باشگاه ها مکلف به تامین تجهیزات var هستند

سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره آخرین وضعیت ورود کمک داور ویدیویی به فوتبال ایران توضیح داد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ احسان اصولی د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر مورد آخرین مصوبه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال مبنی بر اینکه باشگاه‌ها باید شرایط حضور VAR د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر ورزشگاه‌های خود فراهم کنند و انتقاد برخی باشگاه‌ها نسبت به این تصمیم اظهار داشت: د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر همه دنیا به این شکل است،‌ همان‌گونه که معرفی،‌ تأمین شرایط و پرداخت هزینه‌های استادیوم‌ها برعهده باشگاه‌ها است،‌ باید شرایط حضور VAR را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نیز فراهم کنند. اگر یادتان باشد زمانی بحث ورود گیت‌های ورودی و صندلی‌های ورزشگاه‌ها مطرح شده بود و این مسائل به تعامل باشگاه‌ها با ورزشگاه‌های طرف قرارداد بازمی‌گردد و باید روی این مسائل با هم به تفاهم برسند.

وی افزود: ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ز دید فدراسیون فوتبال متولی معرفی و تجهیز ورزشگاه به الزاماتی که فوتبال ما را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به سمت حرفه‌ای‌تر شدن می‌برد و جزو ضروریاتی هستند که همه اذعان دارند این روزها د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر فوتبال ما جایش خالی است، هستند. VAR نیز جایش د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر فوتبال ما خالی است و این موضوع بر عهده باشگاه‌ها قرار دارد. ما د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر معرفی شرکت طرف قرارداد،‌ گرفتن تخفیف‌،‌ مساعدت‌های اولیه، ضمانت‌ها،‌ پشتیبانی‌ها،‌ اطمینان‌ّخشی‌ها و... کارها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام می‌دهیم، اما تجهیزات د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر نهایت متعلق به ورزشگاه و باشگاهی خواهد بود که ورزشگاه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به عنوان محل میزبانی دیدارهای خانگی‌اش معرفی کرده است.

سخنگوی فدراسیون فوتبال عنوان کرد: برای اینکه فوتبال ما شکل حرفه‌ای‌تر پیدا کند و به نیازی که همه به وجودش اذعان دارند پاسخ بدهیم،‌ باید به سمت همین موضوع حرکت کنیم. امیدوارم باشگاه‌ها د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر تعامل با فدراسیون فوتبال و مجموعه‌ای که قرار است تجهیزات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به وجود بیاورند بتوانند تجهیزات کامل را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر اختیار بگیرند.

اصولی خاطرنشان کرد: بیشتر باشگاه‌های خصوصی نگران موضوع هستند اما امیدوارم این دغدغه برای آنها رفع شود، ‌ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ز طرفی د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر مقایسه با مجموع هزینه‌ای که باشگاه‌ها د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر طول سال برای تیم‌داری حرفه‌ای د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر سطح لیگ برتر دارند، این عدد خیلی بزرگ نیست. می‌توانند د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر مجموع هزینه‌های خود مدیریت کنند،‌ زیرا ماحصل این هزینه رفتن به سمت فوتبال حرفه‌ای و کمتر ضربه دیدن است. همه نیاز داریم،‌ نیاز به VAR د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر فوتبال ما کاملا ملموس است.

وی افزود: ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ز طرفی اگر باشگاه‌ها و داوران ما بخواهند د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر سطح بین‌المللی حضور داشته باشند باید مجهز شدن به VAR محقق شود.

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر خصوص اینکه آیا زیرساخت‌های ورود VAR به ایران به نیم فصل دوم یا ابتدای فصل آینده لیگ برتر می‌رسد،‌ توضیح داد: دوستان ما د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر کارگروه VAR با محوریت کمیته داوران و چند بخش دیگر فدراسیون برای انتخاب شرکت طرف قرارداد به دو گزینه نهایی رسیده‌اند. ان‌شاءالله با توجه به ورود تجهیزات به کشور تأییدیه نهایی دستگاه‌های نظارتی نیز اخذ شود. با یکی ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ز این شرکت‌ها قرارداد می‌بندیم و سپس این شرکت شروع به تجهیزات ورزشگاه‌هایی می‌کند که آمادگی بیشتری دارند و زمینه آنها ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ز نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای استفاده ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ز این سیستم فراهم باشد.

