کی روش: دوره های قبل حمایت کامل را داشتیم اما امروز...

سرمربی تیم ملی فوتبال هنوز به ادامه جام جهانی امیدوار است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، کارلوس کی روش در نشست خبری پس از پایان دیدار مقابل انگلیس اظهار داشت: این بازی یک شکست برای ما نبود. اتفاقا یک جلسه تمرینی خوب برای ما بود. ما یاد گرفتیم که برای بازی بعدی باید خوب آماده شویم. این بازی اصلا مسابقه‌ای نبود که نتیجه‌اش برای ما مهم باشد.

*از ابتدا روی بازی با ولز و آمریکا حساب باز کرده بودیم

وی افزود: بازیکنانم در نیمه دوم خیلی خوب بازی کردند اما انگلیسی‌ها هر هفته بازیکنان بازی می‌کنند که ما چنین تجربه ای نداریم. در این بازی خیلی چیزها یاد گرفتیم.  ما از ابتدا روی بازی مقابل ولز و آمریکا حساب باز کرده بودیم.

*همیشه سعی می کنیم بازی بعدی را ببریم

سرمربی تیم ملی درمورد اینکه آیا غیبتش در سه سال اخیر در کسب این نتیجه تاثیرگذار بود، گفت: الان بازیکنانم خیلی بیشتر آماده هستند تا مقابل آمریکا بازی کنند. سطح مسابقات خیلی بالاست‌ اما همه چیز برای اینکه کارمان را انجام بدهیم، مهیا است. همیشه سعی می کنیم بازی بعدی را ببریم.

باید تمرکز داشته باشیم و مشکلات را بپذیریم. باید برای عبور از این مشکلات  تمام تلاش خود را بکنیم.

*فعلا نمی توانم درباره وضعیت بیرانوند صحبت کنم

سرمربی تیم ملی کشورمان گفت: در خصوص بیرانوند باید بگویم که فردا پس از تست‌های پزشکی بیشتر می‌توانیم در خصوص آمادگی او صحبت کنیم. هنوز نمی‌توان در رابطه با وضعیت بیرانوند برای بازی مقابل ولز صحبت کرد.

*باید برای بازی بعدی پیشرفت کنیم و آماده شویم

سرمربی تیم ملی کشورمان گفت: ما باید برای بازی بعدی پیشرفت کنیم و آماده‌تر شویم. با تمام مشکلاتی که داریم و با تمام اینکه بازیکنانمان بسیار باتجربه هستند ولی واقعا سخت است که بتوانیم روی کارمان متمرکز شویم. 

* ما اینجا طرفدارانی نمی‌خواهیم که تنها زمانی حمایت می‌کنند که تیم ببرد

وی ادامه داد: من مطمئنم پس از این بازی ما قدرتمندتر بازخواهیم گشت و فوتبالی ارائه خواهیم داد تا همه از آن لذت ببرند. این فوتبالی است که ما روی آن حساب باز کردیم و می‌خواهیم آن را ارائه دهیم. ما به اینجا آمده‌ایم تا بازی کنیم و نمایش خوبی ارائه دهیم. امشب چیزی نبود که ما به دنبالش بودیم. واضح هم بگویم، ما اینجا طرفدارانی نمی‌خواهیم که تنها زمانی حمایت می‌کنند که تیم ببرد. ما طرفدارانی می‌خواهیم که همیشه حامی باشند. اگر آنها می‌خواهند در زمان پیروزی از ما حمایت کنند پس در خانه بمانند و اینجا نیایند.

*اگر دست من بود، نمی‌گذاشتم خیلی مسائل رخ دهد

کی‌روش گفت: من سوال شما را درک می کنم اما اگر دست من بود نمی‌گذاشتیم خیلی مسائل اتفاقات بیفتد‌ من کسی نبودم که بتوانم اظهار نظر بیشتری داشته باشم. همه می دانند که بازیکنان من در چه محیطی هستند که آن محیط بهترین نیست؛ اما این مسائل محیطی و حاشیه ای روی آنها تاثیر می گذارد. من آنها را می شناسم. آنها می خواستند اشخاص افسانه ای برای کشورشان باشند و من مفتخرم که با آنها کار می کنم. از آنها تقدیر می‌کنم.

*درباره ترکیب تیم ملی مقابل ولز جواب روشنی ندارم

او در ادامه درباره اینکه آیا کسی را از ترکیب اصلی امروز مقابل ولز بازی می‌دهد، گفت: قبل از زمان بازی با ولز نمی توانم جواب روشنی به این موضوع بدهم‌. ما غیر از نتیجه باید برای تجزیه و تجلیل بازی اقدام کنیم. از لحاظ فکری شاید نیاز به تقویت داشته باشند. پس از تجزیه و تحلیل کامل می توانم به آن جواب بدهم.

