دومین برد بزرگ فوتبال ایران!

پیروزی شاگردان کی‌روش مقابل اروگوئه، دومین برد بزرگ تاریخ فوتبال ایران از نظر رنکینگ رقبا بود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، روز گذشته (جمعه) یکم مهر 1401، تیم ملی فوتبال ایران در یک بازی دوستانه به مصاف تیم ملی اروگوئه رفت که در پایان با تک گل مهدی طارمی به پیروزی دست یافت. پیروزی که از نظر رنکینگ رقبای تاریخ فوتبال ایران، دومین برد بزرگ فوتبال ایران به شمار می‌رود.

در حال حاضر تیم ملی اروگوئه با داشتن ستارگان جوانی چون فدریکو والورده‌ (رئال مادرید)، داروین نونیز (لیورپول)، رونالد آرائوخو (بارسلونا) و ... در ترکیب خود، رنکینگ 13 فیفا را به خودش اختصاص داده‌ است تا همواره یکی از قدرت‌های بزرگ فوتبال جهان به شمار برود.

پیش از این اما تیم ملی ایران در 6 فروردین 1394 و پس از جام جهانی 2014، در یک بازی تدارکاتی به مصاف تیم ملی شیلی رفت که موفق شد با نتیجه 2 بر صفر (گل‌های ایران: جواد نکونام و وحید امیری) حریف خود را شکست دهد. شیلی در آن دوره تیم پنجم رنکینگ فیفا بود و با این اوصاف می‌توان گفت بزرگ‌ترین برد فوتبال ایران (از نظر رنکینگ حریفان) مقابل این حریف آمریکای جنوبی رقم خورده است.

نکته قابل توجه اما سرمربیگری کارلوس کی‌روش در هر دوی این بازی‌ها بوده است. مرد پرتغالی که به تازگی و بار دیگر هدایت یوزهای ایرانی را در اختیار گرفته است، با نمایش خوب شاگردانش مقابل اروگوئه نشان داد که برای کسب موفقیت با ایران در جام جهانی 2022 قطر آماده است.

تیم ملی ایران در قطر با تیم‌های انگلیس، ولز و آمریکا هم گروه است و باید دید آیا شاگردان کی‌روش می‌توانند نخستین صعود تاریخ فوتبال ایران به دور حذفی جام جهانی را رقم بزنند یا خیر؟

دیدگاه تان را بنویسید