کامران قاسم‌پور در مسیر وزن جدید؛ قهرمان جهان در ۹۷ کیلوگرم؟

به نظر می‌رسد کامران قاسم‌پور قصد دارد در وزن المپیکی ۹۷ کیلوگرم به روی تشک برود‌.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ با اعلام ترکیب ایران از سوی اتحادیه جهانی کشتی برای حضور در جام جهانی آمریکا، نام کامران قاسم‌پور در وزن ۹۷ کیلوگرم قرار گرفته بود.

این در حالی است که فدراسیون کشتی در ترکیب اعلامی خود از قاسم‌پور در وزن ۹۲ کیلوگرم نام برده بود اما به نظر می‌رسد قهرمان جهان قصد دارد برای المپیک پاریس به یک وزن بالاتر بیاید.

قاسم‌پور پس از آنکه چند سال پشت خط حسن یزدانی در ۸۶ کیلوگرم ماند، در مسابقات جهانی ۲۰۲۱در وزن ۹۲ کیلوگرم به روی تشک رفت و اولین مدال جهانی‌اش را به رنگ طلا دشت کرد، او در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ هم در این وزن به مدال طلا رسید و حالا در حالی که یکسال و نیم تا شروع مسابقات المپیک پاریس مانده، به نظر می‌رسد او قصد دارد به آرامی خود را به وزن المپیکی ۹۷ کیلوگرم برساند.

در واقع قاسم‌پور در دو سال اخیر بدنش را پر کرده و وزنش برای ۹۲ کیلوگرم مناسب شده و از طرفی چالش سخت رقاب با یزدانی می‌تواند حضورش در ۸۶ کیلوگرم را ریسکی کند اما می‌تواند با حضور در وزن ۹۷ کیلوگرم در جام جهانی آمریکا، خودش را در این وزن محک بزند و به نوعی کارش را در این وزن آغاز کند. نکته جالب اینکه کایل اسنایدر در ترکیب آمریکا برای جام جهانی حضور دارد و در صورت قرار گرفتن کامران در ۹۷ کیلوگرم دوئل احتمالی این دو می‌تواند چشم‌نواز باشد. حالا باید دید این فرضیه به وقوع می‌پیوندد و کادر فنی می‌خواهد قاسم‌پور را به وزن بالاتر هدایت کند یا همچنان در ۹۲ کیلوگرم خواهد ماند؟

 

دیدگاه تان را بنویسید