درگیری پلیس قطر با هواداران در فن‌زون

جام جهانی 2022 هنوز به روز دوم نرسیده با حواشی زیادی رو به رو شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، محوطه‌ای که در مرکز شهر دوحه در نظر گرفته شده تا آن دسته از هواداران که نتوانسته‌اند بلیت مسابقات را خریداری کنند با حضور در آن بازی‌ها را از نمایشگرهای بزرگ تماشا کنند دیشب در اولین بازی جام جهانی شاهد درگیری هواداران و پلیس قطر بود.

گزارش‌ها از قطر حاکی است حضور هزاران نفر هوادار که خواهان حضور در این فَن‌زون شهر دوحه بودند باعث ازدحام جمعیت شد و پلیس قطر که در محل حضور داشت با گروهی از این هواداران درگیری پیدا کرد.

ماموران پلیس قطری مجهز به سپر و باتوم در مقابل ورودی محوطه ایستاده بودند و بعد از پر شدن ظرفیت مانع از ورود هواداران بیشتر شدند. یک هوادار فوتبال از عراق که در مقابل این فَن‌زون حضور داشت به خبرنگاران گفت:" شرایط خطرناکی است. وقتی ازدحام جمعیت وجود دارد پلیس باید خوشیتن‌دار باشد چون ممکن است این درگیری‌ها به مرگ افراد منجر بشود. زنان و سالمندان نمی‌توانند چنین فشارهایی را تحمل کنند. خدا را شکر من قدبلند هستم و توانستم زیر فشار جمعیت نفس بکشم ولی بچه‌هایی را دیدم که نفس کشیدن برایشان سخت شده بود".

یک هوادار مکزیکی هم صحنه‌هایی که در دوحه دیده بود را با اتفاق تلخی مقایسه کرد که چند روز پیش در مراسم هالووین کره جنوبی اتفاق افتاد و به کشته شدن صد و پنجاه نفر در ازدحام جمعیت منجر شد.

دیشب و در جریان برگزاری یک کنسرت در یکی از فَن‌زون‌های دوحه هم اتفاق مشابهی رخ داد و پلیس قطر با هواداران درگیری پیدا کرد. مقامات قطر تا کنون از واکنش به این اخبار خودداری کرده‌اند و مشخص نیست آیا کسی آسیب دیده یا پلیس اقدام به دستگیری برخی افراد کرده است یا نه.

دیدگاه تان را بنویسید