بیانیه عجیب باشگاه اوکراینی علیه تیم ملی فوتبال ایران

باشگاه شاختاردونتسک در بیانیه ای عجیب و غیرمنطقی درخواست داد که اوکراین جایگزین ایران در جام جهانی شود!

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، با وجود اینکه فیفا نسبت به حاشیه سازی رسانه های خارجی برای حذف ایران از جام جهانی اهمیت نداد حالا باشگاه شاختاردونتسک اوکراین با انتشار بیانیه ای عجیب درخواست غیرمنطقی و نادرستی از فیفا کرد و خواستار جایگزینی اوکراین با ایران در جام جهانی 2022 قطر شد.

در این بیانیه که سرگئی پالکین مدیر اجرایی باشگاه شاختار دونتسک نوشته، آمده است:

"اوکراین باید در جام جهانی باشد. ایران لیاقت بودن در آنجا را ندارد! در حالی که دولت ایران از تماشای بازی تیم ملی خود در جام جهانی لذت خواهد برد، اوکراینی‌ها توسط پهپادها و موشک‌ها کشته خواهند شد. تقریباً 250 پهپاد تاکنون به شهرهای آرام اوکراین حمله کرده‌اند.

باشگاه فوتبال شاختار دونتسک از فیفا و تمامی جامعه جهانی می‌خواهد که فوراً تیم ملی ایران را از حضور در جام جهانی محروم کنند. این یک تصمیم عادلانه خواهد بود. جای خالی را باید تیم ملی اوکراین بگیرد که ثابت کرد شایسته حضور در مسابقات جهانی است، تیمی که با شرایط نابرابر با سایر تیم‌های ملی در مرحله پلی‌آف صعود به جام جهانی 2022، با دل و جان بازی کرد. این تصمیم از نظر تاریخی و ورزشی قابل توجیه است.

من از همه می‌خواهم که به فشار بر بوروکراسی فوتبال بپیوندند. اینکه اشتباهات جام جهانی 2018 روسیه را تکرار کنیم و پشت تِز پوچ درباره غیرسیاسی بودن ورزش پنهان شویم، کافی است."

 

دیدگاه تان را بنویسید