مجازات سنگین در انتظار دوپینگی ها

فدراسیون پزشکی ورزشی به دنبال ایجاد محدودیتی جدید برای ورزشکاران دوپینگی است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ رییس فدراسیون پزشکی ورزشی خواستار استعلام فدراسیون‌های ورزشی از فدراسیون‌های جهانی مرتبط، نسبت به محرومیت از مربی‌گری به دلیل دوپینگ برای ورزشکارانی شد که مرتکب تخلف دوپینگ می‌شوند.

ایسنا نوشت: بر اساس اعلام اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری، قوانین این اتحادیه به گونه‌ای است که اگر ورزشکاری مرتکب دوپینگ شود به مدت ۵ سال پس از پایان محرومیتش حق مربی‌گری ندارد و بر همین اساس سال گذشته ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (ایران نادو) در نامه‌ای به فدراسیون دوچرخه سواری اعلام کرد این قانون اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری است و باید رعایت شود.

به تازگی اما غلامرضا نوروزی، رییس فدراسیون پزشکی ورزشی در مجمع فوق‌العاده فدراسیون وزنه‌برداری به اعضای مجمع این فدراسیون پیشنهاد داد نسبت به محرومیت از مربی‌گری به دلیل دوپینگ برای ورزشکارانی که مرتکب این تخلف می‌شوند با فدراسیون جهانی مکاتبه‌ای انجام شود تا پس از دریافت پاسخ فدراسیون جهانی، شاهد ایجاد اشکال و چالش نباشیم.

وی با بیان اینکه در دوچرخه‌سواری اگر ورزشکاری مرتکب دوپینگ شود به مدت ۵ سال پس از پایان محرومیتش حق مربی‌گری ندارد، عنوان کرد: با توجه به اینکه در رشته دوچرخه‌سواری چنین مسئله‌ای مطرح شده است باید نسبت به سایر رشته‌های ورزشی رفتار پیشگیرانه داشته باشیم.

گفتنی است در مورد فدراسیون وزنه‌برداری قرار بر این شد که این فدراسیون از فدراسیون جهانی استعلام کرده و پس از دریافت پاسخ نسبت به محرومیت از مربی‌گری به دلیل دوپینگ برای ورزشکارانی که مرتکب این تخلف می‌شوند در مجمع سالانه خود تصمیم‌گیری کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید