در گفت وگو با جی پلاس مطرح شد؛

آن چه که برای تیم ملی والیبال ایران خطرآفرین است!

کارشناس والیبال گفت: اگر فکر کنیم در یک بازی از پیش برنده هستیم این برای ما خطرآفرین خواهد بود و در هر مسابقه باید با تمرکز به میدان برویم.

لینک کوتاه کپی شد

محمد وکیلی در گفت و گو با خبرنگار جی پلاس، در خصوص پیروزی تیم ملی مقابل آرژانتین در قهرمانی جهان گفت: بازی با آرژانتین را خوب دیدم، بچه‌ها به یک همدلی رسیدند و ما برعکس تمام تورنمنت‌هایی که شروع بد و پایان خوبی داشتیم  خوب آغاز کردیم. نوع بازی آرژانتینی‌ها چشم نواز نیست اما برای کسب امتیاز می‌جنگند و زیرکانه بازی می‌کنند.

او در مورد ترکیب تیم ملی تصریح کرد: قاعدتا ترکیب تیم باید همین باشد؛ ممکن است در بعضی مواقع فکر کنید اسفندیار هم که در لیگ ملت‌ها خوب بازی کرد باید داخل مجموعه باشد اما مجرد بعد از یک سال الان اگر به او میدان بدهند روزهای سخت بهتر می‌تواند کمک کند. بقیه ترکیب هم که فکر می‌کنم مثل لیگ ملت‌ها است فقط شریفی جای اسفندیار و مجرد جای جلوه را گرفت ولی نیمکت قوی تر شده است.

وکیلی با اشاره به مشکلاتی که ایران در دفاع روی تور دارد، گفت: دفاع به دو قسمت دیگر مربوط می‌شود یکی اینکه چه نوع سرویسی بزنیم که دریافت تیم روبرو را دچار اختلال کند. حتما دریافت تیم روبرو آنقدر خوب بوده که توان رساندن توپ به پاسور را داشتند. مورد بعدی پاسور تیم حریف است که دچکو یکی از بهترین‌های دنیا است و عطایی هم معتقد بود باید تفکر او را محدود کرد چون فوق‌العاده پاس داد. به لحاظ کیفی آرژانتین از نظر نفراتی نسبت به ما بهتر نبود ولی به لحاظ تنوع در پاس دچکو عالی بود. هر تیمی در دنیا آرزو دارد پاسوری مثل معروف، دچکو، رزنده و بازیکن فرانسه را داشته باشد اما این چهار پنج نفر محدود هستند ولی دلیل نمی‌شود بقیه پاسورها بد باشند.

او افزود: اینکه آنها پررنگ تر هستند به این خاطر است که بازی‌های بیشتری انجام دادند. در دفاع وسط هم موسوی سال‌ها در میادین مختلف بازی کرده و می‌تواند دست حریف را بخواند اما توخته سال دومش است و این بازیکن را باید شش تا هشت سال دیگر ببینید و مجرد هم اگر آسیب نمی‌دید عملکرد بهتری داشت. مهم این است تیم برنده شود و الان نمی‌گویند آرژانتین دفاع بیشتری داشت بلکه می‌گویند ایران مقابل این تیم برنده شد.

کارشناس والیبال ایران همچنین با اشاره به عملکرد مرتضی شریفی تصریح کرد: شریفی فوق‌العاده بود؛ البته اشتباهاتی هم داشت اما در امتیازهایی کمک کرد که خیلی حساس بود خصوصا در ست پنجم؛ من فکر می‌کنم اسفندیار و شریفی در هر لحظه می‌توانند به ما کمک کنند. شریفی با توجه به اینکه ذخیره بود قطعا کادر فنی هم راضی بود که تا پایان ست پنجم بازی کرد. به نظر من عطایی خوب از بازیکنانش بازی گرفت و از هر بازیکن بنا بر منطق و استدلال استفاده کرد.

محمد وکیلی در پاسخ به این سوال که با توجه به تغییرات ایجاد شده در تیم ملی آیا این تیم به سطحی که انتظار می‌رود رسیده یا نه گفت: درهرصورت به جز چند بازیکن یک نسل جوان وارد تیم شده و برخی از آنها زیر 24 سال هستند و هرچه تعداد بازی‌هایی که انجام می‌دهند بیشتر باشد قطعا کارایی بهتری هم خواهند داشت. من مطمئن هستم تجربه کمک می‌کند نگاهشان حرفه‌ای تر شود و راه‌های پیروزی را پیدا می‌کنند؛ ایران هم تیمی جوان است و هم خوب بازی می‌کند.

محمد وکیلی در پایان صحبت‌های خود در مورد بازی برابر مصر تصریح کرد: اگر بخواهیم از اول فکر کنیم که پیروز می‌شویم تیم را دچار چالش می‌کند؛ هربازی سختی خاص خودش را دارد ما وقتی مقابل آرژانتین به دلیل اینکه تیم سوم المپیک است با تمام تمرکز و بازی کردیم بنابراین اگر فکر کنیم مصر را شکست می‌دهیم ممکن است خطرآفرین باشد.

دیدگاه تان را بنویسید