امیدواری رئیس فدراسیون جهانی وزنه برداری به موفقیت ایران

رئیس فدراسیون جهانی وزنه برداری در مورد شرایط فدراسیون جهانی و وزنه برداری ایران توضیح داد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ محمد جلود رییس فدراسیون جهانی وزنه برداری در حاشیه رقابت های قهرمانی آسیا در بحرین در خصوص اساسنامه گفت: کارهای زیادی برای اصلاح اساسنامه فدراسیون جهانی انجام شده و البته هنوز اصلاحاتی در نظر داریم که باید اعمال شود. یکی از تفاوت‌های اساسنامه جدید حضور هفت زن در هیات اجرایی است در حالی که در سایر رشته‌ها حداکثر دو یا سه خانم حضور دارند. همچنین سه عضو کمیسیون ورزشکاران در کنگره حق رای خواهند داشت که در سایر رشته‌ها ممکن است حداکثر یک نفر این حق را داشته باشد. اساسنامه جدید از نظر توجه به بانوان و کمیسیون ورزشکاران و ... کامل و جامع و راضی کننده است اما در تلاشیم که همه چیز طبق درخواست و پیشنهادات IOC به درستی انجام شده و منطبق با موارد تذکر داده شده باشد.

وی اشاره به درخواست IOC در زمینه مبارزه با دوپینگ گفت: بسیار در تلاشیم که تمام آنچه IOC در زمینه مبارزه با دوپینگ خواسته را انجام بدهیم اما همه موارد مربوطه در حوزه فعالیت ITA قراردارد که یک نهاد مستقل به شمار می رود. با کمک آنها در المپیک 2020 توکیو تنها رشته بدون دوپینگ بودیم.»

جلود با بیان اینکه قاره آسیا، قدیمی ترین و قدرتمندترین قاره جهان در وزنه برداری است ادامه داد: آسیا یکی از قدیمی ترین و قدرتمندترین قاره های جهان و محل کشورهای مدعی و قوی در وزنه برداری است. در سه دوره گذشته المپیک 12 مدال طلا از مجموع مدال‌ها به وزنه برداران آسیایی رسیده و کشورهایی مثل ایران، ازبکستان و چین دارای وزنه برداران درجه یک جهانی هستند. فدراسیون جهانی و آسیایی در تعامل و همکاری با یکدیگر برای توسعه و تقویت وزنه برداری در آسیا تلاش خواهند کرد.

جلود در پایان درباره وزنه برداری ایران عنوان کرد: سال‌هاست که با وزنه برداری ایران آشنایی دارم. ما از دو کشور همسایه و برادر هستیم. سجاد (انوشیروانی) دارنده مدال نقره المپیک لندن است، تحصیلکرده و با تجربه است و باور دارم که وزنه برداری ایران با حضور وی و البته حمایت ما بیش از این رشد خواهد کرد. ما برای همکاری و حمایت از وزنه برداری ایران آماده هستیم. برای فدارسیون ایران آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم پرچم ایران را در بازی‌های المپیک 2024 برافراشته ببینم.

دیدگاه تان را بنویسید