خاطره سرمربی سپاهان از فداکاری کریم بنزما برای رونالدو

سرمربی سپاهان که سال ها قبل مربی رئال مادرید بود، درباره ویژگی های شخصیتی کریم بنزما که او را تبدیل به بهترین بازیکن جهان کرد، سخن گفت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، ژوزه مورایس، سرمربی سپاهان روزگاری نه چندان دور مربی رئال مادرید بود و با ستاره هایی مانند کریم بنزما که به تازگی توپ طلا را تصاحب کرد، کار می کرد. مورایس در نشست خبری پیش از دیدار مقابل تراکتور به حضور در کادرفنی ژوزه مورینیو و کار کردن با کریم بنزما اشاره کرد.

خوشحالم از هفته تربیت بدنی

مورایس در ابتدای صحبت‌هایش گفت: همین که یک هفته هست که مربوط به ورزش می‌شود، جالب است. اولین باری است که من در کشوری هستم که هفته‌ای به نام ورزش نامگذاری شده است. برای من جالب است و خواستم این را تبریک بگویم. حالا چیزی که می‌گویم از صمیم قلبم است، چیزی که به آن باور دارم، من عاشق ورزش هستم و با ورزش بزرگ شدم یک‌جورهایی.

اولین باری است که چنین چیزی را می‌شنوم

وی افزود: تمام خوشحالی و شادابی و اتفاقات زندگی و تمام دوستانی که در کل دنیا دارم، از ورزش است. وقتی راجع به ورزش صحبت می‌کنم، در مورد اتحاد و خوشحالی و عشقی است که بهم می‌ورزیم. می‌خواستم این را بگویم که اولین باری است که در کشوری هستم که چنین هفته‎‌ای را جشن می‌گیرند. من در خیلی جاها بودم و هفته‌هایی بود که به نام ورزش‌های زمستانی و... نامگذاری شده بود اما اولین باری بود چنین چیزی را شنیدم و خیلی ارزشمند است. حالا بخواهیم در مورد بازی صحبت کنیم، می‌توانیم ربط بدهیم به این موضوع که بازی با چنین حسی برگزار خواهد شد.

زندگی هم مثل فوتبال است

سرمربی سپاهان همچین راجع به بازی گفت: بازی فردا جایی است که تمام این ارزشها جمع می‌شود و در یک بازی دوستانه و خوب، تیم برتر برنده می‌شود. اما در کل ما متحد برای یک کشور و یک فوتبال هستیم. این دقیقا چیزی است که می‌توانم بگویم زندگی همینطور است و می‌توانیم رقابت کنیم اما در آخر همگی دوست هستیم و در آخر همگی انسان هستیم. این فقط یک بازی است. نمی‌توانیم فراموش کنیم که همگی انسان هستیم و عشق تنها دلیلی است که همه ما اینجا هستیم. چیزی که من دوست دارم، دوست دارم کمترین جنگ و دعوا و بحث با داور را ببینم و بیشتر بازی فوتبال را داشته باشیم.

در فوتبال به دنبال انتقام و کری نیستم

او در مورد اینکه سه مربی خارجی در لیگ داریم و ساپینتو را در هفته اول شکست داده و برایش کری انتقامی خوانده و همچنین احتمال شکست دیگر مربی خارجی لیگ، قربان بردیف گفت: یک جورهایی من در رابطه با بازی فردا همه چیز را گفتم و به تیم حریف احترام می‌گذارم. خواسته من فوق العاده قوی است که می‌خواهم ببرم و مطمئن باشید تمام تمرکزم روی این داستان است. تمام انرژی، قدرت و شادابی‌ام را جمع می‌کنم که بتوانم بازی را ببرم و در مورد انتقام، کری یا هرچیزی، به نظرم [فوتبال] اصلا راجع به این چیزها نیست و همه‌اش راجع به مهارت و انرژی است و فوتبال زیبایی خاص خودش را دارد.

کریم بنزما یک شخصیت فوق‌العاده دارد

سرمربی پرتغالی سپاهان با اشاره به جایزه توپ طلای کریم بنزما عنوان کرد: راجع به کریم، چیزی که من از اولین صحبت‌هایم با او به یاد دارم، این است که زمانی وجود داشت که او گل زیاد نمی‌زد و زیاد هم خوشحال نبود از این موضوع. سرمربی خواست یک جلسه با او بگذارد و چون من فرانسوی بلدم، مورینیو خواست من هم در آن جلسه باشم. خیلی جالب بود که آمد و پرسید مورینیو چه چیزی می‌خواهی از من؟ می‌خواهی گل بزنم؟ یک جوری برخورد کرد که انگار نمی‌دانست ماموریتش گل زدن است.

بنزما خیلی کارها برای رونالدو کرد

وی افزود: بعد رفت و شروع کرد به گل زدن. او انسان فوق‌العاده خوب، بازیکن عالی و یک هم‌تیمی عالی بود. البته بیشتر بازیکنان انسانهای خوبی هستند اما کریم یک شخصیت متفاوتی داشت. او هیچ وقت ناراحت نمی‌شد و اگر دقت کنید، همیشه لبخند روی لبهای اوست. فکر می‌کنم در زمانهایی که بازی می‌کرد، یکی از بهترین بازیکنان بود اما سخت بود که با حضور کریستیانو، اینطوری بدرخشد. خیلی کارها حتی برای کریستیانو کرد که او گل بزند و حتی برای هیگوآین. بعد تجارب آنها را کسب کرد و پاداش زحماتش را گرفت.

شایعات در مورد نژادمهدی درست نیستند

مورایس در پایان در پاسخ به سوالی پیرامون غیبت نژادمهدی در ترکیب و شکل‌گیری شایعات اظهار داشت: می‌خواهید چه چیزی بدانید؟ نژادمهدی؛ می‌دانید فقط در مورد او نیست و در مورد من است. می‌توانم چیزی را بگویم که او یک انسان فوق العاده با قلب خیلی خیلی خوب است. بعضی مواقع چیزی این وسط است که من باید اعتماد را داشته باشیم و الان بحث اعتماد است. من باید بدانم وقتی بازیکن در داخل زمین است، من می‌توانم از چه کیفیتی در مورد او استفاده کنم. یک جورهایی من باید با خودم کنار بیایم با استراتژی و ایده‌های من در مورد حفظ توپ یا هرچیز دیگری، از او استفاده کنم. من بیشتر و بیشتر با بازیکنان آشنا می‌شوم و به این فکر می‌کنم که او از لحاظ شخصیتی، شخصیت فوق‌العاده قوی دارد. بیشتر بازیکنان را شناسایی می‌کنم که بیشتر به آنها اعتماد کنم. بحث بعضی مواقع مهارت فنی نیست و مسئله شخصیتی است. شاید شما شایعاتی در مورد او شنیده باشید اما همه غلط هستند و این تنها چیزی است که می‌توانم در مورد او بگویم.

دیدگاه تان را بنویسید