جی پلاس

نمره قبولی خریدهای یحیی/ تا دندان مسلح!

خریدهای جدید یحیی گل‌محمدی برای پرسپولیس، تا پایان هفته چهارم لیگ برتر نمره قبولی را دریافت کرده‌اند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، تیم پرسپولیس پس از ۳۹۷ روز موفق شد در پایان هفته چهارم فصل جاری رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران، بار دیگر و موقتاً با ۸ امتیاز صدرنشینی را تجربه کند که باعث شد بار دیگر خریدهای ابتدای فصل این تیم نظرات را به خود جلب کند. چرا که به نظر می‌رسد آن‌ها موفق شده‌اند انتظارات یحیی گل‌محمدی را در همین ابتدای فصل برآورده کنند.

تیم پرسپولیس تهران در فصل گذشته رقابت‌ها با عملکرد ضعیف خط دفاعی خود بارها شاهد تغییر ترکیب خود در این بخش بود و عملکرد ضعیف حامد لک درون دروازه سرخ‌های پایتخت نیز از دیگر نقاط ضعف تیم یحیی گل‌محمدی به شمار می‌رفت که اعتراضات زیادی را به همراه داشت. شاید بتوان این موضوع را یکی از اصلی‌ترین دلایل ناکامی آن‌ها در کسب عنوان قهرمانی ششم دانست.

گل‌محمدی که در فصل گذشته با تغییرات مکرر در خط دفاعی خود بارها مهر تاییدی بر ضعف دفاع قرمزپوشان زده بود، برای فصل جاری از همان ابتدای کار تمرکز خود را در فصل نقل و انتقالات روی تقویت خط دفاعی پرسپولیس گذاشت. او با خرید بازیکنانی چون مرتضی پورعلی‌گنجی و گولسیانی نشان داد که نقطه ضعف تیم خود را می‌داند و با جذب علیرضا بیرانوند هم برای سنگربانی سرخ‌ها، خط دروازه و دفاع خود را به یکی از نقاط قوت قرمزهای پایتخت تبدیل کرد.

در هفته چهارم فصل جاری لیگ برتر فوتبال ایران، تیم پرسپولیس موفق شد با نتیجه دو بر صفر صنعت نفت آبادان را شکست دهد و بالاتر از فولاد خوزستان در صدر جدول قرار بگیرد، اما نکته قابل توجه در این چهار هفته عدم دریافت گل توسط تیم پرسپولیس است. شاگردان یحیی گل‌محمدی تا پایان هفته چهارم تنها تیم حاضر در رقابت‌های لیگ هستند که گلی را از حریفان دریافت نکرده‌اند تا نشان دهند که در خط دفاعی به استحکام قابل توجهی دست یافته‌اند.

با چنین عملکردی انتظار می‌رود که در هفته‌های آینده نیز با به هماهنگی و آمادگی کامل رسیدن مرتضی پورعلی‌گنجی با گولسیانی، خط دفاعی قرمزها بیش از این نیز مستحکم شود که قطعاً می‌تواند نقطه قوت آن‌ها برای دست یافتن به عنوان قهرمانی باشد. 

به این ترتیب می‌توان گفت که خریدهای پرسپولیس تا کنون عملکرد خوبی داشته‌اند و ۱۰۰ درصد انتظارات را برآورده کرده‌اند، اما باید دید که در ادامه فصل چه نتایجی توسط گل‌محمدی و تیمش به دست خواهد آمد. چرا که ضعف گل‌زنی در این تیم نیز تا حدودی قابل مشاهده است. 

البته گل‌محمدی و مدیران پرسپولیس در پی آن هستند تا با جذب بازیکنانی چون شیخ دیاباته نقطه ضعف خود در این زمینه را نیز برطرف کنند، هرچند که با حضور لوکادیا که موفق شد نخستین گل خود برای پرسپولیس را مقابل صنعت نفت به ثمر برساند، به نظر باید تیم یحیی را یکی از تکمیل‌ترین تیم‌ها در فصل جاری دانست. بدون شک با آمادگی این دو مهاجم خارجی، آن‌ها در زمینه گلزنی نیز یکی از موفق‌ترین تیم‌ها خواهند بود.

دیدگاه تان را بنویسید