آرن داوودی در گفت وگو با جی پلاس؛

در بسکتبال فقط به دنبال منافع خودمان هستیم/ به خاطر بازی ایران و استرالیا خیلی خوشحالم!

ملی پوش سابق نسل طلایی ایران گفت: در جامعه بسکتبال به جایی رسیدیم که برای منافع شخصی خودمان تخریب می‌کنیم و تا وقتی این اتفاقات باشد معضلات بزرگ حل نمی‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

آرن داوودی ملی پوش اسبق تیم ملی بسکتبال در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در خصوص دیدار ایران و استرالیا از پنجره چهارم مقدماتی جام جهانی گفت: من به خاطر این بازی خیلی خوشحال هستم چون بچه‌ها واقعا سه کوارتر جانانه جنگیدند اما آخرش به خاطر کم تجربگی بازیکنان جوان باختیم و باید تجربه بازی بیشتری بدست بیاورند. از طرفی خستگی باعث شد کوارتر چهارم از لحاظ ذهنی و بدنی افت کنند ولی خیلی خوب بازی کردند و من برای جوان‌ترها خیلی خوشحال هستم. در هر حال بازی کردن در خاک استرالیا که بازیکنان بزرگی دارد سخت است.

او افزود: وقتی حدود 15 سال پیش نسل ما در حال ساخته شدن بود کسی فکرش را نمی‌کرد نتایج خوبی رقم بخورد اما با تلاشی که آن زمان شد یک نسل خوبی به وجود آمد؛ الان هم زود است برای قضاوت کردن اما امیدوارم با آرام آرام جایگزین کردن بازیکنان جوان در کنار باتجربه‌ها سال‌های آینده تیم خوبی داشته باشیم و دوباره تبدیل به یکی از قدرت‌های آسیا شویم.

داوودی در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کنید این نسل هم می‌تواند مانند نسل طلایی اتفاقات بزرگی رقم بزند یا نه تصریح کرد: خیلی سخت است از الان درباره این موضوع صحبت کنیم اما به نظرم با این بازی که دیدم می‌شود روی این تیم حساب کرد. بازیکن‌‌‌‌‌‌‌‌‌های مستعد خوبی داریم که می‌توانند این راه را البته با مدیریت درست ادامه بدهند.

بازیکن بسکتبال ایران همچنین با اشاره به عملکرد سعید ارمغانی سرمربی تیم ملی گفت: سعید ارمغانی این شجاعت را داشته که جوان‌ها را وارد تیم ملی می‌کند و به نظرم هرکسی نمی‌توانست این کار را در تیم ملی انجام بدهد که این موضوع نکته مثبتی است چون دربازی‌های مهم و بزرگ به جوان اعتماد کردن واقعا کار بزرگی است. 

آرن داوودی با بیان مشکلات بسکتبال تصریح کرد: از مشکلات بسکتبال دیده نشدن این رشته است و من بارها گفتم با مبلغ قرارداد یک بازیکن فوتبال می‌توان تیم بسکتبال تشکیل داد اما باشگاه‌ها این کار را نمی‌کنند. مورد دیگر اینکه خود ما افرادی که در بسکتبال هستیم هم به هم رحم نمی‌کنیم و وقتی که ما یکدیگر را حمایت نکنیم قطعا از بیرون هم دیده نمی‌شویم و دیگران می‌گویند باخودشان هم مشکل دارند چه برسد با ما که سرمایه گذاری کنیم.

او در ادامه گفت: اسپانسرها باید سرمایه گذاری کنند و حتی شهر اصفهان می‌تواند سه تیم داشته باشد و ما باید آنقدر قوی عمل کنیم که اسپانسرها برای حمایت تمایل داشته باشند. سال گذشته این موقع اکثر تیم‌ها تشکیل شده بودند اما امسال علی رغم اینکه یک ماه دیگر مسابقات برگزار می‌شود 80 درصد بازیکنان هنوز قرارداد ندارند و این یک ضعف است. ما باید اول خودمان به خودمان احترام بگذاریم تا از بیرون هم به ما احترام گذاشته شود.

ملی پوش سابق نسل طلایی بسکتبال ایران با اشاره به قضاوت‌های زودهنگام تصریح کرد: هنوز سرمربی از راه نرسیده شروع به زدن می‌کنیم، هنوز جواد داوری نیامده شروع می‌کنیم به زدن رئیس فدراسیون؛ آیا این افراد فکر می‌کنند خودشان جایگاهی دارند که دیگران را قضاوت می‌کنند؟ با یک ماه مربی و بازیکن آمدن که نمی‌توان انتظار زیادی داشت.

آرن داوودی در پایان صحبت‌های خود گفت: همه ما در جامعه بسکتبال به جایگاهی رسیدیم که دنبال منافع هستیم و برای اینکه به منافع خودمان برسیم تخریب می‌کنیم. بلانسبت بزرگان بسکتبال برخی با تخریب کردن فقط می‌خواهند خودشان را بالا ببرند و به نظرم این درست نیست و تا زمانی که این اتفاقات باشد معضلات بزرگ حل نمی‌شود. مثلا همین فوتبال که باید به جام جهانی  برویم و بزرگ ترین جایی است که همه آرزو دارند اما ما هنوز سر مربی و این مسائل بحث داریم بنابراین اگر ما خودمان را درست کنیم خیلی از مشکلات حل می‌شود.

دیدگاه تان را بنویسید