جی پلاس

آشنایی با هتل و محل تمرین تیم‌های جام جهانی+ تصاویر

تیم های حاضر در جام جهانی قطر در فاصله اندکی از همدیگر در هتل ها و زمین های تمرین کشور قطر حضور خواهند داشت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در شرایطی از ۲۰ نوامبر (۲۹ آبان) آغاز می‌شود که شرایطی ویژه نسبت به تورنمنت‌های قبلی خود دارد.

یکی از اتفاقات ویژه این جام جهانی نزدیکی استادیوم‌ها و محل اقامت تیم‌ها به زمین‌های تمرینی در یک محدوده جغرافیایی است. به طوری که برخلاف جام‌های جهانی قبلی تیم‌ها یک کمپ ثابت انتخاب می‌کنند و تا آخرین روز حضور خود در جام جهانی در همان کمپ اقامت و تمرین خواهند کرد.

در جام‌های جهانی قبلی با توجه به پهناوری کشورها یا قرار گرفتن استادیوم‌ها در شهرهای مختلف، تیم‌ها ۴۸ ساعت پیش از مسابقه خود مجبور بودند از محل اقامت اصلی خود به شهر دیگری مسافرت کنند و پس از بازی مجدداً بازگردند که نیاز به تغییر هتل و محل تمرین داشتند. علاوه بر جابه‌جایی محل اقامت و تمرین، بخشی از زمان تیم‌ها نیز صرف ریکاوری و استراحت پس از سفرهای هوایی یا زمینی می‌شد.

در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، کمیته برگزاری این مسابقات ۴۱ کمپ تمرینی را برای میزبانی از مسابقات آماده کرده و هتل‌ها یا اقامتگاه‌هایی را با بالاترین امکانات در اختیار تیم‌ها قرار داده تا آنها فرصت انتخاب داشته باشند. از میان این ۴۱ کمپ تمرینی، ۳۲ کمپ در اختیار تیم‌های حاضر در جام جهانی قرار گرفته و یک کمپ تمرینی هم مخصوص داوران مسابقات است که تحت نظر فیفا خواهند بود. ۸ زمین تمرینی نیز به صورت رزرو حفظ خواهند شد تا در صورت نیاز مورد استفاده قرار بگیرند.

موضوع دیگری که در این خصوص وجود دارد، کیفیت چمن تمام زمین‌های تمرینی و استادیوم‌های مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از نظر نحوه کشت و نوع چمن مشابهت دارد تا تمام تیم‌ها در کیفیتی یکسان و مشابه تمرین و مسابقه دهند.

آلمان و آمریکا؛ اولین‌ها

در میان ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، دو تیم ایالات متحده آمریکا و آلمان اولین تیم‌هایی بودند که برای انتخاب محل اقامت و تمرین خود اقدام کردند.

اقدامات فدراسیون فوتبال ایالات متحده آمریکا و آلمان در ژانویه ۲۰۱۹ (دی‌ماه ۱۳۹۷) برای انتخاب کمپ در حالی آغاز شد که رقابت آنها برای انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نیز آغاز نشده بود.

آلمانی‌ها از میان کمپ‌های پیشنهادی کمیته برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ کمپ ساحلی «زلال» در شمال قطر و فاصله ۱۱۰ کیلومتری با دوحه را انتخاب کرده‌اند. محل تمرین ژرمن‌ها نیز استادیوم باشگاه الشمال است که ۱۰ کیلومتر تا اقامتگاه تیم ملی این کشور فاصله دارد.

ایالات متحده آمریکا نیز از میان کمپ‌های پیشنهادی، هتل کمپینسکی را انتخاب کرده و در استادیوم باشگاه الغرافه تمرین خواهد کرد. فاصله محل اقامت تا تمرین آمریکایی‌ها نیز ۱۴ کیلومتر است.

photo_2022-11-08_22-22-31

آرژانتین، سوئیس ، هلند و اسپانیا در یک دانشگاه!

زمین‌های تمرینی دانشگاه قطر که برای میزبانی از تمرینات تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر ساخته شده در اختیار چهار تیم اسپانیا، آرژانتین، هلند و سوییس قرار دارد، با این تفاوت که اسپانیا و آرژانتین در نزدیکی همین زمین‌ها در خوابگاه‌های دانشگاه قطر اقامت خواهند کرد و هلند و سوئیس با فاصله‌ای بیشتر اقامتگاه خود را انتخاب کرده‌اند.

در منطقه دانشگاهی قطر، اقامتگاه‌هایی برای دانشجویان این دانشگاه وجود دارد که این اقامتگاه‌ها برای میزبانی از تیم‌های جام جهانی آماده‌سازی شده است. از همین‌رو هاستل یا همان اقامتگاه شماره یک را آرژانتینی‌ها به عنوان محل استراحت خود انتخاب کرده‌اند و هاستل شماره دو در اختیار تیم ملی اسپانیا است.

زمین شماره سه دانشگاه قطر محلی است که آرژانتینی‌ها آن را انتخاب کرده‌اند و پیش از آن این زمین و محل اقامت آلبی‌سلسته یکی از دو انتخاب فدراسیون فوتبال ایران بود. همچنین تیم ملی اسپانیا در زمین شماره دو دانشگاه قطر تمرین خواهد کرد و هر کدام یک تا دو کیلومتر از محل اقامت تا محل تمرین خود فاصله خواهند داشت.

