گزارش جی پلاس

معرفی گروه C جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

آرژانتین، عربستان، مکزیک و لهستان در گروه C جام جهانی ۲۰۲۲ قطر حضور دارند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فرشته مقدم: جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بیستم نوامبر (۲۹ آبان) آغاز می شود. ۳۲ تیم در هشت گروه چهار تیمی در بزرگترین رویداد جهان فوتبال رقابت می کنند. از هر گروه دو تیم نخست صعود می کنند و به همین خاطر هر بازی سرنوشت ساز خواهد بود. آرژانتین، عربستان، مکزیک و لهستان گروه C جام جهانی ۲۰۲۲ را تشکیل می دهند. در نخستین دیدار این گروه آرژانتین برابر عربستان قرار می گیرد (۲۲ نوامبر). 

آرژانتین

گروه C جام جهانی ۲۰۲۲ آلبی سلسته به عنوان تیم دوم منطقه آمریکای جنوبی در نوامبر ۲۰۲۱ به جام جهانی صعود کرد. این تیم تاکنون دو بار قهرمان جهان شده است (۱۹۷۸ و ۱۹۸۶) و در این دوره یکی از شانس های اصلی قهرمانی است. لیونل اسکالونی که دوران موفقی در آلبی سلسته داشته است و پس از سال ها آرژانتین را قهرمان کوپا آمه‌ریکا (۲۰۲۱) کرد می خواهد ارزشمندترین جام را نیز بالای سر ببرد. تیم اسکالونی ۳۵ بازی است که شکست نخورده است و آخرین بار این اتفاق دوم جولای ۲۰۱۹ اتفاق افتاد. رهبر آلبی سلسته در زمین لیونل مسی است. ستاره آرژانتینی آخرین جام جهانی خود را تجربه می کند و دوست دارد قهرمانی در جهان را نیز به ویترین افتخاراتش بیفزاید. کادر فنی و همه بازیکنان تمام تلاش خود را خواهند کرد تا مسی به آرزویش برسد. ویژگی برجسته آرژانتین اسکالونی اتحادش است. 

عربستان

گروه C جام جهانی ۲۰۲۲تیم ملی عربستان صعودش به قطر پس از پیروزی ژاپن مقابل استرالیا قطعی شد. این ششمین حضور سعودی ها در جام جهانی است. بهترین نتیجه شان در ۱۹۹۴ آمریکا رقم خورد که به یک هشتم نهایی راه یافتند. پس از آن فراتر از مرحله گروهی نرفتند. اروه رنار فرانسوی هدایت عربستان را از سال ۲۰۱۹ بر عهده گرفت. سرمربی ۵۴ ساله دومین جام جهانی اش را تجربه می کند و در دوره قبل به عنوان سرمربی مراکش در روسیه حضور داشت. اغلب بازیکنان عربستان در لیگ داخلی بازی می کنند. سالم الدوسری، مهره برجسته تیم است. او بازیکن مستعد و توانمندی است که به خوبی با توپ بازی میکند، سریع است و از کناره ها نفوذ می کند. او می تواند در نقاط مختلف خط میانی و حتی خط حمله بازی کند. 

مکزیک

گروه C جام جهانی ۲۰۲۲

تیم ملی مکزیک مارس ۲۰۲۲ با پیروزی مقابل السالوادور به جام جهانی صعود کرد. این تیم از سال ۱۹۹۴ در همه دوره های جام جهانی حضور داشته است و بهترین نتیجه اش حضور در یک چهارم نهایی است. تاتا مارتینو در سال ۲۰۱۹ به عنوان سرمربی جدید مکزیک معرفی شد. او دومین جام جهانی اش را تجربه می کند. پیش از این هدایت اروگوئه را در ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی بر عهده داشت. سرمربی آرژانتینی بازیکنان خوبی در اختیار دارد با تجربه بین المللی در هر پست‌ که آن نقطه قوت تیمش به حساب می آید. رائول آلونسو خیمنس گلزن تیم است اما بازیکن برجسته مکزیک ایروینگ لوسانو است. بازیکن ناپولی استعداد زیادی دارد و می تواند در حملات تیم نقش مهمی را ایفا کند. 

لهستان

گروه C جام جهانی ۲۰۲۲

تیم ملی لهستان در پلی آف توانست حضورش را در قطر قطعی کند. این تیم نهمین جام جهانی خود را تجربه می کند و دو بار در جایگاه سوم قرار گرفته است (۱۹۷۴ و ۱۹۸۲). لهستان مانند دهه ۷۰ و ۸۰ ترسناک نیست اما تیم خوبی دارد. چزلاو میخنیویچ که از سال ۲۰۲۲ هدایت لهستان را بر عهده گرفت نخستین جام جهانی خود را تجربه می کند. او یکی از بهترین گلزنان جهان یعنی روبرت لواندوفسکی را در اختیار دارد. هافبک های تیم تمام تلاششان را خواهند کرد تا توپ را در محوطه جریمه به ستاره لهستانی برسانند. مهاجم بارسلونا قادر است در هر شرایطی گلزنی کند. دیگر بازیکنان برجسته لهستان، پیوتر زیلینسکی و آرکادیوش میلیک هستند. زیلینیسکی یکی از مهره های مهم تیم در حملات است و میلیک در خط حمله به لواندوفسکی کمک خواهد کرد. لهستان می تواند یکی از تیم های صعود کننده به دور بعد باشد. 

دیدگاه تان را بنویسید