کروات ها پشت اسکوچیچ در آمدند/ برانکو: عملکرد کی روش مشخص است!

برانکو ایوانکوویچ و وینگو بگوویچ، مربیان کروات از دراگان اسکوچیچ هموطن خود که به تازگی از تیم ملی برکنار شده، حمایت کردند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، با برکناری دراگان اسکوچیچ از هدایت تیم ملی فوتبال ایران، مربیان کروات از جمله برانکو و بگوویچ از هموطن خود حمایت کردند. 

برانکو ایوانکوویچ: نمی دانم چرا اسکوچیچ را تغییر دادند/ عملکرد کی روش در ایران و کشورهای دیگر مشخص است

برانکو ایوانکوویچ از برکناری هموطنش در ایران ناراحت است. او در رابطه با برکناری اسکوچیچ گفت: اسکوچیچ در تیم ملی ایران نتایج خیلی خوبی را گرفت و سریع‌ترین صعود ایران به جام جهانی را رقم زد. به همین دلیلی فکر می‌کنم او شایستگی نشستن روی نیمکت تیم ملی ایران را به خاطر زحماتی که کشیده بود، دارا بود اما به هر حال من نمی‌دانم چرا اسکوچیچ را تغییر دادند و فرد دیگری را به‌عنوان سرمربی تیم ملی ایران انتخاب کردند.

سرمربی سابق تیم ملی ایران درباره بازگشت کی روش به این تیم گفت: به هر حال کارنامه هر مربی مشخص است و مربیانی که در ایران و کشورهای دیگر هم کار کرده‌اند عملکردشان کاملاً مشخص است. از این‌رو من نیازی نمی‌بینم که در رابطه با کارنامه مربی دیگر حرفی بزنم. از سویی اصلاً دوست ندارم در رابطه با کی‌روش حرف بزنم و در مورد ایشان صحبتی داشته باشم.

وینگو بگوویچ: به اسکوچیچ گفتم تو را هم مثل ایویچ برمی‌دارند؛ اگر دادگان پشت برانکو نبود، او هم قربانی می شد!

وینگو بگوویچ، مربی سابق پرسپولیس و تیم های مختلف ایرانی درباره رکناری اسکوچیچ می گوید: فدراسیون فوتبال هر کشوری در رابطه با مربی تیم ملی صاحبنظر است اما من فکر می‌کنم روا نبود با مربی که در سخت‌ترین شرایط، سکان هدایت تیم ملی را بر عهده گرفته و آن را به جام جهانی رسانده بود این گونه برخورد می‌کردند. البته من می‌دانستم که در نهایت مسئولان فدراسیون اسکوچیچ را نگه نمی‌دارند و با او هم مانند مربیان قبلی برخورد می‌کنند.

وی ادامه داد: چهار ماه پیش با اسکوچیچ، هموطنم تماس گرفتم و به‌دلیل شناختی که از شرایط فوتبال و فدراسیون و جو حاکم بر آن داشتم به او گفتم مواظب باش اینها تو را هم برمی‌دارند همان طور که 14 روز قبل از جام جهانی، ایویچ بزرگ را که در زمان خودش یکی از بهترین مربیان دنیا بود، برداشتند و به او هم رحم نکردند و یک مربی دیگر ایرانی را جای او گذاشتند. در حال حاضر هم دیدیم که این اتفاق افتاد و خیلی راحت کی‌روش را جایگزین اسکوچیچ کردند.

این مربی کروات درباره رفتاری ایرانی ها با مربیان کروات نیز گفت: آن موقع هم می‌خواستند برانکو را برکنار کنند اما مدیری شجاع به‌نام دادگان در رأس فدراسیون فوتبال ایران قرار داشت. به همین دلیل آقای دادگان به خاطر اعتقادش به برانکو حتی به مجلس رفت و از برانکو دفاع کرد و اجازه نداد که این مربی خوب کروات را مانند بقیه مربیان کروات ازجمله ایویچ و اسکوچیچ قربانی عقاید و نظرات شخصی خودشان بکنند.

دیدگاه تان را بنویسید