تیم ملی سوئیس در هتل رویال مریدین اقامت می‌کند و محل تمرین خود را در همسایگی آرژانتین و اسپانیا انتخاب کرده و باید روزانه فاصله ۶.۵ کیلومتری تا محل تمرینش را طی کند. تیم ملی هلند هم در زمین شماره شش دانشگاه قطر تمرین می‌کند که از محل اقامتش یعنی هتل سنت‌رجیس تا محل تمرین روزانه ۶ کیلومتر را طی خواهد کرد.

photo_2022-11-08_22-55-20

برزیل در در منطقه قدیمی

برزیل که پر افتخارترین تیم حاضر در جام جهانی و همیشه جزو پر طرفدارترین تیم‌هاست، در طول مدت زمان حضورش در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در هتل وستین دوحه اقامت می‌کند. هتلی که در منطقه‌ای قدیمی و نسبتا پر رفت‌وآمد واقع شده و البته در این منطقه تیم‌های دیگری چون ژاپن، کاستاریکا و غنا نیز اقامت خواهند داشت.

برزیلی‌ها علاوه بر انتخاب هتل وستین، از میان کمپ‌های پیشنهادی کمیته برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نیز استادیوم باشگاه العربی قطر را به عنوان محل تمرین خود انتخاب کرده‌اند که در فاصله ۳ کیلومتری تا محل اقامت این تیم است. زمین تمرینی باشگاه العربی نیز در اختیار تیم ملی صربستان خواهد بود.

photo_2022-11-08_22-57-45

 آلمان، بلژیک و عربستان در کمپ‌های ساحلی

در میان ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر سه تیم آلمان، بلژیک و عربستان سعودی کمپ‌های متفاوتی را برای مدت زمان اقامت‌شان در قطر انتخاب کرده‌اند.

تیم ملی آلمان در شمال قطر و کنار ساحل شمالی این کشور اردوی خود را برپا خواهد کرد. آلمانی‌ها در کمپ زلال اقامت دارند و در استادیوم الشمال تمرین خواهند کرد که فاصله محل تمرین تا اقامتگاه آنها ۱۰ کیلومتر خواهد بود.

همچنین دو تیم ملی بلژیک و عربستان سعودی در جنوب قطر اردوی خود را برپا خواهند کرد. بلژیک در جنوب قطر و هتل ساحلی هیلتون سالوا اقامت دارد و کمپ تمرینی سالوا در یک کیلومتری این هتل نیز محل تمرین آنها خواهد بود. عربستان سعودی نیز در کمپ ساحلی سی‌لاین خواهد بود که فاصله چندانی با خاک عربستان ندارد. محل تمرین سعودی‌ها نیز در همان کمپ ساحلی است و فاصله‌ای میان محل اقامت تا محل تمرین نیست.

photo_2022-11-08_22-59-05

 

درخواست ویژه سنگال

سنگال در میان تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر یکی از ویژه‌ترین انتخاب‌های ممکن را برای اقامت خود در قطر داشته است.

سنگالی‌ها زمین تمرین باشگاه الدحیل را برای محل تمرین خود انتخاب کردند، اما ترجیح دادند به جای اقامت در یکی از هتل‌های پنج ستاره پیشنهادی محلی در نزدیکی زمین تمرین خود برای اقامت برگزینند.

سالن هندبال باشگاه الدحیل که در مجموعه همین باشگاه واقع شده، با درخواست فدراسیون فوتبال سنگال تجهیز شد تا محل اقامت تیم ملی سنگال باشد. با وجود اینکه مسئولان‌ قطری به سنگالی‌ها اعلام کردند در صورت تجهیز سالن هندبال به بهترین شکل ممکن، بازهم این محل تبدیل به اقامتگاه پنج ستاره نخواهد شد و نهایتاً امکانات هتلی چهار ستاره را دارد، اما سنگالی‌ها طبقاتی که اتاق‌های اداری سالن هندبال باشگاه الدحیل در آن قرار دارد را برای اقامت خود انتخاب کردند.

استادیوم باشگاه الدحیل نیز که در همین مجموعه قرار دارد، قرار است محل تمرین تیم ملی مراکش باشد. تیمی که در هتل وندام اقامت خواهد داشت و تا رسیدن به محل تمرین خود باید ۱۲ کیلومتر مسیر را از مرکز شهر دوحه به سمت شمال، طی کند.

photo_2022-11-08_23-00-26

اسپایر؛ میزبان قطر، استرالیا و غنا

تیم ملی قطر که به عنوان میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ در این رقابت‌ها حضور دارد، تمرینات خود را در زمین شماره سه کمپ اسپایر برگزار خواهد کرد. محل اقامت این تیم هم هتل العزیزیه است که در کمپ اسپایر دایر است و تیم‌های مختلف ملی و باشگاهی دنیا پیش از این در این هتل اقامت داشته‌اند.

ایران اردوی ۱۷ روزه خود را قبل از جام‌ ملت‌های ۲۰۱۹ امارات در محل اردوی جام‌ جهانی ۲۰۲۲ تیم ملی قطر برگزار کرده بود.

علاوه بر قطر، تیم ملی استرالیا هم که در کمپ اسپایر و زمین شماره پنج این کمپ تمرین خواهد کرد، اقامت خود را در اسپایر انتخاب کرده است. استرالیایی‌ها در مجموعه اقامتگاه آکادمی ورزشی اسپایر خواهند بود تا فاصله‌ای از زمین تمرین تا محل اقامت خود نداشته باشند.

غنا دیگر تیمی است که با اقامت در هتل دبل تیری السد و فاصله ۵.۵ کیلومتری تا کمپ اسپایر روزانه به این کمپ می‌رود تا در زمین شماره یک اسپایر تمرینات خود را برگزار کند.

photo_2022-11-08_23-01-07

 

دیدگاه تان را بنویسید