جی پلاس

انتقاد قهرمان فیتنس کشور از اعزام یک سلبریتی به مسابقات جهانی: از فشار عصبی دست چپم از کار افتاده!

قهرمان مسابقات فیتنس استایل کشور از عدم اعزام به مسابقات جهانی و اعزام نفر دوم به اسپانیا حسابی گلایه کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ مسابقات بدنسازی و پرورش اندام قهرمانی جهان در حالی به میزبانی اسپانیا برگزار شد که اعزام برخی ورزشکاران به این رقابت ها، با حواشی و انتقادات مختلفی همراه بود.

در جریان رقابت های انتخابی تیم ملی فیتنس استایل در دسته 175 سانتی متر، امین محمدی قهرمان کشور شد و مهدی ماهانی بازیگر سینما و تلویزیون در جایگاه دوم ایستاد. با این وجود چندی پیش با اعلام ترکیب تیم ملی برای مسابقات جهانی مشخص شد که نام محمدی که در انتخابی اول شده از لیست خط خورده و مهدی ماهانی قرار است به اسپانیا اعزام شود.

همین موضوع باعث ایجاد انتقادات مختلف و حواشی زیادی شد که امین محمدی، نفر اول انتخابی تیم ملی در این دسته، در گفت و گو با سرویس ورزشی جی پلاس درباره آن توضیح داد.

محمدی در ابتدا گفت: من سه دوره قهرمان فیتنس شدم و هر سال به بهانه ای اعزام نشدم و امسال هم جای من آقای ماهانی اعزام شد. در اوورالی رقابت بین نفرات اول است که نفر دوم و سوم را هم آوردند و اسپانسری را به نفر دوم من دادند.

او ادامه داد: برای مسابقات آسیایی به بازبینی رفتیم و بعد از آن گفتند که در سایت فدراسیون اسامی اعزامی ها را اعلام می کنیم. یک ساعت بعد دیدم پیجی یک استوری گذاشت و اسامی اعزامی ها را زده بود که اسم من نبود و حتی در ذخیره ها هم نبودم. بعد از پیگیری ها گفتند شما نفر اول هستی و به جهانی اسپانیا اعزام می شوی. قبل از اعزام آسیایی به من زنگ زدند و گفتند اگر می خواهی با تیم ملی بروی، پنجاه میلیون هزینه ات می شود. من هم گفتم که دوازده سال است در انتظار پوشیدن لباس تیم ملی هستم و سه سال اول شده ام اما حالا 50 میلیون هم بدهم که با تیم ملی اعزام شوم؟ گفتم من ندارم و دیدم که برای اعزام جهانی اسپانیا هم برگزار شد که نه به اردو و نه به بازبینی اعزام شدم.

قهرمان فیتنس استایل کشور در پاسخ به این سوال که فرد اعزامی شرایط این اعزام را دارد یا نه، گفت: به جای من یک شخصی را فرستادند که از زیر گلو تا ناف او کلا عمل جراحی است. پاهای ایشان پرانتزی است و زیر بغل هایش را فکر کنم عمل کرده است و نمی دونم چرا این کار را کرده اند. من می دانم این فرد راحت صد میلیون پول داده و به آقای نصیرزاده و رهنما و زندی پول داده.

انتقاد قهرمان فیتنس کشور از اعزام یک سلبریتی به مسابقات جهانی: از فشار عصبی دست چپم از کار افتاده!

او درباره پیگیری های خود برای اعزام به مسابقات جهانی، گفت: من 10 روز آژانس می گرفتم از کرج به وزارت ورزش می رفتم و از آنجا من را به حراست فدراسیون بدنسازی می فرستاد و از آنجا با آژانس به حراست استادیوم آزادی می رفتم. روزی 500 هزار فقط هزینه رفت و آمد من می شد که پیگیری می کردم. 10 روز رفتم و آمدم و آخر کار از حراست فدراسیون زنگ زدند و گفتند که آقای محمدی ما همه تلاشمان را کردیم شما اعزام شوی اما فدراسیون موافقت نکرد. واقعا این یعنی چه؟ کاش فقط یک دلیل به من بگویند که ناهنجاری داشته ام یا مشکلی در بدنم بوده که اعزام نشدم. من اول شدم و باید بروم، مگر بالاتر از اولی داریم؟ باید چندم می شدم تا به جهانی می رفتم؟ من سه سال است اول می شوم و حداقل به آسیایی می رفتم اما چرا نبردید؟

محمدی افزود: مدال هایم را بردم و جلوی وزارت ورزش نشستم و گفتم سه سال است من اول می شوم. هر سالی که مسابقه می دهم 50 میلیون هزینه ام می شود، من به فدراسیون می روم و می گویم که هزینه این سه سال را به من بدهید، این حکم و مدال برای شما، من نمی خواهم. من مسابقه داده ام که لباس تیم ملی را بپوشم و کلی هزینه کرده ام اما پولم را بدهید و حکم و مدال برای خودتان.

او در پاسخ به این سوال که آیا فقط در دسته او این اتفاق رخ داده یا در دیگر دسته ها هم چنین حرکتی صورت گرفته، گفت: در دسته های دیگر هم برای آسیایی سه نفر دیگر را اعزام کردند. برای جهانی هم همین موضوع تکرار شد که یکی از نفرات دوم یا سوم را اعزام کردند و مهدی ماهانی که در دسته من اعزام شد. فقط در این تیم من که اول شده بودم اضافه بودم؟ همه دوم و سوم ها بروند و من بمانم؟

قهرمان کشور افزود: من به همه گفته ام که الان 10 سال است مسابقه می دهم، آنقدر مدال اولی و اوورالی دارم که دنبال اولی و دومی نیستم. من دنبال لباس تیم ملی بودم و اسپانسر. من کف خیابان بزرگ شده و زندگی کرده ام. صبح تا شب در باشگاه با شاگردها باید سر و کله بزنیم، رژیم بگیریم و سختی بکشیم و پول مکمل و... را بدهیم، با سختی مسابقه می دهیم اما وقتی می بینم اینطور است دیگر برای چه مسابقه بدهم؟ چه کسی به من گفته اول شدی پس با تیم اعزام شو، به مسابقه برو یا از من حمایت کنند.

محمدی گفت: سال اول در مسابقات گفتند جایزه نقدی می دهیم که من مقام آوردم اما خبری از جایزه نقدی نبود. سال بعد در کاپ آسیا اول شدم که گفتند 1400 یورو جایزه نقدی دارد اما از آن هم خبری نشد. الان چه کسی جوابگو است؟ مگر من می توانم دوباره مسابقه بدهم؟ پارسال هم نه جایزه ما را دادند نه به مسابقات اعزام شدیم.

او در پایان با بیان اینکه هنوز هم دلیل اعزام نشدن و حق خوری علیه خودش را نمی داند، گفت: آقای ماهانی سه سال است وارد این حوزه شده و در این سه سال من اول شده ام. من آدم اعتراض نیستم و اگر دوم یا سوم می شدم اصلا به اردو هم نمی رفتم، اما وقتی اول شدم چرا نباید اعزام شوم؟ الان 15 روز است نه تمرین کرده ام و نه رژیمم را رعایت کرده ام. آنقدر فشار عصبی دارم که دست چپم از کار افتاده اما بعد از سه سال اول شدن به مسابقات اعزام نشدم.

دیدگاه تان را بنویسید