اصولی افزود: VAR نیاز به پهنای باند،‌ اتاقک مخصوص و تجهیزات داخل ورزشگاه دارد، این متغیرها به زودی محقق خواهد شد. هدف‌گذاری خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای استفاده ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ز این سیستم د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر نیم فصل دوم گذاشته‌ایم،‌ اما قولی نمی‌دهیم. هرچند تلاش می‌کنیم به این نقطه برسیم، به این دلیل قول نمی‌دهیم که ممکن است اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی رخ بدهد و مسائلی به وجود بیاید که استفاده ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ز این سیستم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ عقب یا جلو ببرد. نمی‌خواهیم قولی بدهیم که نتوانیم به آن عمل کنیم،‌اما طبق هدف‌گذاری انجام‌شده تلاش می‌کنیم شاهد استقرار تجهیزات VAR د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر ورزشگاه‌ها باشیم.

وی د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر خصوص آخرین وضعیت هتل تیم ملی د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر جام جهانی 2022 قطر و اینکه ظاهرا شرایطی فراهم شده تا آسانسورهای سه طبقه ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ز این هتل برای تردد بهتر ملی‌پوشان د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر اختیار ایران قرار بگیرد، اظهار داشت: هفته گذشته داوود پرهیزکار و برخی دوستان د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر حوزه اجرای فدراسیون به قطر سفر کرده و ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ز تجهیزات و امکانات بازدید کردند. همه متغیرها و آیتم‌های موردنظر بررسی شد و د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر جلسه روز شنبه هیات رئیسه به این موضوع پرداختیم. پرهیزکار توضیح داد و گزارشی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به هیات رئیسه و رئیس فدراسیون تقدیم کرد.

سخنگوی فدراسیون فوتبال اظهار داشت: دوستان ما د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر حوزه سازمان و ساختار اجرایی فدراسیون تمام تلاش خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به کار بستند تا بهترین شرایط د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر این هتل مهیا شود و ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ز تیم ملی د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر این هتل به بهترین شکل میزبانی شود. بین کشورهایی که در جام جهانی حضور دارند باید بهترین امکانات د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر اختیار تیم ملی ما قرار بگیرد تا بازی‌های خوبی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر این رقابت‌ها شاهد باشیم.

اصولی د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر خصوص محل برگزاری مراسم رونمایی ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ز لباس تیم ملی با توجه به اینکه تاریخ 15 آبان برای این مراسم اعلام شده است، عنوان کرد: برای روز 15 آبان صحبت شد اما این تاریخ هنوز نهایی نشده است. زمان قطعی به زودی اعلام خواهد شد و مراسم محدودی نیز برگزار می‌کنیم. البته به احتمال زیاد د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر همین هفته مراسم برگزار خواهد شد. یکی ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ز گزینه‌های ما یکشنبه هفته آینده است اما این موضوع هنوز قطعی نشد.

وی د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر مورد وضعیت محمدحسین کنعانی‌زادگان و شجاع خلیل‌زاده برای بازگشت به اردوی تیم ملی با توجه به مخالفت باشگاه الاهلی قطر برای حضور این مدافع د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر جمع ملی‌پوشان تا قبل ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ز آغاز فیفادی گفت: دوستان د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر حال مذاکره هستند تا این موضوع حل و فصل شود. دپارتمان تیم‌های ملی پیگیر ماجرا است، اما روز گذشته دیدیم که کی‌روش نسبت به این موضوع صحبت کرد. امیدوارم رایزنی‌ها جواب بدهد تا حضور شایسته این دو ملی‌پوش را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر کنار تیم ملی داشته باشیم.

سخنگوی فدراسیون فوتبال د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر خصوص اینکه با توجه به غیبت شهره موسوی نایب رئیس بانوان این مجموعه د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر یک جلسه هیات رئیسه د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر دوره سرپرستی میرشاد ماجدی و دو جلسه غیبت او د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر دوره ریاست مهدی تاج اگر این فرد د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر جلسه شنبه هفته آینده شرکت نکند، طبق اساسنامه باید ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ز سمت خود عزل شود، پاسخ داد: این موضوع مخصوص موسوی نیست. طبق بند اساسنامه بلاتصدی بودن هر عضو هیات رئیسه مشخص است و اگر عضوی 4 جلسه متوالی د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر جلسات غیبت کند،‌ هیات رئیسه باید طبق اساسنامه د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر مورد او اقدام کند.

دیدگاه تان را بنویسید