*آنچه در این بازی اشتباه بود، کیفیت و سرعت متفاوت انگلیس با ما بود

کارلوس کی‌روش در واکنش به انتقاد از ترکیب اولیه تیم ملی ایران تاکید کرد: آن چه در این بازی اشتباه بود کیفیت و سرعت و رقابت متفاوت بازیکنان انگلیسی با ما بود. سرعتی که آنها با ما بازی می کردند و تیم ما نتوانست خودش را با آن تطبیق دهد. گل های اول و دوم موقعی اتفاق افتاد که نباید رقم می خورد.

او یادآور شد: برای فرم و ترکیب بازی بعدی باید این دیدار را حتما آنالیز کنیم. باید بدانیم این دیدار را چگونه آموزش می بینیم. این طرف دیگر داستان است. شما اگر می خواهید به برزیل و انگلیس و آرژانتین نزدیک شوید باید کار کنید و همه چیز را بسنجید تا به آنها نزدیک شوید.

*از افرادی که صحبت های غیرفوتبالی می‌کنند، استقبال نمی‌کنیم

سرمربی تیم ملی ایران درباره صحبت هایش در خصوص اطرافیان تیم و تعدادی از هواداران که اگر برای حمایت نمی آیند در خانه بنشینند اما با وجود عده کمی که این را نمی خواهند خیلی ها می خواهند تیم ملی صعود کند گفت: در سال ۲۰۱۱ با تیم ملی ایران کار کردیم.  وقتی در سال ۲۰۱۴ مسابقه دادیم خودمان را کاملا آماده کردیم. در آن دوره هواداران تیم فقط آنجا بودند. چیزهایی سپس در سال ۲۰۱۸ اتفاق افتاد که خوب بودیم اما پس از سال ۲۰۱۹ من نبودم . فقط می توانم بگویم بازیکنان من باید بدانند بهترین هستند. من اگر درباره ایرانی ها اظهار نظر می‌کنم به آنها احترام می گذارم و می توانند هرچه می خواهند بگویند. اما کسانی که صحبت های غیر فوتبالی می کنند ما از آنها در این بازی ها استقبال نمی‌کنیم.

* از بازیکنان نباید چیزهایی خواست که در حیطه مسئولیت آن ها نیست

وی افزود: من با انگلیسی ها کار کردم و می دانم چقدر قوی هستند. طرفداران ایران هم عاشق فوتبال هستند‌ همانطور که یک خواننده گفت اجازه دهید بازیکنان تیم ملی ایران بازی هایشان را کنند‌. آنها فقط می خواهند بازی کنند. همه تیم های دیگر مشکلاتی دارند اما به هر حال آنها می خواهند بازی کنند. همان ها شهامت بازیکنان ما را مورد تقدیر قرار می دهند. درست نیست بازیکنانی را بخواهید که کاری کنند که مسئولیت آنها نیست. آنها می آیند که طوری بازی کنند لذت ببرند و شادی بیافرینند.

*بگذارید فوتبال درباره من قضاوت کند

کی روش درباره کسب بدترین نتیجه تاریخ فوتبال ایران در جام های جهانی با وی رقم خورد گفت: بگذارید فوتبال درباره من قضاوت کند. بعد از این همه لحظاتی که طی کردیم خیلی مناسب نیست من بگویم نتیجه چه خواهد بود. من فکر می کنم با اندکی دانش و اعتباری که دارم فکر کردن به این موضوع سخت است. من متوجه هستم این نتیجه در وجهه من تأثیرگذار است و شما شاید بگویید با تیم مشکلی دارم. من می خواهم تبعات این شکست فقط با من باشد. تجربه من در چهل سال می‌گوید می توانم در این چهار روز کار را به خوبی پیش ببرم تا تیم ملی برای ولز آماده شود.

*نمی توانید تصور کنید این جوانان در چند روز گذشته چه زندگی داشتند

وی خاطرنشان کرد: نمی‌توانید تصور کنید و نمی‌دانید که پشت صحنه های این جوانان تیم چه نوع  زندگی داشتند در چند روز گذشته. آنها می‌خواهند فقط فوتبال بازی کنند اما هرچه می‌خواهند بگویند. می خواهند آنها را بکشند. می توانید تصور کنید در این جایگاه هر چه می‌گویید می خواهند شما کشته شوید. من تنها چیزی که از شما می خواهم  این است که بگذارید این تیم بازی کند. من نمی‌گویم احساس و نظری ندارم. فقط می خواهم بگویم این دیدگاه درست نیست که احساس نداریم بلکه اکنون وقتش نیست.  بگذارید از این رشته لذت ببریم. اجازه دهید از این بازی که وسیله ای برای تفریح و خوشگذرانی است، لذت ببریم.

دیدگاه تان را بنویسید