پیروزی مقابل آلمان و اسپانیا، بی حرف و حدیث جشن صعود گرفت. شاگردان موریاسو که به عنوان صدرنشین گروه E راهی مرحله یک هشتم نهایی شده بودند بعد از مساوی برابر کرواسی، در ضربات پنالتی از این تیم شکست خوردند. آمار مربوط به این تیم به شرح زیر است:

چهار بازی/ یک باخت/دو برد/یک مساوی/ 4 گل خورده/ 4 گل زده/ 7 امتیاز

کره جنوبی: چاره‌ای جز حذف شدن نداشتند!

کره به عنوان آخرین بازمانده آسیایی ها در جام جهانی، مقابل برزیل به میدان رفت و با قبول شکست از این تیم نتوانست راهی یک چهارم نهایی شود. این تیم در مرحله گروهی اروگوئه را با تساوی بدون گل متوقف کرد و بعد از شکست مقابل غنا، با حساب 2-1 پرتغال را شکست داد و صعود کرد اما در مرحله یک هشتم نهایی گیر برزیل افتاد و شکست سنگینی را متحمل شد. آمار مربوط به این تیم به شرح زیر است:

چهار بازی/ دو باخت/یک برد/یک مساوی/ 7 گل خورده/ 4 گل زده/ 4 امتیاز

با در نظر گرفتن مطالب بالا که شرحی کوتاه از عملکرد آسیایی ها در جام جهانی بود، رتبه بندی این شش تیم به شرح زیر است:

1 – ژاپن: 7 امتیاز از 4 بازی

2 – استرالیا: 6 امتیاز از 4 بازی

3 – کره جنوبی: 4 امتیاز از 4 بازی

4 – عربستان: 3 امتیاز از 3 بازی (تفاضل گل 2-)

5 – ایران: 3 امتیازی از 3 بازی (تفاضل گل 3-)

6 – قطر: 0 امتیاز از 0 بازی

دیدگاه تان را بنویسید