گزارش جی پلاس

معرفی گروه G جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

تیم های برزیل، سوییس، صربستان و کامرون در گروه G جام جهانی ۲۰۲۲ قطر حضور دارند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فرشته مقدم: جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بیستم نوامبر (۲۹ آبان) آغاز می شود. ۳۲ تیم در هشت گروه چهار تیمی در بزرگترین رویداد جهان فوتبال رقابت می کنند. از هر گروه دو تیم نخست صعود می کنند و به همین خاطر هر بازی سرنوشت ساز خواهد بود. برزیل، صربستان، سوییس و کامرون گروه G جام جهانی ۲۰۲۲ را تشکیل می دهند. در نخستین دیدار گروه سوییس برابر کامرون قرار می گیرد (۲۴ نوامبر). 

برزیل

گروه G جام جهانی ۲۰۲۲پرافتخارترین تیم جام جهانی با قرار گرفتن در رتبه نخست انتخابی منطقه آمریکای جنوبی نوامبر ۲۰۲۱ حضورش را در قطر قطعی کرد. سلسائو تاکنون پنج بار در این رقابت ها قهرمان شده است اما ۲۰ سال از آخرین قهرمانی شان می گذرد. در قطر یکی از شانس های اصلی برای فتح جام هستند. تیته که از سال ۲۰۱۶ هدایت برزیل را بر عهده گرفت دومین جام جهانی خود را تجربه می کند. سرمربی برزیلی در ۲۰۱۸ روسیه موفق عمل نکرد و در یک چهارم نهایی تیمش حذف شد. سلسائو خط حمله ترسناکی دارد و تیته ۹ مهاجم را به تیم ملی دعوت کرد. نیمار، وینیسیوس، ریچارلیسون، رافینیا، گابریل ژسوس، رودریگو، آنتونی، مارتینلی و پدرو برای هر دفاعی درسرساز خواهند بود. نیمار بازیکن برجسته برزیل است. مهاجم ۳۰ ساله که تاکنون در جام جهانی شش گل به ثمر رسانده است می خواهد در آخرین حضور خود در این رقابت ها بدرخشد و تیمش را در راه رسیدن به قهرمانی کمک کند. 

صربستان

گروه G جام جهانی ۲۰۲۲صربستان نوامبر ۲۰۲۱ پس از پیروزی ۲ بر یک مقابل پرتغال به عنوان تیم نخست گروه به صورت مستقیم به جام جهانی صعود کرد. این تیم با نام یوگسلاوی هشت بار در جام جهانی حضور داشته است اما با نام صربستان تنها در آفریقای جنوبی و روسیه رقابت کرد که در هر دو دوره در مرحله گروهی حذف شد. هدایت این تیم را دراگان استویکوویچ بر عهده دارد. او از که سال ۲۰۲۱ سرمربی صربستان شد نخستین جام جهانی اش را تجربه می کند. تیم استویکوویچ هجومی و چشم نواز بازی می کند و مالکیت توپ را در اختیار دارد. ستاره صربستان دوسان ولاهوویچ است. او یکی از بهترین مهاجم های فوتبال اروپا است که پس از درخشش در فیورنتینا به یوونتوس پیوست. ولاهوویچ در ۱۴ بازی ملی هفت گل به ثمر رساند. 

سوییس

گروه G جام جهانی ۲۰۲۲

تیم ملی سوییس در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ شگفتی ساز شد و با کنار زدن ایتالیا و پیروزی آسان برابر بلغارستان حضورش را در قطر قطعی کرد. تیم اروپایی پیش از این یازده بار به جام جهانی صعود کرده بود که بهترین نتیجه اش صعود به یک چهارم نهایی بود. مراد یاکین از سال ۲۰۲۱ هدایت این تیم را بر عهده گرفت و قطر اولین جام جهانی اش است. جردان شقیری بازیکن برجسته سوییس است. بازیکن ۳۱ ساله چهارمین جام جهانی خود را تجربه می کند. شقیری که بیش از ۱۰۰ بازی ملی انجام داده رهبر تیمش در قطر خواهد بود. او تاکنون در جام جهانی چهار گل به ثمر رسانده است. 

کامرون

گروه G جام جهانی ۲۰۲۲شیرهای رام نشدنی با گلزنی در دقیقه پایانی توانستند ۲ بر یک الجزایر را شکست دهند و راهی قطر شوند. کامرون تاکنون هفت بار به جام جهانی صعود کرده است که بهترین عملکرد را در ۱۹۹۰ ایتالیا داشت و به یک چهارم نهایی راه یافت. تیم آفریقایی پس از هشت سال دوباره در جام جهانی بازی می کند. ریگوبرت سانگ سه دوره هدایت تیم ملی کشورش را بر عهده داشته است (۲۰۱۲، ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲). وینسنت ابوبکر، آنگیسا و توکو اکامبی بازیکنان برجسته کامرون هستند اما ستاره تیم اریک چوپو موتینگ است. مهاجم بایرن مونیخ مدت ها به خاطر مصدومیت از میادین دور بود و پس از بازگشت فوق العاده عمل کرد و گل های زیادی را برای بایرن مونیخ در مدت کوتاهی به ثمر رساند. چوپو می خواهد به این روند درخشان در جام جهانی ادامه دهد. 

دیدگاه تان را بنویسید